Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-07-2007, 20:21
Baricade Baricade is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 238
Default turbo en kompressor?

Hallo,

Ik vraag me af ( en mede voor een vriend die dit wil gaan doen..) hoe kun je een blok maken met een kompressor en een turbo? zoiets als wat VW nu ook doet.Hoe zou je de kompressor kunnnen uitschakelen zodra de turbo verder gaat? en hoe zet je qua airflow het achtereen?

Alle info welkom over dit onderwerp, betreft uiteindelijk een Saab, maar dat mag de pret niet drukken voor de techniek fans hier
__________________
De bra komt er niet meer op, titten raus es ist sommer..
Reply With Quote
  #2  
Old 04-07-2007, 20:26
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default


Reply With Quote
  #3  
Old 04-07-2007, 20:44
Baricade Baricade is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 238
Default

Kijk daar kunnen we weer wat mee, maar meer info des te beter!
__________________
De bra komt er niet meer op, titten raus es ist sommer..
Reply With Quote
  #4  
Old 04-07-2007, 20:48
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

je kan de turbos ook in serie zetten met warme en koude zijdes ipv parralel zoals boven.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #5  
Old 04-07-2007, 21:00
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik zou wel een magneetkoppeling gaan gebruiken voor de compressor. En die dus onderin gaan gebruiken en een grote turbo voor het zwaardere werk.

Maar neem aan dat, dat ook de bedoeling was (vertel je alleen niet).

Ik denk zelf dat het systeem bouwen nog niet zo'n probleem is. Maar je moet wel vastleggen wanneer de turbo genoeg op gang is gekomen, kantelpunt in toerengebied.

Lage toeren: compressor
Midden gebied: compressor + turbo
Hoge toeren: turbo

Maar hoe wil je dit alles gaan regelen, magneet koppeling en stuurkleppen? Dat is denk ik het grootste probleem.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-07-2007, 06:58
Baricade Baricade is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 238
Default

idd willen we eerst kompressor gaan gebruiken en daarna turbo, we zitten nu met de vraag idd of zoals ruben zegt, magneet koppelingen of stuurkleppen moeten/ kunnen/ gaan gebruiken...
__________________
De bra komt er niet meer op, titten raus es ist sommer..
Reply With Quote
  #7  
Old 05-07-2007, 11:48
Baricade Baricade is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 238
Default

Heeft iemand een eaton kompressor liggen om te passen, of iig de afmetingen, want het gaat krap worden..
__________________
De bra komt er niet meer op, titten raus es ist sommer..
Reply With Quote
  #8  
Old 05-07-2007, 12:33
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Je zult zeker een magneetkoppeling moeten gebruiken. Anders staat je compressor de hele tijd te draaien wat de levensduur niet te goede komt.
Reply With Quote
  #9  
Old 05-07-2007, 13:13
Baricade Baricade is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 238
Default

We zijn er al uit qua koppelingen ed, ook een ECU die dit geheel gaat aan sturen kunnen we maken/aanpassen.Nu alleen nog een keer passen..
Dus als iemand er 1 heeft liggen..
__________________
De bra komt er niet meer op, titten raus es ist sommer..
Reply With Quote
  #10  
Old 13-07-2007, 14:57
Mikkla Mikkla is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 241
Default

Welk model Eaton zoek je?
Heb nog een M45 liggen
Reply With Quote
  #11  
Old 13-07-2007, 16:11
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

600 pk met 1 turbo en 2-kompressors.
en kms systeem.

http://www.vankronenburg.nl/movie/v...oor_website.wmv

Last edited by ruud's fridolin : 13-07-2007 at 16:17.
Reply With Quote
  #12  
Old 13-07-2007, 16:20
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Erg dik spul
Reply With Quote
  #13  
Old 29-07-2007, 10:52
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Zoiets,


Reply With Quote
  #14  
Old 29-07-2007, 11:53
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Reply With Quote
  #15  
Old 29-07-2007, 12:19
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

bij emming staat ook zoiets..
16v g60 plus turbo 1 gasklep en de rest word geregeld via de druk van de g60 lader..
in de buizen van de lader en turbo zitten klepjes die open en dicht gaan door de druk..
erg slim gemaakt... en je zit dus niet te kutten met 2 a 3 gaskleppen
Reply With Quote
  #16  
Old 29-07-2007, 14:30
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Quote:
Originally Posted by richard-polo
bij emming staat ook zoiets..
16v g60 plus turbo 1 gasklep en de rest word geregeld via de druk van de g60 lader..
in de buizen van de lader en turbo zitten klepjes die open en dicht gaan door de druk..
erg slim gemaakt... en je zit dus niet te kutten met 2 a 3 gaskleppen



20V G60 , werkt inderdaad super,
staat nu bij JD op de bank, ik heb er het spruitstuk en downpipe voor gemaakt.
Heeft nog wel wat problemen maar het ziet er goed uit, heeft nu al ongeveer 550NM bij 3000 toeren en een vermogen van 470pk .
Mijn set-up is bijna hetzelfde alleen heb ik inderdaad 2 gaskleppen extra, wat ook zijn voordelen heeft, en mijn turbo is wat groter.
Reply With Quote
  #17  
Old 29-07-2007, 14:34
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

ah 20v dus.. kennis van me heeft bij emming z,n g40 motor laten reviseren en toen stond die motor daar..
ik heb jouw topic ook wel eens gelezen via een forum en da,s ook geen kattepis.
ma wat zijn de voordelen van die gaskleppen? ik wil in de toekomst m,n polo16v g60 ook eens uitrusten met turbo ma ik denk dat ik toch voor dat emming systeem ga, werkte perfekt die klepjes in die buizen...
Reply With Quote
  #18  
Old 31-07-2007, 15:16
Corrado_G60's Avatar
Corrado_G60 Corrado_G60 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 648
Default

Kan je niet een enorme turbo nemen, en die laten opspoelen door een compressor??
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable
Cheap and Reliable = Not Fast
Fast and Reliable = Not Cheap
Reply With Quote
  #19  
Old 02-08-2007, 16:07
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by Corrado_G60
Kan je niet een enorme turbo nemen, en die laten opspoelen door een compressor??


Als je er even over nadenkt, snap je ook waarom dit niet erg effective is.
Wie moet de compressor aandrijven
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #20  
Old 30-08-2007, 20:05
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Als je er even over nadenkt, snap je ook waarom dit niet erg effective is.
Wie moet de compressor aandrijven


dan heb je eerst helemaal geen vermogen, doordat de motor de compressor aan moet draaien, maar er geen lucht voor terug krijgt dat gaat immers de uitlaatkant van de turbo in.

en als de turbo op toeren is eindelijk krijg je een giga klap in je rug, omdat t zo`n grote turbo is.

je veroorzaakt zo alleen een mega groot turbogat, komt de driveability niet echt ten goede

maar wel creatief btw
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum