#241
|
||||
|
||||
Recaro rulesssssssss
Geen probleem als ik het op tijd weet dan ben ik zeker dat mijn laspost (tig) hier staat (mijn schoonvader gebruikt em soms ook )
__________________
MEMBER OF TEAM VW-SPEED.NL |
#242
|
||||
|
||||
heb je er 2? want anders staat er nog 1 bij Gert, die heb ik laatst met hem geruild tegen een zooi boekjes
mist wel de hoofdsteun
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#243
|
||||
|
||||
Nee, zoals ik al vertelde op de vorige pagina (http://www.volksforum.com/forum/sho...3&postcount=237)
Ik ga er dus nog eentje bij zoeken. Ik denk dat ik niet zomaar een losse hoofdsteun kan vinden. Maar ik wil kijken of ik een volledig verstelbare en zoveel mogelijk elektrische functies uitvoering kan vinden. Ik heb de tijd. Over de tips van het lassen: Het gaat niet altijd even lekker inderdaad. Soms blaas ik er zo dikke gaten in. Wat erg vervelend is. Dat oefenen ga ik binnenkort weer eens doen. Komt met vakantiewerk helaas niet zoveel van. Maar volgende week ben ik de hele week bij mijn vader. Dus ik ga als ik thuis kom van mijn werk bezig met de auto. Over de lassen, hebben jullie het over al mijn lassen of vooral die van de herstelde demper? Over de demper, die heeft een dubbele huid. Die buitenste huid was op meerdere plekken helemaal door. Voor de rest is die buitenhuid volgens mij 0,1 mm dik. Heel erg dun. Dat lassen was dus ook erg moeilijk. Vandaar dat dat er niet uit ziet. Mijn doelstelling was gasdicht maken, dat is volgens mij wel gelukt. Ik heb ook mijn slotplaat gelast. Dat ging stukken beter. Dat was ook materiaal van normale dikte (1mm that is). Die is veel beter gelukt. Helaas heb ik daar geen detailfoto's van geschoten. Dus dat kan ik niet laten zien (zodat jullie het kunnen beoordelen). Het probleem waar ik tegen aanloop is de materiaal dikte. Het staal is allemaal erg dun. Dus je hebt er zo een gat in. Over de instellingen, die heb ik hier ergens uit een topic gehaald. Dat was een post van Gijs. Dezelfde waarden als die je daarnet had gepost (vorige pagina). Wat me wel opvalt is het feit dat de las er inderdaad vaak op ligt en niet inbrand en het materiaal goed samensmelt. Hoe krijg ik dit voor elkaar, ampere's omhoog? Met het kans van gaten branden. Dat is het nadeel, het apparaat is niet variabel maar trapsgewijs instelbaar. |
#244
|
||||
|
||||
zag dat je er nog een bijzocht, maar dacht dat je bedoelde om de verwarming over te zetten,..
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#245
|
||||
|
||||
Probeer eens je torch wat schuiner te houden. Hierdoor wordt de hitte over een groter oppervlak verdeeld waardoor je minder snel gaten in het metaal brand. En niet te lang aan een stuk lassen. Centimeter voor centimeter; eerst het plaatwerk om de 5cm met een hulp las vast zetten, daarna steeds ertussen een centimetertje lassen. Zo voorkom je ook dat het materiaal snel krom gaat staan.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#246
|
||||
|
||||
Volgens mij heb ik dat zo allemaal wel gedaan met die slotplaat. Zal eens kijken of ik dit weekend gelegenheid heb om daar wat meer foto's van te maken!
|
#247
|
||||
|
||||
Je moet de toorts altijd naar het dikste materiaal richten omdat dat stukje meer warmte kan verdragen voor dat je er een gat in hebt. Probeer de draadtoevoer +stroom maar eens iets hoger te zetten. Lijkt raar maar dat gaat een stuk beter
hier een foto van mijn plaatje van 1mm (foto speciaal voor jou gemaakt) http://i9.tinypic.com/6f59raw.jpg ik heb dus maar 4 standen en een variable draad toevoer. Ik las altijd met 4l per minuut voor kleine stukjes. Ga ik echt een stukje doorlassen dan zet ik hem op 6l/min. gr |
#248
|
||||
|
||||
Ik ben de afgelopen weken niet heel druk bezig geweest, maar ik ben wel een beetje in de weer geweest met plamuur. Het is nog niet helemaal strak maar ik ben bijna klaar met plamuren.
Vandaag wel druk bezig geweest. De kabels (voor het verplaatsen van de accu) allemaal op maat gemaakt. Deze worden nog even netjes gemaakt door VW-Ronald en kunnen daarna gemonteerd worden. Het binnenscherm is aan de wielkaszijde afgemaakt. Ik heb alles in de lak gezet. Toen dit uitgehard was (was vandaag uitgehard) heb ik het in de tectiel gezet. Het voorscherm zelf had ook een klein deukje wat ik er bijna helemaal uitgedrukt (m.b.v. een eetlepel :woowoo. Nu valt het haast niet meer op. Vorige week zondag had ik bezoek uit Duitsland, wat heel mooi was. Hij bracht namelijk mijn op Ebay.de gekochte VDO metertjes mee - Voltage - Ampére - Oliedruk 0-5 bar De ringen zijn niet allemaal hetzelfde, daar word aan gewerkt. Ook heb ik de verlichtingskabelboom verwijderd, deze wil ik waar mogelijk door de kokerbalken gaan leggen. Binnenkort dus misschien weer starten. P.S. mijn camera is met mijn moeder mee op vakantie. Vandaar dat ik het nu met mijn Nokia moet stellen... |
#249
|
||||
|
||||
Een update van de afgelopen weken. Er is niet vreselijk veel gebeurd in die lange tijd. Maar ik ben wel wat gevorderd. Aankomende week wil ik wat meer week gaan verzetten.
De luchtfilterbak is af! "Dempings rubber" eronder: Met filter: Ook verder gegaan met het strakzetten van het een en ander. De verlichtingskabelboom teruggetrokken. Die moet via andere wegen weer in de motorruimte uitkomen. Daar moet de kabelboom straks weer doorheen: Aangezien het onder de kap nogal veranderd is moet de elektra ook aangepast worden. De accu komt niet meer onder de kap, de kabels moeten dus allemaal wat dikker. VW-Ronald heeft me daar super bij geholpen. Ik heb de kabels op maat gemaakt, hij heeft er oogjes aan geknepen en krimpkous aan gemaakt. Even wat voor en na foto's: Motorkapmassakabel Bobinemassakabel Dynamomassakabel en de blauwe draad die erbij hoort. Aangezien mijn camera laatst op vakantie was. Toen ik mijn nieuwe onderdelen binnenkreeg nu even wat duidelijke foto's: De stoel: VDO meters: Binnenkort even 2 extra zwarte ringen bestellen om er een "setje" van te maken en de oliedrukmeter moet ik ook nog aanschaffen. Ook ben ik nog even bij Hakkers langs geweest, vanwege mijn andere achterbank even een bijbehorende middenconsole opgehaald. Eens kijken of ik daar nog iets mooi's van kan maken! |
#250
|
||||
|
||||
Begint al ergens op te lijken hè.
Dat filterhuisje ziet er netjes uit zo. Zoek je nog zo'n stoel? Kun je misschien even contact opnemen met Silvia. Wat ik zo op die kleine foto's kan zien is dat de zelfde...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#251
|
||||
|
||||
Tip:
Voor onderdelen en eventueel een tweede 2e handse Recaro, moet je misschien bij B&S in Hoorn of Uitgeest zijn.
( www.bsrecaro.nl ) Ik heb zelf een tijdje in Uitgeest gewerkt en ze hebben altijd wel een stuk of wat gebruikte stoelen staan! Zij zijn nl. sinds een jaar of 3 de officiële importeur voor dit merk en je kan er i.i.g. de schuimdelen en stof verkrijgen! Succes! Ook kan je bijvoorbeeld in jouw stoel nog achteraf stoelverwarming inbouwen; een flinke klus, maar dÃ*t deert jou niet, heb ik al gezien! Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 27-08-2007 at 07:40. |
#252
|
||||
|
||||
Die kabels zien er erug goed uit, hoe ga je die accu vast zetten in de koffer?
Last edited by Pedaalemmer : 29-08-2007 at 15:51. |
#253
|
||||
|
||||
De accu komt niet in de achterbank maar in de middenarmsteun! Ik las een frampje in elkaar van wat hoekprofieltjes en nog een U beugel erop om hem helemaal in te klemmen.
Ik ben ook heel blij met die dikke kabels. Ik kan de grote kabels er bijna van voor naar achter in leggen. Eerst even wat ruimte in de garage maken. Mijn auto ligt ook vol, daar kan ik nu dus niet in werken |
#254
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben ook heel blij met mijn luchtfilterbox, hij past perfect. Helaas, die stoel is anders in het rugleuning gedeelte. Maar misschien koop ik hem wel. Dan heb ik in ieder geval 2 stoelen! En extra stof. |
#255
|
||||
|
||||
Voor 25 euro kun je niet tobben...
|
#256
|
||||
|
||||
Voor 25 euro kan je inderdaad niet tobben. Dat heb ik dus ook niet gedaan!
Het gaat dus om de linker met de zwarte banen in het rugdeel. Hij is luxer als de andere maar wel in een mindere staat. - Luchtzak, lendesteun - Verstelbare wangen van het rugdeel - Verlengbare zitting Maar geen hoogte verstelling, wat de ander wel heeft. In beide moet een nieuwe wang en de linker stoel heeft ook een gaatje wat even gemaakt moet worden. Met de tijd kom ik wel een Recaro CSE tegen... Vanwege van het verlengen van de kabelboom maar een extra complete kabelboom aangeschaft: En nog een STK Het binnenscherm is ook "af". Het plamuren wilde maar niet lukken. Ik ga de auto nu eerst verder opbouwen. Alle elektra in orde maken. De auto wil ik toch nog eens laten spuiten. Dan moet dat ook maar strak gezet worden. Aangezien ik een nieuw, rond KVS bolletje ga monteren zoek ik nu ook de stekker voor de sensor en mogelijk ook de correcte slang. Als iemand die heeft liggen, laat het SVP even weten! |
#257
|
||||
|
||||
Je hebt weer niet stil gezeten Ruben. Goed bezig !!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#258
|
||||
|
||||
Zo Ruub, wanneer gaan we eens pinten?
Kom ik gelijk effe naar de auto kijken, of heb je hem nu niet in Arnhem? Zat al een beetje te twijfelen of ik je die ad van de stoel moest laten zien. Nu blij dat ik hem toch maar effe d'r bij heb gehaald. 't Wordt weer een auto zo he.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#259
|
||||
|
||||
Haha, inderdaad. Scheelt wel als er stoelen in zitten. Maar hij staat geschorst in Raalte. Dus dat kijken gaat niet echt lukken.
Ik heb deze week wel eens tijd voor een paar biertjes! |
#260
|
||||
|
||||
Zo, even een kleine update. Mijn Camera is deze week gesloten. Hij was mee op vakantie met mijn pa naar Italia en daar hebben ze hem in Roma maar meegenomen
Dus dat word een nieuwe uitzoeken... Even een fototje met de telefoon geschoten: Wat is er te zien? - Goede (bijna nieuwe) kofferbakgasdempers - 2 Gordelsloten voor de Recaro's - Hoogteverstelschakelaar, voor de koplampen Last edited by RubenD : 17-09-2007 at 19:03. |