|
||||
|
||||
Antenne op Carrosserie of niet??
hallo allemaal, even een vraagje, ik heb dus zo'n Ovaal uit 1957, daar zit ook heel leuk die orgeinele radio in ,alleen het probleem is dat er geen antenne opzit, en nu zit ik nog te twijfelen of ik een gat in me carrosserie moet maken en dan een antenne aansteken of kan je ook een antenne onder je kofferklep kwit ofzo, dat ej nog wel een beetje ontvangst hebt??
Voordelen met antenne - Je hebt beter ontvangst.. - je kan zo'n antenne balletje erop doen - kan ook wel nog leuk staan de antenne zelf Nadeel - dat gat in me carrosserie, heb ik eindelijk een kever waar geen gaten in zitten uit zichzelf, en dan moet je er toch een in maken, blijft even moeijk, alle ideeen zijn welkom, Groeten Jasper |
|
||||
|
||||
Je kan zo'n bumper antenne nemen van Hischmann. of een binnen antenne die je achter je binnenspiegel plakt.
|
||||
|
||||
oja het is wel 6 volt.
zo'n antenne versterker voor 6 volt is er helaasniet, maar een bumper antenne lijkt me wel wat, waar kan je die halen dan?
|
||||
|
||||
Ik denk bij de betere automaterialen zaken.
en van 12V naar 6V kan je volgens mij doen met een weerstand tussen de voeding.
|
||||
|
||||
Die antenne die op het zijscherm kan, zit toch met zuignappen of zoiets? Of lijkt dat maar zo. Zit meestal aan de bestuurderszijde tegen het scherm aan
|
|
||||
|
||||
Quote:
Die zit met twee boutjes door het blik heen! Past goed bij deze auto vin ik, dan maar een paar gaatjes erin. Goed invetten...
|
||||
|
||||
Koop een plakantenne....
|
|
||||
|
||||
Moet er ook een gat in het dak... en is lelijk
Op een kever
|
||||
|
||||
deze bedoelde ik
|
|
||||
|
||||
Die zit ook geschroefd. Hoe krijg je anders de draad er naar toe?
|
|
||||
|
||||
Ik had geen idee hoe dat zou werken, maar nu weet ik het wel
|
|
||||
|
||||
misschien dan toch een keer gaatjes gaan maken, jammer dat je nog geen draadloze antennes hebt, zelfde als die draadloze internet verbingen en Coax verbindingen, maar ja misschien komt dat nog wel.
Alvast bedankt mensen voor de reacties, ToT Budel
|
||||
|
||||
er zijn idd van die plak antennes.. tis zo'n dun draadje dat er ongv. zo uitziet: ___|___
Die plak je aan de binnekant van je achter/zijraam.. |
|
||||
|
||||
heb hem op de voorste bumper gedaan, staat nog best netjes, maar jullie zien hem wel op budel, gelijk nog een paar extra lampne voor op gezet, staat ook nog best ntejes, dus het valt allemaal wel weer mee,
De groeten en bedankt voor de reacties