Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-05-2007, 14:25
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,929
Send a message via MSN to vwjopie
Question motorprobleempje

een vriend van me heeft een Golf 3 gekocht een tijdje terug...
daar ben ik met mee geweest en het was een hele fijne wagen om in te rijden lekker vlot op het gas en er was eigenlijk niets mee aan de hand...

nu een aantal maanden laten belde hij me sávonds op van joh:

ik ben naar belgie geweest van het weekend en nu als ik rond en boven de 4.000 rpm kom dan gaat ie stotteren en inhouden...
ook als je extra gas geeft komt ie hier niet uit

wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn en waar ik mee moet beginnen om uit te gaan stellen wat het is...
het gaat om deze auto:

print

Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming GOLF CL 74 KW
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1595 cm3
Vermogen 74 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.010 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.550 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM € 3484

Datum eerste afgifte Nederland 18-06-1997
Datum eerste toelating 18-06-1997
Datum aanvang tenaamstelling 10-03-2007

Vervaldatum APK 13-03-2008
Wacht op keuren Nee

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 500 kg
- geremd 1.200 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.

Terug naar invoerpagina


ik zat zelf te denken aan:
- gasklep huis schoonmaken
- temperatuur sensor vervangen die op het koelpijpje op de kop zit

alvast bedankt Johan...
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #2  
Old 26-05-2007, 16:27
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 773
Default

Ik zou eerst je bougiekabels, rotor en verdeelkap controleren?
vacuumlek ( ff met remmenreiniger alle vacuumslangen inspuiten, gaat ie verhoogd stationair lopen dan is die lek)?
temperatuurzender?

doet ie het bij koud, warm, vocht?

Gr. Ferry
Reply With Quote
  #3  
Old 27-05-2007, 08:51
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 773
Default

ohw ja spuit de bobine nat met een planten spuit... die willen ook nog wel eens stuk gaan.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-06-2007, 18:47
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,929
Send a message via MSN to vwjopie
Default

bedankt voor de tips...

bougie kabels, rotor verdelerkap zijn in orde en zien er vrij nieuw uit ook...
vacuum slangen zijn allemaal dicht remmenreiniger brengt geen verandering als ik dat erop spuit...
bobine nat spuiten doet ie ook niks...


de jongen verteld waar de auto van is het volgende:

Voor het eerst dat ik het merkte is dat ie vanaf 4500rpm wat ging inhouden als ie warm was...
nu doet ie het ook als ie een koude motor heeft en ook al bij lagere toerentallen...
ook wanneer je hem start loopt ie eerst wat hoger stationair en valt dan naar 750 rpm en dan klimt ie naar 900 en blijft daar ophangen...

hier is een foto van de motor:




de motorcode is AFT 74 kw

op een duitse site kwam ik een soort gelijk probleem tegen en daar hadden ze het over een "verdreckten Drosselklappe" wat is dat?
en ze hadden het over relais 30 wanneer die wit is dan is het een goede en wanneer hij zwart is dan vervangen voor een witte...
waarom dat was was me niet helemaal duidelijk...

wie o wie kan me een stukje verder opweg helpen?

kan het misschien de luchtmassa meter zijn? en hoe zoe ik dat kunnen controleren?
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #5  
Old 07-06-2007, 18:56
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 773
Default

drosselklappe is volgens mij het gasklephuis wat vervuild is. ff slang d'r af en goed inspuiten met remmenreiniger..... denk niet dat het l.m.m. is.

Jopie stuur anders ff die site door dan lees ik het wel
Reply With Quote
  #6  
Old 11-06-2007, 11:27
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,929
Send a message via MSN to vwjopie
Default

iemand nog een idee?
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #7  
Old 11-06-2007, 18:13
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Niet toevallig andere/verkeerde benzine getankt in België?
Reply With Quote
  #8  
Old 18-06-2007, 06:42
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,929
Send a message via MSN to vwjopie
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroentjuh
Niet toevallig andere/verkeerde benzine getankt in België?


wat voor benzine zou dat dan moeten zijn?
daar hebben ze toch zo een beetje hetzelfde als hier? of niet?
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum