#21
|
|||
|
|||
Quote:
Toen pakweg 30 jaar geleden auto's standaard werden uitgerust met schijfremmen voor vond men het ook "onnodig".... Remmen zijn naar mijn idee het belangrijkste onderdeel van een auto, daar kan weinig mis mee zijn als je die toppie maakt/houdt... Hardrijden is geen kunst, veilig stoppen wel |
#22
|
|||
|
|||
Quote:
Oké ........ |
#23
|
||||
|
||||
kan ook omslaan he....achter schijven is niet altijd beter...iig voor een "kale"mk1 niet
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#24
|
||||
|
||||
Quote:
VW dealer monteurs kunnen en weten niks, maar uitzonderingen zijn er natuurlijk alijd. VW monteur hier uit de buurt brengt zijn Golf 3 1.8GT naar de tuner omdat hij zelf de DTA troep er niet op kan schroeven. Hij is 4000 euro verder en heeft 140 PK, oftewel gooi er een sloop 16V blok in van 100 euro en hou 3900 euro over voor leuke dingen. Mijn mening: 239 mm remmen (geventileerd of niet) remt NIET! Ik zou voor scirocco 16V remmen gaan (256 mm) dit past of voor G60 remmen (280 mm) maar dat past niet zomaar. Ik heb op mijn auto voor G60 remmen, achter GTI 16V achteras en remmen en rondom Goodridge staalomvlochten remslangen. Afvullen met Super Racing Blue olie van ATE. Remt echt super. Trouwens nog met 1.6 hoofdremcilinder en bekrachtiger, maar ik zie geen noodzaak dit te vervangen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#25
|
||||
|
||||
Je kunt zelf heel wat doen hoor, dus hoeft niet duur te zijn lijkt mij. ik zou gewoon 16v remmen op de vooras knutselen, kun je zelf ook wel. achter kunnen de trommels toch wel blijven zeker. maar het, hier zeer bekende, gezegde luidt: niet bezuinigen op remmen en onderstel. neem maar van mij aan, i´ve learned it the hard way...
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#26
|
||||
|
||||
als je met 150 km/h aan gereden komt en er staat een file en die zie jij net te laat/optijd dan ben je blij dat je je remmen hebt aangepast
maar goed als jou vriend het onnodig vind en je hoort hier van ervaren ombouwers dat het wel moet...zit er maar 1 ding op....vraag ergens anders een second (third) opinion! en beslis voor jezelf wat je wilt...nu heb je de tijd nu is de kans er dus kzou zeggen denk er goed over na..het halve werk zit in de voorbereiding. |
#27
|
||||
|
||||
remmen aanpassen idd is ni9et altijd duur
__________________
kopbewerking ,pm |