Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-05-2007, 23:23
flippepijn's Avatar
flippepijn flippepijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 14
Default Startproblemen: benzine lek onder luchtfilter

beste..

Ik heb een Golf 1.1 uit '83, motorcode GG.
Mijn wagen heeft 3 maanden stil gestaan en heb net de waterpomp, v-snaar en distributieriem vervangen. Na het 2x handmatig laten rondgaan van de nokkenas en het terugplaatsen van de luchfilter, heb ik mijn wagen proberen te starten.

De startmotor loopt, maar hij start niet. Ook niet met de choke uit of gas geven. Ik zag dat hij benzine lekte onder de carburateurdeksel. Ook was er benzine in de luchtfilter.

Iemand een idee wat er aan de hand is?



ps: kan het zijn dat de terugtrekveer van gaskleparm niet functioneert? (waar dient deze gaskleparm precies voor?)
Reply With Quote
  #2  
Old 24-05-2007, 16:08
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Heb je wel vonk?
Reply With Quote
  #3  
Old 24-05-2007, 16:53
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Heb je wel vonk?


vonk + benzine + lucht = BOEM!
Verder: werkt je benzinepomp verder goed? komt de benzine in de carburateur? zitten de slangen goed vast?
heb je de carburateur afgesteld op hoeveelheid benzine en CO?
Staat je ontsteking goed afgesteld?
Reply With Quote
  #4  
Old 24-05-2007, 17:36
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
vonk + benzine + lucht = BOEM!



Boem moet je hebben..... . Daar gaat je motor namelijk van draaien
(uitgelegd in bokito taal)

Reply With Quote
  #5  
Old 24-05-2007, 18:52
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Heb je wel vonk?

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Staat je ontsteking goed afgesteld?


Controleer eerst maar eens of je ergens een vonk krijgt .....
vlotterkamertje zal wel beetje overstroomd zijn door het lange starten
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #6  
Old 24-05-2007, 20:44
flippepijn's Avatar
flippepijn flippepijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 14
Default

Euvel verholpen.
Bij het vernieuwen van de distributieriem is de krukaspoelie per ongeluk verdraaid, daardoor stond het merkteken niet meer op de 'O'. De nokkenas en krukas waren daardoor niet meer op elkaar afgestemd. Gelukkig was er geen onsteking, anders had ik mijn kleppen gemold.
Stom dat ik niet even goed gekeken had. Maar hij doet het en er is niks mis mee.
Reply With Quote
  #7  
Old 24-05-2007, 21:09
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by flippepijn
Euvel verholpen.
Bij het vernieuwen van de distributieriem is de krukaspoelie per ongeluk verdraaid, daardoor stond het merkteken niet meer op de 'O'. De nokkenas en krukas waren daardoor niet meer op elkaar afgestemd. Gelukkig was er geen onsteking, anders had ik mijn kleppen gemold.
Stom dat ik niet even goed gekeken had. Maar hij doet het en er is niks mis mee.
'

GELUKKIG! dus geen BOEM a la Bokito slagen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum