Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-05-2007, 16:11
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default Hoe injectoren eruit, GTI 16V PL

Hey mensen,

Vandaag ff aan de auto gewerkt, maar nu wilde ik de rubbers van de injectoren vervangen, maar ik krijg die dingen er niet uit. Ze zitten dus echt muurvast. Ik kan ze wel naar links en rechts bewegen. De rede waarom ik die rubbers wil vervangen is, dat ze sissen, dus waarschijnlijk valse lucht trekken daar.

Nu had Sebas (mellowyellow20VT) nog een KR spruitstuk liggen met injectoren erin, dus daar ens wat mee geprobeerd. Daar waren ze ook al niet uit te krijgen, anders dan met een hamer.

Iemand een kunstje om die dingen eruit te krijgen, zonder het inlaatspruitstuk eraf te hoeven halen??
Reply With Quote
  #2  
Old 09-05-2007, 16:17
JP-VW's Avatar
JP-VW JP-VW is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 501
Default

Ik heb ze bij mij eruit getrokken met een waterpomptang... wou perfect
Reply With Quote
  #3  
Old 09-05-2007, 16:18
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Quote:
Originally Posted by JP-VW
Ik heb ze bij mij eruit getrokken met een waterpomptang... wou perfect


heb je dan de injectoren zelf vastgepakt, of die pijpjes wat eraan zitten??
Reply With Quote
  #4  
Old 09-05-2007, 16:22
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

injectoren zelf
pijpjes zijn de leidingen die nijp je dan dubbel
Reply With Quote
  #5  
Old 09-05-2007, 16:24
JP-VW's Avatar
JP-VW JP-VW is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 501
Default

Ik heb ze zo laag mogelijk vast gepakt en toen de waterpomptang tegen het inlaatspruitstuk aangehouden. soort van hefboom techniek... kon ze toen makkelijk los drukken.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-05-2007, 16:25
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
injectoren zelf
pijpjes zijn de leidingen die nijp je dan dubbel


Ja, dat d8 ik al, Maar kom je daarbij als je t inlaatspruitstuk erop laat zitten?

Dan moet je ze dus vastpakken bij die "bout" wat bovenop de injector zit neem ik aan?
Reply With Quote
  #7  
Old 09-05-2007, 16:25
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Ik deed het meestal met een schroefendraaier. Die onder een bepaalde hoek zetten zodat je en soort van wigje hebt. Dus dat je de schroevendraaier omlaag drukt en dat dan de injector eruit floept.
Schroefendraaier onder de rand van de "bout"zetten.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-05-2007, 16:26
JP-VW's Avatar
JP-VW JP-VW is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 501
Default

ik kon mijn inlaatspruitstuk gewoon laten zitten. en bij die ''bout'' vastpakken ja
Reply With Quote
  #9  
Old 09-05-2007, 16:30
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Nou, daar heb ik wat aan. Manieren genoeg zie ik zo. Als ik weer tijd heb, eens proberen.

Die dingen horen toch vrij vast te zitten he. En niet te sissen als de auto loopt neem ik aan. Kan het zijn dat ze valse lucht trekken?
Reply With Quote
  #10  
Old 09-05-2007, 16:53
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Bovenstaande manieren werken perfect, ik deed het ook gewoon met een tang.

Als je ze er dan toch uit hebt, injectorzitting ook gelijk vervangen anders doe je half werk
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #11  
Old 09-05-2007, 16:56
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Bovenstaande manieren werken perfect, ik deed het ook gewoon met een tang.

Als je ze er dan toch uit hebt, injectorzitting ook gelijk vervangen anders doe je half werk


Ik heb de rubbertjes die onderaan zitten, die kleine dunne, en ik heb iets grotere dikkere rubbers. Die zaten op de explosiefoto van ETKA bovenaan.

Zijn dat de zittingen?
Reply With Quote
  #12  
Old 09-05-2007, 17:01
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

De zittingen draai je met een inbus in de kop, uit mijn hoofd... bruin van kleur
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #13  
Old 09-05-2007, 18:41
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
De zittingen draai je met een inbus in de kop, uit mijn hoofd... bruin van kleur

Heb je verschllende uitvoeringen van
Als je er om gaat neem dan de oude mee
Reply With Quote
  #14  
Old 09-05-2007, 19:15
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Heb je verschllende uitvoeringen van
Als je er om gaat neem dan de oude mee


Klopt.

Houder voor verstuiver:
035-133-554 €1.55 ex
035-133-555A €3.50ex

1 van deze 2 is het
Reply With Quote
  #15  
Old 10-05-2007, 15:22
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Ah ja,dat zijn dan die oranje dingen waar ze in zitten. Dan moet ik die ook nog maar gaan halen. Die zitten dus in het inlaatspruitstuk gedraaid met een inbus??
Reply With Quote
  #16  
Old 10-05-2007, 15:33
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Jeps.

Vrij grote inbus gaat erin. Ik meende 10mm
Reply With Quote
  #17  
Old 10-05-2007, 20:08
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Ja, dat zou goed kunnen ja, die injectoren zijn ook ongeveer die maat, en die moeten er ook doorheen he. Bedankt voor de info. Volgende keer maar ens kijken.....

Moet zeggen, gisteren de gasklep ens heel goed schoongemaakt, nieuwe pakking er tussen, en t loopt al een heel stuk beter. Maar ja, we blijven hobbyen
Reply With Quote
  #18  
Old 10-05-2007, 20:11
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Let wel op, die zittingen zijn vaak erg poreus en die rommel wil je niet in je verbrandingskamer hebben
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #19  
Old 11-05-2007, 19:06
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Thnx for the info. Zal voorzichtig aan doen.

Misschien dan toch een idee, om ff het inlaatspruitstuk eraf te halen? Dan werkt t misschien wat makkelijker
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum