|
||||
|
||||
Quote:
goed lezen |
|
||||
|
||||
Quote:
'k neem min woorden terug Is een vette panel van wouter, heb die foto al meermaals gezien
|
||||
|
||||
hahaha... keep up the good work btw!
|
|
||||
|
||||
Ik moest aardig wat bijlezen, vanaf mijn laatste post niet meer gelezen.
Ben vandaag zelf ook bezig geweest met lassen, ga morgen weer verder. Ik moet zeggen voor iemand die hiervoor zeggen en schrijven 15cm aan las heeft gelegd ben ik aardig lekker bezig! Maar ik merk wel, met het materiaal wat ik heb is het niet altijd even makkelijk -> ik heb geen eens lijmklemmen en leef me uit met een setje vijlen van 5 euro uit de grabbel bak. Morgen maar een set Bahco vijlen kopen! Maar ik heb vlakke plaat ingelast, dat is ook moeilijk. Maar dit doet mijn denken aan die Vietnamezen, die maakten gewoon een complete bodem met de hand, al die ribbels inslaan -> vooraan bij de bestuurder en passagier. Die bodem. Helemaal zelf gemaakt. Ik moet zeggen dat je ze aardig benadert. Hoop dat ik ook zo metaal kan bewerken over enkele jaren! Veel succes nog! |
|
||||
|
||||
na het superdagje op charly's had ik weer een overdosis aan vette wagens opgedaan! Ik moest mij weer kunne bezighouden, want khield et weer nie langer
Kben dan maar verder gaan doen aan mijn zijflanken... Houten constructie staat bijna klaar... Er moeten nu ng metalen latten + systeem met schroefdraad komen om de metalen latten dan mooi te kunnen aanspannen zodat de flank goed aangedrukt wordt tegen de stijlen & verstevigingslatjes, en ie schoon strak kan drogen... Morgen wa verder afwerken
|
||||
|
||||
je bent ziek
|
|
||||
|
||||
Goed idee voor een zieke vent
|
||||
|
||||
gisteren avond ng wa verder kunnen werken aan de stempel constructie
T'is ng nie helemaal af (neemt eigenlijk meer tijd in beslag dan ik gedacht had, maar heeft nie, t'is dan van eerste keer goe ) De middelste lat is al klaar, vanavond probeer ik ng een lat (of mss 2) in orde te maken, dan issie zo goed als klaar! Hier volgt weinig plamuurwerk Tussen de latjes wil ik alles mooi afplakken, zodanig dat als ik de flank plak, en er loopt wat lijm af, dan heb ik achteraf geen druppels en is alles mooi proper als ik de tape lostrek
|
||||
|
||||
ondertussen weer een update é
De constructie staat op punt, alles klemt mooi aan tegen de latjes en wielkas, t'zal een plezier zijn om de flank er morgen in te steken! Wa sfeerpics:
|
||||
|
||||
wordt dat enkel gelijmd of met enkele puntlassen erbij? (noobvraag)
|
|
||||
|
||||
zoals al 4 kéer vermeld in heelt project bert hehehe
binnenstijlen en verstevingslatjes(horizontale) worden gelijmd, onderaan, bovenaan, links en rechts worden ze gepunt...
HET YOUNG-& OLDTIMERFORUM BIJ UITSTEK!!! Check WWW.RETROPILOTS.BE -----lopend project----- KOERSPILOOTS T1 PANELVAN -----vorig project----- KOERSPILOOTS WOODYSTYLE GOLF1 (daily) Last edited by koerspiloot : 08-06-2007 at 09:41. |
|
||||
|
||||
na 4uur vloeken en zweten deze middag, heb ik uiteindelijk mijn flank er definitief ingekregen... Was een hele opluchting, ze kan nu een weekje rusten ze
Contactoppervlak met stijlkes opschuren met 80, en ontvetten met aceton (zo werkt de lijm het beste!)... De stijlkes zelf ook vant zelfde voila, volgend weekend de andere flank insteken... Zal wa makkelijker zijn dan die grote
|
||||
|
||||
Vandaag wa mijn garage gaan opkuisen en de korte flank is voor 99%klaar om definitief in te lassen. Zal dus begin volgende week opt programma staan.
Kheb hier ng enkele fotos gevonden van de werken begin deze week, tijdens het aflassen van de lange flank (ondertussen zijn de lasjes al vlakgeslepen hoor ) Die komt nie meer los Het bovenste gedeelte van de zijflank (zoals je ziet leunt de stijl niet heel tegen de vlakke want..., dit is ondertussen ook reeds afgelast) Ander nieuws: 23 juni is de datum waarop de transport toekomt in Rotterdam, dus das een dikke dikke week Zal weer goe vooruit gaan denkik, mijne streefdatum van eind dit jaar oplassen, zal ik zeker halen! Ng ff ter info: binnekort zal ik hier weer een nieuw busprojectje mogen openen maar da zal dan wel allemaal duidelijk worden :retropilot:
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit! Ga zo door!
|
|
||||
|
||||
deze avond wa verder gedaan en de linker dogleg al ingepunt
Ie past gelijk ne gieter (sluit mooi aan met flank en deur) Morgen verder aflassen , want ze hangen er ng maar met paar lasjes in, en dan alles afslijpen en beschermlaagske De bus krijgt stillaan vorm Ook de spanning die onderaan op de lange flank( ter hoogte van de dogleg ) zat, is weg! Da's dus ook opgelost... Mijne linkerkant is (op de linkerachterhoek) bijna klaar
HET YOUNG-& OLDTIMERFORUM BIJ UITSTEK!!! Check WWW.RETROPILOTS.BE -----lopend project----- KOERSPILOOTS T1 PANELVAN -----vorig project----- KOERSPILOOTS WOODYSTYLE GOLF1 (daily) Last edited by koerspiloot : 16-06-2007 at 22:33. |
|
||||
|
||||
om de gedachten weer ffkes te kunnen verzetten, heb ik mij vanmiddag kunnen uitleven met de volledige dogleg nu in te punten. Telkens prop per prop , en kijken dat alles mooi aansloot met de deur... En dit is het resultaat. De afwerking moet wel ng volgen...
Ter hoogte van de vloer is er natuurlijk ng nie gelast, want kmoet eerst de neus hebben vooraleer ik vloer kan inlassen... (en das ng een weekje ) Het resultaat...
|
||||
|
||||
gisteren een uurke of 2 verder zitn lassen...
Dogleg afgewerkt ter hoogte van A stijl, de laadvloer rondom de stijlen vastgelast en de onderkant van de lange flank verder afgelast... Deze komt nie meer los
|
||||
|
||||
Wat superkoel om te zien wat je met je handjes kan!
Zoals ze vroeger bij de playbackshow zeiden: "vooral doorgaan" |
|
||||
|
||||
Vandaag was de korte flank aan de beurt... Aangezien het goe boven de 20graden was in garage was de moment om de 2de flank dus in te plakken.
De kolle werkt enkel optimaal boven 20°, dus twas vollen bak deze middag Ben tevreden over het resultaat, mag wel na 5uur nalf constant bezig te zijn Eerst mocht ik die stempelconstructie van kant veranderen... Als ik de bus namelijk gewoon draaide van kant om andere flank te doen,liep de constructie nie ideaal voor de korte flank, dus changement de décor... Alle stijlkes en latjes weer opgeschuurd me schuurpapier 80, en ontvet me aceton. Alles schoon positioneren: En hup, de lijm dertussen! En stempelen geblazen Nu een paar dagen laten drogen, en dan zijn beide flanken klaar als ik aant dak kan beginnen Ook ng een sfeerpic deze middag toen de bus ff buiten kwam piepen!
HET YOUNG-& OLDTIMERFORUM BIJ UITSTEK!!! Check WWW.RETROPILOTS.BE -----lopend project----- KOERSPILOOTS T1 PANELVAN -----vorig project----- KOERSPILOOTS WOODYSTYLE GOLF1 (daily) Last edited by koerspiloot : 20-06-2007 at 20:08. |
|
||||
|
||||
Goed bezig kerel!
Wanneer is de planning om de bus af te hebben? heb er waarschijnlijk overheen gelezen, amar je bent zó grondig bezig met de bus! |