#1
|
|||
|
|||
Verlaging met FK 60/40
Goeiemorgen,
van een Duitser op mijn werk kan ik voor 150 euro FK farhwerk overkopen. Nou rijdt hij een GTI en ik een 1.6 CL, gaat dit passen? En als dat past, ga ik dan aanloop problemen krijgen met mijn ATS cup velgjes (15" 7j) met 195-50-15 bandjes? Ik versta die kerel wat moeilijk (raar dialect heeft ie), dus ik vraag het liever hier in het Nederlands. |
#2
|
||||
|
||||
Goeiesmogges,
Ik denk dat het op zich wel past kwa veerpoten etc., maar ik kan je wel vertellen dat je met die ATS cups (die zijn meestal iets van ET 25 o.i.d.) in combinatie met 195/50/15 zeker aan gaat slijten achter aan je spatbordranden. Je zou beter iets van 185/45 of 195/45 erom kunnen doen denk ik. Groeten, LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
||||
|
||||
175/50 voor erom mikken en dan moet het wel lukken
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |
#4
|
|||
|
|||
Ik weet zo niet wat de ET waarde is, maar nieuwe bandjes moet ik toch over niet al te lange tijd hebben. Dus dan maar op zoek naar een plat bandje. Tot die tijd misschien mijn orginele wielen er weer op leggen, die heb ik toch nog liggen.
|
#5
|
|||
|
|||
Ik heb nu dus dat setje in mijn auto liggen, maar ff voor de zekerheid. Het past dus wel qua bouten/moeren/aansluitingen?
En ik heb eigenlijk weinig zin (en tijd) om het er zelf onder te hangen. Zou ik dit gewoon aan een garagebedrijf hier in de buurt kunnen vragen om dit te doen? Kunnen ze hem ook gelijk uitlijnen. |
#6
|
||||
|
||||
Garage vraagt zich meestal iets tussen de €100 en €150 voor het monteren. Heb het toevallig laatst ook laten doen en ik kwam overal op die prijs uit waarna ik besloten heb het maar zelf er onder te zetten.Is niet zo veel werk.
Als de set gemaakt is voor je auto moet het eigenlijk ook passen, denk je niet? Bestel wel effe nieuwe lagers voor boven op je veerpoten (domlagers, zijn die grote rubberen klossen vooraan). En voor de bandjes kun je eens op Autobandenmarkt kijken. Als je als maat 185/45-15 ingeeft kom je automatisch bij de set van Nankang uit. Is een mooi en fijn bandje, en niet te duur.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
|||
|
|||
Dat is me iets teveel ja, ga ik zaterdag maar zelf aan de slag. Domlagers bestel ik bij de dealer neem ik aan, of is er ergens een site?
Met de bandjes wacht ik nog ff, ik ga een tijdje op mijn orginele wielen rijden en de ATS Cups (laten) opknappen. |
#8
|
||||
|
||||
Kunt ze bij de Brezan halen voor de helft van het geld. Scheelt je weer 50 euro, en je hebt ze net zo goed van Monroe.
Beetje wat van een onderdelenboer zal ze ook wel hebben liggen. De dealer zit geloof ik op €57 't stuk, de Brezan verkoopt ze voor €25.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
|||
|
|||
In Weert zit er ene zie ik, dus vanmiddag maar even langs daar. Gelijk maar ff een fatsoenlijke krik en assteunen halen, dat werkt wat makkelijker.
|
#10
|
||||
|
||||
Die steunen en krik werken inderdaad veel makkelijker, en een stuk veiliger.
Moet vandaag ook nog effe in Weert op de sloop langs.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
|||
|
|||
Morgen ga ik het spul eronder zetten. Een goeie krik en assteunen heb ik inmiddels gekocht. Voorlopig vervang ik de lagers nog niet, ze zien er nog erg goed uit, maar heb ik evengoed een verenklem nodig?
|
#12
|
||||
|
||||
Ik rijd met een FK set onder de GTI. 60/40 Met ats cup 15x7 ET28. Zit 175-55 omheen. Maar 195-50 moet gewoon kunnen, mogelijk wel een paar bumpstops monteren aan de voorkant. Of je scherm een klein beetje aanpassen.
Maar jij hebt een 1.6, die zijn een paar kilo's lichter aan de voorkant. Scheelt weer een beetje |
#13
|
|||
|
|||
Mooi dat het toch past dan, want ik zag dat ik nog zat profiel op mijn bandjes heb.
Ben maar vast begonnen zojuist, maar jezus wat zitten die moeren vast zeg. Ik heb er in een half uur net 1 los en de andere half, maar er zit nu echt geen progressie meer in. Ik heb al cola en WD40 erop gedaan, maar dat helpt ook niet echt. Iemand tips on die dingen los te krijgen? Ik heb geen luchtsleutel helaas. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Als je de tijd hebt, inweken met WD40. Moet je er nog mee weg op korte termijn? Anders ieder half uur even goed inspuiten. Morgenochtend weer even proberen, moet makkelijker gaan. Anders even met de moker op de sleutel meppen. Moet lukken!! |
#15
|
|||
|
|||
Ik heb tot en met woensdag vrij (kermis hier), dus ik heb geen haast verder. Al zou het mooi zijn als ik morgen een stukje kan gaan cruisen.
Ik heb er nu weer wat WD40 op gespoten en dat doe ik dalijk nog een paar keer. Hopo dat het helpt. |
#16
|
|||
|
|||
De WB40 heeft overnight zijn werk prima gedaan, weinig echte weerstand meer gehad van de moeren. In totaal ben ik er zo'n 5 uurtjes mee bezig geweest (eerste keer dat ik een auto verlaag), maar het is wel compleet fertig nu.
Net een stukje rondgereden. Uitlijnen moet echt snel gebeuren, ik rij zowat met het stuur op een kwart gedraaid om hem recht te houden. Verder nog evenuitzoeken hoe ik de gordels achter weer vast krijg, want ze willen niet meer uitrollen (had ze los gemaakt en opgerold om te sleutelen). Het viel me trouwens flink mee met de drempels hier in de straat, voldoende afremmen was genoeg, ik hoef niet te zigzaggen gelukkig. Alleen de oprit af leverde geschraap op, maar ik parkeer in het vervolg toch gewoon op de straat. Ik zal even wat foto's schieten als ik mijn camera kan vinden. Bedankt voor de hulp jungs. |