Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-06-2007, 16:59
Golf3-20vt Golf3-20vt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 154
Default project VR6--->20vt

een tijdje geleden hield mijn vroem 6 er spontaan mee op, best jammer mja dat kan je wel eens hebben, na lang nadenken heb ik besloten om er in plaats van de vr6 een 20vt te maken, deze motor kwam ik toevallig tegen, het is een 180 pk versie uit een seat leon, motorcode AUQ. de 6bak die erachter zat paste niet dus zodoende maar een nieuwe bak laten bouwen... vandaag is het nieuwe torretje er eindelijk ingehangen!

hier de eerste foto's:


vroem 6 gedemonteerd


flinstone mobiel











Last edited by Golf3-20vt : 27-09-2008 at 09:06.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-06-2007, 17:15
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

mag dat eigenlijk wel? van 6 naar 4 cyl zonder keuring? of moet dat ook omgezet worden?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-06-2007, 17:19
Golf3-20vt Golf3-20vt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 154
Default

daar weet ik het fijne niet van, ik weet alleen zeker dat vanaf begin dit jaar voor de apk niet meer naar het aantal cilinders word gekeken
Reply With Quote
  #4  
Old 30-06-2007, 17:22
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

apk is ook het probleem niet..
een probleem zal het zowieso niet zijn bij een golf 3 kwestie van registratie neem ik aan.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #5  
Old 30-06-2007, 17:24
Golf3-20vt Golf3-20vt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 154
Default

ja dat denk ik ook, technisch komt dat wel in orde, ik ga ff uitzoeken hoe ik het kan veranderen op mijn kenteken
Reply With Quote
  #6  
Old 06-07-2007, 21:29
Golf3-20vt Golf3-20vt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 154
Default

We kunnen weer verder, vandaag kwam een doosje vol KMS goodies binnen...







motormanagement
idle control
full range lambda
kabelboom
grotere injectoren
en wat sensors en stekkers en een gasklep

dus we hebben morgen weer wat te doen...

Last edited by Golf3-20vt : 06-07-2007 at 21:31.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-07-2007, 21:51
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Bij kronenburg zelf allemaal besteld?

Kabelboom laten maken bij Kronenburg?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #8  
Old 06-07-2007, 22:54
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Leuk project
Zijn er nog veel dingen (motorsteunen, assen etc.) die aangepast moeten worden om van VRoem6 naar 20VroemToet te gaan?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #9  
Old 07-07-2007, 13:05
Corrado_G60's Avatar
Corrado_G60 Corrado_G60 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 648
Default

Waarom ben je niet voor een R32 gegaan? denk dat je dan minder gezeur krijgt bij de RDW.
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable
Cheap and Reliable = Not Fast
Fast and Reliable = Not Cheap
Reply With Quote
  #10  
Old 07-07-2007, 15:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Corrado_G60
Waarom ben je niet voor een R32 gegaan? denk dat je dan minder gezeur krijgt bij de RDW.


De makkelijkste optie is niet altijd de leukste.

Is weer eens wat anders, van 6 naar 4 cilinders.
Je zou misschien de auto wel eerst met een normaal 1.8 blok kunnen laten keauren omdat dat blok standaard in de Golf 3 is geleverd, en dan de 1.8T er in zetten.

Maarja, dat is weer extra werk, en zo heb je het gelijk helemaal goed.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #11  
Old 08-07-2007, 08:21
Golf3-20vt Golf3-20vt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 154
Default

het gezeur zal wel mee gaan vallen denk ik, ik moet een omzetting motorcode aanvragen bij het rdw en dan zal waarschijnlijk het uitlaat geluid gemeten moeten worden omdat dit type motor origineel niet in een golf3 bestaat, verder zie ik weinig problemen omdat ik (nog) niet meer dan 40% vermogenswinst krijg...

het aanpassen valt ook wel mee, het blok past op de originele motorsteunen, de aandrijfassen kon ik ook zo gebruiken

ik heb het kms zelf besteld bij kronenburg ja, de kabelboom is een universele, kan je zo bestellen, scheelt een hoop gepriechel...
Reply With Quote
  #12  
Old 09-07-2007, 09:27
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

precies, denk dat je bij de rdw erg weinig problemen kan verwachten omdat de rest van de auto wel berekend is op het vermogen
Reply With Quote
  #13  
Old 09-07-2007, 21:47
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dat is inderdaad het voordeel van deze basis. Zelf was ik R32 gegaan. Maar dat zal voornamelijk zijn geweest vanwege het feit dat hier al een 4 pitter staat en ik het VR6 geluid zo mooi vind.

Maar dit is ook mooi, succes met het netjes maken van de inbouw en de omkeuring!
Reply With Quote
  #14  
Old 09-07-2007, 22:06
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Dat is inderdaad het voordeel van deze basis. Zelf was ik R32 gegaan. Maar dat zal voornamelijk zijn geweest vanwege het feit dat hier al een 4 pitter staat en ik het VR6 geluid zo mooi vind.

Een turbo motor klinkt ook erg mooi hoor
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #15  
Old 09-07-2007, 22:27
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Gijs:

Quote:
Maar dit is ook mooi
wat zou dat betekenen Lijkt wel over iedereen me hier de laatste tijd verkeerd begrijpt

Maar zeker, 4 pitters klinken vaak ook heel lekker. Zoals de mijne
Reply With Quote
  #16  
Old 09-07-2007, 22:32
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Hihi
Ik begrijp je niet verkeerd, ik snap je gewoon niet
Nee, ik las er in alle drukte overheen
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #17  
Old 11-07-2007, 08:33
Golf3-20vt Golf3-20vt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 154
Default

ik vond de 6 cilinder ook lekker klinken, mja ik wil een wat feller blokkie en ik denk dat dit em wel gaat worden...

het schiet al aardig op met inbouwen, brandstof en koelsysteem zijn zo goed als klaar, morgen kijken welke draden ik nodig heb uit de oude kabelboom, dan de rest verwijderen en de nieuwe kabelboom erin klussen...
Reply With Quote
  #18  
Old 26-07-2007, 17:41
Golf3-20vt Golf3-20vt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 154
Default

de laatste loodjes van het project zijn begonnen, kms is helemaal aangesloten, de intercooler is gemonteerd, de accu is verplaatst naar de kofferruimte, wat nog moet gebeuren zijn de intercoolerbuizen op maat maken en de downpipe lassen... foto's volgen morgen
Reply With Quote
  #19  
Old 27-07-2007, 09:12
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

Netjes! Is het aansluiten van de kms een beetje te doen? Heb je hier de originele kabelboom voor gebruikt of een van van Kronenburg?
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010
Golf 1 diesel 1982
Golf 1 gti 1979
Kawasaki Z750 2010
Reply With Quote
  #20  
Old 27-07-2007, 13:25
VWAirlines's Avatar
VWAirlines VWAirlines is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 163
Post

Ik heb bij mij ook een kms erin zitten en het aansluiten stelt op zich niks voor..
heb zelf m'n originele kabelboom stekkers gebruikt, leek me het makkelijkste met aansluiten..


leuk project

op hoeveel pk denk je dadelijk te gaan draaien als je de kms goed hebt afgesteld?

succes nog iedergeval!! en veel plezier met het afblazen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum