Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 05-06-2007, 16:49
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
webers leuk ik tief ze liever in de vuilnis bak ,geef mij maar dellorto's of solexen ,veel betrouwbaarden en qua techniek veel robuuster .



Solexen/dellorto's leuk...Helaas moeilijk om aan reserve-onderdelen te komen...sproeiers e.d.....
Reply With Quote
  #22  
Old 05-06-2007, 16:49
Chr-ome Weber's Avatar
Chr-ome Weber Chr-ome Weber is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 896
Default

Er zijn zeker voor en nadelen, maar ik doe het vooral voor het geluid
__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers.
Golf 2 1984 1.6 automatic.
Golf 2 1987 2.8 vr6.
Passat 1978 1.6 automatic.
Passat 1998 1.8T variant.

www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #23  
Old 05-06-2007, 16:51
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Solexen/dellorto's leuk...Helaas moeilijk om aan reserve-onderdelen te komen...sproeiers e.d.....

wat jij moeilijk vindt vindt ik juist weer makkelijk als je de kanalen weet
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #24  
Old 05-06-2007, 17:32
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
dus je rijdt nu enkelt op gasklep positie meter en bdp sensor .aangezien je geen lamda hebt en met itb dus geen lucht temp of hoeveelheidssensor op dit moment zoals je beschrijft ,kan er naast zitten hoor .


Dat is het mooie van DTA ik heb een watertemperatuursensor (is ter vervanging van de lucht temperatuursensor), gasklep positiesensor, BDP sensor en DIS ontsteking Verder is mijn motor op de testbank (zonder auto dus) afgesteld en is elke waarde handmatig ingevuld in de DTA. Dus dat houd in dat je handmatig invult bij welke toeren/temperatuur/gasklepstand/duur inspuiting/tijdstip ontsteking etc.

Ik kan wel met een luchtmassameter gaan rijden maar dan moet in elke kelk een sensor plaatsen of een airbox. Vind beide geen optie maar inderdaad, dan zou hij nog beter af te stellen zijn.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #25  
Old 05-06-2007, 20:26
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Volgens mij kunnen jullie elkaar in de broek schudden?


__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #26  
Old 05-06-2007, 21:34
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21


Kevin kan je de combinatie broek/afstandbediening wel een keer uitleggen
Reply With Quote
  #27  
Old 05-06-2007, 21:39
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

guys, hou het on-topic!!!
Reply With Quote
  #28  
Old 06-06-2007, 23:26
Oliver®'s Avatar
Oliver® Oliver® is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 365
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
Bij een verder standaard blok zal je niet meer pk's halen.


Ik heb 2x dubbelle solexen addhe40 op een 16V
Ik heb wel het idee dat ik meer pk's heb dan een standaard 16V,

(Heb wel een 60mm groepA incl. spaghetti 4-2-1 van voor tot achter) verder is de motor orgineel.

Rijd erg goed, start ook in de winter (weet alleen niet hoe het rijd in de winter
__________________
www.oliververheij.com
Contact me for info & pricing about photoshoots!

VW Fanatics!
Reply With Quote
  #29  
Old 07-06-2007, 08:14
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk1maniac
Ik heb 2x dubbelle solexen addhe40 op een 16V
Ik heb wel het idee dat ik meer pk's heb dan een standaard 16V,

(Heb wel een 60mm groepA incl. spaghetti 4-2-1 van voor tot achter) verder is de motor orgineel.

Rijd erg goed, start ook in de winter (weet alleen niet hoe het rijd in de winter


Motorgedrag is anders, veel meer nm's / kracht onderin. Als je hem op de bank zet zal je zien dat de pk's vrijwel hetzelfde zijn.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #30  
Old 07-06-2007, 19:50
nanneborn's Avatar
nanneborn nanneborn is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2005
Posts: 453
Question

Quote:
Originally Posted by serge pot
webers leuk ik tief ze liever in de vuilnis bak ,geef mij maar dellorto's of solexen ,veel betrouwbaarden en qua techniek veel robuuster .
maar met cv carbs heb je op elk toerengebied en last gebied het perfecte mengsel ,na goede afstelling .
met itb's blijf je klooien aangezien het een smijt er maar in injectie blijft nie alleen maar in de uitlaat zijn mengsel kan regelen (dus altijd achter de feiten aanloopt ) wat voor de racerij wel goed is wil niet altijd goed zijn voor op de weg .
tevens is het co met weber of solex en dellorto vaak een probleem (beneden de 2% is een unikum om ze daar te krijgen )
nu zijn motorfiets carbs een perfecte oplossing ,helaas niet voor big block 8v motoren aangezien daar de uitlaat aan de inlaat zijde zit en dit dus een gekloot van hier tot denhelder is om een inlaat te maken (dus mensen niet meer mailen ,wordt hier echt simpel van na 100.000.000.000.000x uitleg op forum en mail).hiermee is het co zo af te stellen ook voor injectie motoren die 0,3 mogen behalen met kat wat dan zonder kat mogelijk is .
tevens hebben cv carbs niet de neiging tot na blaffen in de uitlaat ivm overtollig brandstof zoals webers (das nou wel jammer )



Het aantal PK's maakt mij niet zoveel uit. Mij gaat het meer om het geluid en om het koppel wat hij heeft. Hard rijden met de golf doe ik toch niet, maar af en toe eens lekker op trekken is wel geweldig.
Misschien stom maar ik wist helemaal niet dat er ook nog verschil was tussen webers en dellorto's / solexen.
Maar goed krijg steeds meer zin om ze er op te gaan zetten. Dat heet als het niet te moeilijk te monteren is. Kan zelf het een en ander doen. Het belangrijkste is het afstellen ;-)

Wat zijn ongeveer de kosten voor dellorto's of solexen op de golf 1 te plaatsen. Ik heb een 1.8 gti.
Reply With Quote
  #31  
Old 12-06-2007, 18:42
Oliver®'s Avatar
Oliver® Oliver® is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 365
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
Motorgedrag is anders, veel meer nm's / kracht onderin. Als je hem op de bank zet zal je zien dat de pk's vrijwel hetzelfde zijn.


Bedankt voor de info.
Heb hem nooit op een testbank gehad, was puur gevoelsmatig maar de het koppel is lekker.

Quote:
Originally Posted by nanneborn
Het aantal PK's maakt mij niet zoveel uit. Mij gaat het meer om het geluid en om het koppel wat hij heeft. Hard rijden met de golf doe ik toch niet, maar af en toe eens lekker op trekken is wel geweldig.
Misschien stom maar ik wist helemaal niet dat er ook nog verschil was tussen webers en dellorto's / solexen.
Maar goed krijg steeds meer zin om ze er op te gaan zetten. Dat heet als het niet te moeilijk te monteren is. Kan zelf het een en ander doen. Het belangrijkste is het afstellen ;-)

Wat zijn ongeveer de kosten voor dellorto's of solexen op de golf 1 te plaatsen. Ik heb een 1.8 gti.


Denk +/- 250 voor een inlaatspruitstuk
+/- 200 voor carbs
+/- 60 voor een andere benzinepomp
+/- 20 euro voor wat slangklemmen, slangen en dat soort klein spul.

Verder moet je kijken wat voor onsteking je hebt. Misschien moet je die ook aanpassen.

Evt. een nieuw pakkingssetje voor je Carbs (wel aan te raden want bij jou hangen ze boven je uitlaatspruitstuk en je wilt dus echt geen benzine lekkage hebben daar) die koop je voor +/- 30 euro op ebay (D)
__________________
www.oliververheij.com
Contact me for info & pricing about photoshoots!

VW Fanatics!

Last edited by vwmk1maniac : 12-06-2007 at 18:46.
Reply With Quote
  #32  
Old 12-06-2007, 19:18
nanneborn's Avatar
nanneborn nanneborn is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2005
Posts: 453
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk1maniac
Bedankt voor de info.
Heb hem nooit op een testbank gehad, was puur gevoelsmatig maar de het koppel is lekker.



Denk +/- 250 voor een inlaatspruitstuk
+/- 200 voor carbs
+/- 60 voor een andere benzinepomp
+/- 20 euro voor wat slangklemmen, slangen en dat soort klein spul.

Verder moet je kijken wat voor onsteking je hebt. Misschien moet je die ook aanpassen.

Evt. een nieuw pakkingssetje voor je Carbs (wel aan te raden want bij jou hangen ze boven je uitlaatspruitstuk en je wilt dus echt geen benzine lekkage hebben daar) die koop je voor +/- 30 euro op ebay (D)



BEDANKT VOOR DE INfO!!
Reply With Quote
  #33  
Old 21-06-2007, 20:02
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Ik heb ook een aantal jaren met Webers gereden op een Golf2 1800 GTI 16V PL motor. Het originele injectiesysteem bracht mij op een gegeven moment veel onduidelijke problemen en storingen en aangezien ik ook gek op carbs ben, was de keuze voor het monteren van Webers snel gemaakt.
Ik kan je zeggen dat ik het als uiterst betrouwbaar heb ervaren. Ik reed er zomers én winters woon/werk-verkeer mee. Echt 100% probleemloos! Het verbruik hangt enorm van je rechtervoet af, meestal zo rond de 1:9 á 10.
Nadat ik ze gemonteerd had, na motorrevisie, heb ik ze laten afstellen bij F. Cane in Gorredijk. Op die testbank had ik een goeie 150pk met originele KR nokkenassen, gewijzigde ontsteking van een Ibiza 1.4 en spaghettispruitstuk.
Heb maar één keer pech ermee gehad. De Hardi electronische brandstofpomp had de geest gegeven. :S
Een vriend van mij heeft synchroonmeters, waarmee ik ze af en toe even weer gelijk mee kon zetten. Persoonlijk vind ik een carburateurmotor véél strakker lopen. 800 tpm stationair en als je even aan het gaspedaal komt, reageert ie er direct fel op. En dan dat geluidje...=)
Reply With Quote
  #34  
Old 21-07-2007, 16:17
elvis's Avatar
elvis elvis is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 305
Default

ff een upje


als je nou 40 mm webers op een 1.6 gti (EG) blok ,
in combinatie met een groep A uitlaat en een scherpere nokkenas moet dit toch wel meer vermogen opleveren , dan de standaard 110 pk
__________________
op een dag weet je het . . . . . . je word crimineel
Reply With Quote
  #35  
Old 21-07-2007, 16:30
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

klopt maar een marathon lopend met ademhalen door een rietje of een closet rol is een wereld van verschil .als je dus alleen het rand gebeuren doet zul je merken dat je motor idd beter presteert maar bovenin net de schwung mist ..je cylinderkop is dus de bepalende factor als je alles al gedaan hebt
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #36  
Old 21-07-2007, 17:07
elvis's Avatar
elvis elvis is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 305
Default

maar zou dat veel schelen dan aan vermogen ?


gr elvis
__________________
op een dag weet je het . . . . . . je word crimineel
Reply With Quote
  #37  
Old 21-07-2007, 17:08
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

zowieso koppel welke over een breder toerengebied beschikbaar is
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #38  
Old 21-07-2007, 17:48
elvis's Avatar
elvis elvis is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 305
Default

dus onderin word ie sterker bij wijze van spreken

maar aan pk`s zou het dus niet zo heel veel schelen ?
__________________
op een dag weet je het . . . . . . je word crimineel
Reply With Quote
  #39  
Old 22-07-2007, 11:41
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Serge; wil je me even bellen? 06-52356776.
Mailen mag natuurlijk ook; jeroen@bolku.nl
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #40  
Old 27-08-2007, 12:39
ratrod's Avatar
ratrod ratrod is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 208
Default

twijfel twijfel, heb een aanbod liggen voor een setje dellorto's met spruitstuk, maar verders nog een stock motorblok (ook nog eens een 1500JB).
laten gaan en doorsukkelen met de pierburg en eerst de rest aanpakken.
of erop laten zetten en daarna de rest aanpakken.

met dien verstande dat ik geen pk freak ben, maar meer voor het gevoel ga.
__________________
GrtZ Daniël

Ik lijdt niet aan gekte, ik geniet er iedere minuut van

VW Golf 1.6 Aut. uit '87 Sold
VW Golf 2.0 8v GTI uit '94
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum