|
||||
|
||||
daar sluit ik me ook bij aan
echt super |
|
||||
|
||||
ffkes een "kleine" update
Gisteren en vandaag ben ik bezig geweest met welgeteld 326 proplassen te leggen om het dak vast te lassen, en jawel, daarnet was ik eindelijk aan het laatste gaatje om op te vullen. Wat was da toch een opluchting zeg De aircobox hangt nu ook mooi gespannen tegen het dak, alles sluit dus mooi aan. Kben daarnet ook al es begonnen met een paar lasjes vlak te slijpen, maar kheb het na een 5 tal stilgelegd, was nogal saai en extreem tijdrovend werkje. Maar ik kan der nei van onderuit é. Kben toch al heel content dat ik nu eindelijk weer een dak boven het hoofd heb Foto's volgend dit weeknd wel, kheb wa problemen met internet nu dus gaat het even niet om fotos op te zetten. Ciao
|
||||
|
||||
enkele spypics !
en het slijpen kan beginnen :lol:
|
||||
|
||||
Tis weer afgelopen voor de cabrio bus!
|
||||
|
||||
zeer mooi project hoor..
goed stukje werk en vakmanschap wat er in zit.. dit gaat een mooie spijlbus worden! |
|
||||
|
||||
Gisteren:
na wat denkwerk hoe ik dus best al die proplassen proper vlak kreeg, ben ik er maar aan begonnen... De elektrische vijl paste dus jammergenoeg niet, want die was te breed voor de gootjes en met een dremel was het ook zeker onbegonnen werk. Ik heb dan maar mijn afbraamschijf genomen en uiterst voorzichtig las per las vlak geslepen en afgewerkt met een ouderwetse ijzervijl van in mijn grootvaders tijd :lol: Na 3uur slijpen en vijlen was ik toch al bijna een meter ver... Er wacht mij ng een dikke 9m dakgoot, dus kdenk dat ik voor een tijdje zoet ben Het is wel een heel vervelend jobke, maar tmoet ook gebeuren é. Stukje dakgoot dat reeds in orde staat: Als ik klaar ben rondom het hele dak, dan moet er ook ng een waterdichte kit op zodat er geen vocht onder de dakschelp kan kruipen (origineel is dat ook aangebracht) Volgende update? Binnen 30uur slijpen (tzal dus wel een week of 2 stil zijn hier, maar nie in mijn garage )
|
||||
|
||||
Ziet er erg goed uit hoor
Het gootje afwerken is niet de leukste klus, maar als het straks klaar is heb je wel eer van je werk Veel succes, we zien je wel weer over 2 weken
|
||||
|
||||
Grandioos werk
Diep respect voor al het metaalwerk! Sterkte met de goot |
|
||||
|
||||
na een weekje verlof (lees: blokken en herexamens) + aankoop van nieuwe daily..., werd het weer tijd om nog maar es aan die saaie goten verder te gaan werken. Verstand op nul en gaan dus !
De rechtergoot, de voorste goot, en de helft van de linker goot zijn bovenaan reeds vlak. Van de rechtergoot is de onderkant ook bijna volledig afgeslepen. Daarna ben ik begonnen met de gootjes recht te kloppen over de rechterkant, want die waren hier en daar overgeplooid en dus totaal nie uitgelijnd. Wederom zo'n monikkenwerkje, T'is ng nie helemaal in orde hoor, maar dit zal ng eindje duren aangezien dit ook weer met een primitieve vijl en schuurblok gebeurd... En we gaan maar door :P
|
||||
|
||||
Klasse project wat je zo tussen alle andere bezigheden erg zorgvuldig blijft uitvoeren.
En dan ook nog eens de tijd krijgen om duidelijk te posten op een forum ..... HULDE !!!
|
|||
|
|||
ik volg dit project nu al een tijdje en ik heb er echt respect voor!!!!
ga vooral zo door! ben benieuwd naar het eindresultaat. |
|
|||
|
|||
Niet meer dan respect voor deze jongen.
Ben ook eigenlijk een stille die het project volgd. Maar moest nu toch een keer een schouderklopje geven. Thumps up! |
|
|||
|
|||
respect man
|
|
||||
|
||||
zeker een schouder klopje waard!
ik hoop ook zulke foto's te kunnen posten, als ik aan mijn 66'er pick-up begin!
|
||||
|
||||
Eindelijk heb ik ng es tijd gehad om verder te werken aan mijn bus! Twas al een 10tal dagen geleden :shock: (maar de congé is passé,werken..., dus daarmee dat ik minder tijd heb ...)
Ik ben vol "goeie" moed er weer ingevlogen en kheb de achterste dakgoot boven en onderaan afgewerkt. Al de proplassen zijn langs beide kanten mooi afgeslepen & afgevijld... Weer een immens tijdrovend werkje maar ik ben tevreden met et resultaat Daarna ook de gootjes rechtgeklopt want er zaten hier en daar toch wel wat ferme nepen in. Ik ben nu al een dikke maand bezig met de dakwerken en eindelijk begint het einde in zicht te komen. Kzal toch heel opgelucht zijn als da werkje achter de rug is zunne. Nu moet ik "enkel" ng de onderkant van de linker en voorste dakgoot vlakzetten, linker dakgoot & voorste dakgoot volledig in model kloppen en de bovenkant van de linkergoot ng afslijpen. Daarna kan ik beginnen aan de binnekant (luchttoevoerbox...) Ik heb ng goe nieuws: De achterhoeken zijn op komst, ze worden heel binnekort verwacht, dus ik kan dan naar hartelust achterhoekjes inlassen
|
||||
|
||||
Dat ziet er superstrak uit vakman!
|
||||
|
||||
Deze ng even in de kijker zetten...
326 proplassen later... Na 60uur vijl-handenarbeid... EINDELIJK, de dakgootjes staan weer overal vlak! Was me da een k*tjob. Hier en daar moet ik ng wa rechtkloppen(de linkergoot is nogal zwaar getoucheerd ) maar het vijlwerk is toch al achter de rug é 8) Ondertussen zijn ook een 20tal kleine gaatjes in het dak zelf toegelast en vlakgeslepen. Wat nu volgt is enkel ng een weekje wachten op mijn achterhoeken en dan kan ik deze er ng inlassen samen met mijn 2 batterijplaten. En dan zit het laswerk er zowat op :shock: (enkel ng aan de deurtjes, maar soit...) Foto's ga ik dan wel es posten (als ik zin heb )
|
||||
|
||||
Gewoon geen woorden voor. |
|
||||
|
||||
Dat zal een gek gevoel zijn als je klaar bent met lassen
Kan me wel voorstellen dat je nu genoeg gootje gezien hebt, je zou er haast van in de goot belanden
|
||||
|
||||
voila,
gistern ben ik dus naar Arkel (Nederland) gereden, naar classicvwresto. Daar lag ng wat vers plaatwerk op mij te wachten :mrgreen: 2 gloednieuwe achterhoekjes: en de 2 outer skins van onderkant laaddeuren. Ik kan der weer invliegen! Dit zijn mijn laatste grote laswerken aan de bus. Daarna zijn het ng wa benulligheden, dus het einde komt wel goe in zicht!