Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-09-2007, 14:58
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default Webers afstellen probleempje

Ben bezig om mijn 2.0 16v ABF met 40mm webers goed aan het lopen te krijgen, maar het wil nog niet helemaal lukken. Heb de carbs uit elkaar gehad en ziet er allemaal goed uit. Synchroonmeters erop gehad en netjes afgesteld. Motor wil onbelast wel vrij goed lopen, maar zodra ik ga rijden en de motor wordt belast dan loopt ie slecht. Na een kilometer heb ik misschien net een snelheid van 80 km/h bereikt

Zit zelf nog te twijfelen of de benzinepomp wel genoeg levert. Is een klein elektronisch dingetje die door de vorige eigenaar onder de auto is gebeund. Bij hem heeft het wel goed gepresteerd, maar daarna heeft de auto wel 4/5 jaar stil gestaan. Misschien ook wel iets van vuil oid erin gekomen ?
Reply With Quote
  #2  
Old 16-09-2007, 16:20
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

ik heb eens hetzelfde gehad, gewoon stationair prima lopen maar zodra ik de snelweg op ging wilde hij niet harder dan 110; drukte je het pedaal verder dan sloeg het blok af. Dit kwam doordat er een kleine terugslagklep in de leiding was gemonteerd die ervoor zorgde dat je nioet tijdens het starten lang de startmotor belast om de benzine bij de vlotterkamers te laten komen.

In weze blokkeerde hij dus de boel, heb hem (na wat speurwerk) verwijderd en het probleem was weg.

Het klinkt alsof het bij jou nu hetzelfde is, ik zou zeggen loop de leiding na op knelpunten/vuil en als alles vrij is dan kijken of de pomp weg druk voldoende leverd. Dit moet ongeveer 0,35 Bar zijn.

succes
Reply With Quote
  #3  
Old 16-09-2007, 16:25
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

leuke golf btw
Reply With Quote
  #4  
Old 17-09-2007, 13:22
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

En waar zat die klep dan precies ? In 1 van de benzineleidingen ? Benzine stroomt er wel genoeg uit de toevoerleiding. De benzinepomp kan ik met een kleine schakelaar aan en uitzetten in de auto.

Blok zit trouwens niet in de Golf1 hoor, maar thanks anyway
Reply With Quote
  #5  
Old 17-09-2007, 14:15
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

pompje kan weinig aan kapot.

zitten er filters tussen ergens?--> direct vervangen

ook in de carb's zitten kleine filterjes, heb je die schoongemaakt?
trekt hij nergens valse lucht?
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #6  
Old 17-09-2007, 17:27
variant110 variant110 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 609
Default

zet er gewoon digifant op man ik heb nog wel een setje kompleet liggen met inlaat en al wil wel ruilen ken ik de webbers op de rooie zetten ahahhaahhaah.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-09-2007, 19:45
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

klepje zat iid in 1 van de leidingen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum