![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ben bezig om mijn 2.0 16v ABF met 40mm webers goed aan het lopen te krijgen, maar het wil nog niet helemaal lukken. Heb de carbs uit elkaar gehad en ziet er allemaal goed uit. Synchroonmeters erop gehad en netjes afgesteld. Motor wil onbelast wel vrij goed lopen, maar zodra ik ga rijden en de motor wordt belast dan loopt ie slecht. Na een kilometer heb ik misschien net een snelheid van 80 km/h bereikt
![]() Zit zelf nog te twijfelen of de benzinepomp wel genoeg levert. Is een klein elektronisch dingetje die door de vorige eigenaar onder de auto is gebeund. Bij hem heeft het wel goed gepresteerd, maar daarna heeft de auto wel 4/5 jaar stil gestaan. Misschien ook wel iets van vuil oid erin gekomen ? |
|
||||
|
||||
![]() ik heb eens hetzelfde gehad, gewoon stationair prima lopen maar zodra ik de snelweg op ging wilde hij niet harder dan 110; drukte je het pedaal verder dan sloeg het blok af. Dit kwam doordat er een kleine terugslagklep in de leiding was gemonteerd die ervoor zorgde dat je nioet tijdens het starten lang de startmotor belast om de benzine bij de vlotterkamers te laten komen.
In weze blokkeerde hij dus de boel, heb hem (na wat speurwerk) verwijderd en het probleem was weg. Het klinkt alsof het bij jou nu hetzelfde is, ik zou zeggen loop de leiding na op knelpunten/vuil en als alles vrij is dan kijken of de pomp weg druk voldoende leverd. Dit moet ongeveer 0,35 Bar zijn. succes |
|
||||
|
||||
![]() leuke golf btw
![]() |
|
||||
|
||||
![]() En waar zat die klep dan precies ? In 1 van de benzineleidingen ? Benzine stroomt er wel genoeg uit de toevoerleiding. De benzinepomp kan ik met een kleine schakelaar aan en uitzetten in de auto.
Blok zit trouwens niet in de Golf1 hoor, maar thanks anyway ![]() |
|
||||
|
||||
![]() pompje kan weinig aan kapot.
zitten er filters tussen ergens?--> direct vervangen ook in de carb's zitten kleine filterjes, heb je die schoongemaakt? trekt hij nergens valse lucht?
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
|||
|
|||
![]() zet er gewoon digifant op man ik heb nog wel een setje kompleet liggen met inlaat en al wil wel ruilen ken ik de webbers op de rooie zetten ahahhaahhaah.
|
|
||||
|
||||
![]() klepje zat iid in 1 van de leidingen
|