#1
|
|||
|
|||
krukaspoelie bout loskrijgen?
hallo
Iemand enige ervaring met het vervangen van de distributieriem van een polo g40('91). Nu, de riem en waterpomp is al los maar ik krijg de dikke bout(19) van de krukaspoulie niet los. Ik had al gedacht van een dikke schroevendraaier tussen mijn vliegwielstarterkrans te steken, maar ik denk dat dit geen goed idee is(kans op afbreken van tanden). Kan ik de krukas nog op andere manieren blokkeren/tegenhouden? Heeft er iemand betere ideën, dan hoor ik deze graag? groeten |
#2
|
|||
|
|||
Die dikke bout hoeft helemaal niet los als je je distributieriem wil vervangen! Alleen de 4 M8 bouten waar de poelie van de dynamo op zit moet eraf..
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#3
|
|||
|
|||
echt waar! Hoe dom van mij.
Stel nu dat ie er toch af moet, voor de krukas keerring te vervangen,hoe moet dat dan? |
#4
|
||||
|
||||
Zware luchtol proberen ofzo. Hij moet in ieder geval los te krijgen zijn
|
#5
|
|||
|
|||
Of hulpstuk gebruiken:
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#6
|
|||
|
|||
Zou je dat redden? Denk het niet ivm het hoge moment (+- 200 NM)... Kan ook het vliegwiel blokkeren door het gat bovenin de versnellingsbak , daar met een dop oid ( niet op de starterkrans natuurlijk). Zo heb ik het gedaan!
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#7
|
||||
|
||||
waarom niet proberen om de bout los te doen wanneer de distributieriem er nog ophangt?
en dan het vliegwiel blokkeren, heb je zowiezo al meer weerstand. maar zoals als gezegd, voor de riem te vervangen moet deze niet losgemaakt worden
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#8
|
|||
|
|||
moet echt het vliegwiel blokkeren, 200NM is met een pijp van 1,5meter met volle kracht trekken dus dat gaat de distributieriem niet tegenhouden...
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#9
|
|||
|
|||
Auto in de versnelling en op de parkeerrem en met een LUCHTTOL lossen
Alleen als hij terug moet moet je hem op de voorwielen blokeren[op de rem trappen] |
#10
|
|||
|
|||
Heb de poulie losgekregen. Heb het gedaan met een hulp stuk zoals op de tekening van dennis. Heb gebruik gemaakt van 2 ijzeren latten (een van 300mm en één van 800mm, breedte 30mm) deze heb ik in Y vorm aan elkaar gemaakt(scharnierend) en aan de twee uiteinde van de latten heb ik een gat geboord. Dan met m8 bouten bevestigd op de krukaspoulie. T'is wel redelijk primitief in elkaar gestoken maar het werkt goed! Met een dop het vliegwiel blokkeren ga ik ook is proberen.
Bedankt voor de info grtz Last edited by g40quattro : 03-04-2007 at 09:20. |
#11
|
|||
|
|||
Graag gedaan
Dit hulpstuk gebrukt de VW dealer ook (heb de schets gemaakt van een geleend exemplaar).
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
||||
|
||||
Ik had ook een dergelijk hulpstuk, maar die heb ik helemaal krom gebogen. Heb een mooie partij werk gehad om dat ding los te krijgen. Uiteindelijk na 3/4 luchtsleutels geprobeerd te hebben is het gelukt bij een bedrijf die een zware luchtsleutel hebben voor vrachtwagens/traktors Ik neem aan dat het normaal wel iets makkelijker los moet gaan
|
#13
|
|||
|
|||
Met een zware 3/4 sleutel en 12 bar op de drukpot ,vliegt ie zo los, ben je ook helemaal geen hulpstuk nodig
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar |
#14
|
||||
|
||||
je hebt daar geen ruimte voor toch om met een luchttol ertussen te komen. wielkast zit namelijk erg in de weg. dus zo'n hulpstuk is ideaal.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#15
|
||||
|
||||
ik heb al twee jaar zo`n hulpstuk toen eens in elkaar gebakken en het werkt nogsteetd heb al meerdere merken al zo die bout los gemaakt..zo vast zitten ze niet.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#16
|
||||
|
||||
Toen de beun de dis riem van mijn 1.8 16V mazdaratie ging vervangen krijg hij de krukas bout ook niet los met de luchttol.
Oplossing: lange ringsleutel geblokkeerd tegen de vloer en losgedraaid door de startmotor heel even te laten draaien.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#17
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 13:06. |
#18
|
||||
|
||||
Maar het werkt wel!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#19
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 13:07. |