#21
|
||||
|
||||
Quote:
Andere voorschermen zijn niet meer nieuw te verkrijgen. Je kunt moeilijk een gat voor een bumpersteun in een nieuw scherm branden. Het komt overigens de kwaliteit qua schoonheid niet ten goede. Dus je bent alsnog genoodzaakt om chromenbumpers eraan te monteren. Ik vindt die grijze plasticen bumpers geen porum. En waar staan die brede achterlichten er nou mee uit ? Anderen monteren op een golf2 een ander voorfront of iets dergelijks. |
#22
|
||||
|
||||
Oke, daar valt wel wat voor te zeggen als er geen andere voorschermen meer te verkrijgen zijn, maar het is ook jouw auto, als je chromenbumpers in combinatie met brede achterlichten vind staan dan doe je dat toch!
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#23
|
||||
|
||||
omdat het geen potje is brede achterlichten met chromen bumpers..
en de na 1979 niet meer te krijgen? weet niet waar jij zoekt maar heb ze vanmiddag nog zien liggen.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#24
|
||||
|
||||
Goed werk
Lijkt me een beetje hetzelfde als mijn 82er Golfje 1.5LS qua werkzaanheden, alleen is die van mij wat erger Mooi kleurtje ook Alleen niet leuk dat je er chromen bumpers op mikt, maar dat is jouw keuze... Alst nou een 79er was waar origineel wel kunststof bumpers op zaten vonk het wel mooi, maar brede lampen met kleine bumpers is een nono Heb je achter de spatborden geen roest gevonden? Ik had met name op de A-stijlen nogal wat werk, maar net wat ik zei, de mijne was ook iets erger |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb voor mijn Golf gewoon nieuwe voorschermen gekocht met bumpergeleidergaten. |
#26
|
||||
|
||||
Quote:
Er mankeerde niks aan de A-stijlen, gelukkig ook maar. (nogmaals let niet op de menie ) Alle holleruimten is met dikke gele was of zwart grij behandeld. De bodem en wielkuipen zijn met beige bitumen behandeld. En het was me toch ook een goede op dat er eens af te krijgen, zowat 2 weken werk (in avonduren gerekend). Maar goed zover was ik nog niet met de thread, probeer het een beetje in volgorde erop te zetten. Is voor mij en voor jullie beter te volgen, en ik heb nogal wat om bij te werken. De auto heeft als het ware voordat die gekocht is, een anti roest behandeling gehad bij de fabriek. Tenminste dat heb ik mij laten vertellen. Klopt het ook dat dit als meerprijs gedaan kon laten worden ? |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
Bij mijn weten kreeg elke Golf 1 van nÃ* modeljaar 1976 standaard tectylering, van meerprijs kan daarbij geen sprake zijn.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#28
|
||||
|
||||
Quote:
Het is maar dat m'n broer automonteur van beroep is, anders was ik hier niet eens aan begonnen. Heb namelijk geen weet van auto's. |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
Er zijn er blijkbaar wel meer dit het doen, alleen vind ik de combinatie met zulke achterlichten kwalijker. Maar goed, meningen zijn erover verschillend. Is maar goed ook, anders zou iedereen dezelfde genen hebben. |
#30
|
||||
|
||||
je hebt nu twee keer dezelfde bijdrage van mij geciteerd... maar nogmaals, het is jouw auto, je moet gewoon ervan maken wat je zelf het mooist vind.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#31
|
||||
|
||||
We hadden dus na lang wikken en wegen besloten de voorschermen te verwijderen. Zo gezegt, zo gedaan.
Nadat we de voorschermen hadden gedemonteerd, konden we de bitumen eraf steken, gewoon weg met een schroevendraaier en een hoop geduld. Het verwijderen van de bitumen nam aardig wat tijd inbeslag. Nadat we het er ruwweg af hadden gestoken, hebben we de restjes het met wat terpentine en een ruwe doek eraf geboend, dit wou prima. Zoals je kunt zien is er geen sprankje roest te ontdekken, met uitzondering van oppervlakte roest rondom de bevestigingsgaten rechts onderin. Vervolgens hebben we het gereinigd oppervlakte doodgeschuurd, ontvet en in 2 lagen zinkspray gezet. Het zinkspray licht opgeschuurd, ontvet en vervolgens primer aangebracht. |
#32
|
||||
|
||||
We hebben besloten hetzelfde bij de wielkuipen achter te doen.
Mede omdat we al zagen dat er al het één en ander in de wielkuip RA was ver-/ doorgeroest (gat achter de benzinevulhalspijp en twee verroestte bevestigingspunten van o.a. de benzineleiding en plastieken beschermkap). Het uitsteken was wel te doen, met uitzondering van de flappen van de schilden bij schokdempers. Dit hebben we toch nog voor elkaar gekregen. Aan de wielkuip LA was niks qua roest op te merken. RA bleef het bij de vooraf opgemerkte 3 roestige punten. Hoogst waarschijnlijk wordt door de spuiter de wielkastranden achter eruit geslepen en vervangen door reparatiestukken. Maar dit hangt af wat de spuiter erover denkt. Als het voor 'm meer moeite kost om overal stukjes uit te slijpen en weer in te lassen, dan de gehele wielkastranden eruit te slijpen en een reparatiestuk voor in de plaats in te lassen, dan wordt het gewoon 2 reparatiestukken. Op het eerste gezicht lijken de wielkastranden achter er nog perfect uit te zien. Maar schijn bedriegt, want aan de achterzijde verschijnen her en der roestpuntjes. Omdat de spuiter nogal wat laswerkzaamheden aan de wielkuip RA te verrichten heeft kunnen wij dit nog niet gereedmaken. Dus reste ons alleen nog het in de zinkspray en primer zetten van de wielkuip LA, na de ondergrond eerst doodgeschuurd te hebben en ontvet te hebben. Wielkuip LA in de zinkspray Wielkuip LA in de primer |
#33
|
||||
|
||||
*
|
#34
|
||||
|
||||
Alle punten op het carrosserie, waarvan wij dachten waar nog wat roest achter schuil gaat hebben we kaal gemaakt tot op het kale metaal, in de zinkspray en later in de primer gezet (zelfde als bij de wielkuipen).
Het gaat hierbij ook om de punten die al opgemerkt waren bij aankoop:
^^Plaatje met gegevens was luk anroest.^^ ^^Punten van de motorkap hebben zich in het voorfront afgetekend, dat vervolgens een beetje van oppervlakte roest werd voorzien.^^ ^^Zoals je kunt lezen staat er ergens gat geschreven, hier moet de spuiter nog wat aan verlassen. Iets onder het rechter schanier is een bijna minuscuul gaatje te noemen ontstaan.^^ ^^hier voor alle duidelijkheid nog een totaalplaatje van de achterzijde.^^ ^^Foto is enige tijd nadat het in de primer gezet is genomen. Dus het zwarte is gewoon smeer dat na der hand erop is gekomen.^^ Voor dit alles hebben we gebruik gemaakt van de zinkspray en primer zoals hieronder te zien is. |
#35
|
||||
|
||||
Voordat we de wielkuipen voor en linksachter in de strijkkit zetten, hebben we in de kokers was gespoten.
Omdat we er later niet meer bij kunnen komen, omdat de ingangen die met dopjes zijn afgedekt met strijkkit ingestreken. We hebben hiervoor BEROPUR VA15 gebruikt. Dit schijnt overeen te komen met de originele Volkswagen wax, zoals wij die op enkele plaatsen hebben aangetroffen. ^^Het spul is bij verwerking beige van kleur^^ ^^Het spul wordt naarmate de tijd verstrijkt gelig van kleur^^ |
#36
|
||||
|
||||
De werkzaamheden zien er goed uit.
Heb je de boel afgestoken met n botte schroevendraaier? Ben ook wel benieuwd hoe je de wielkastranden laat inlassen en welke merk je gebruikt aangezien dat bij mijn golf ook nog moet gebeuren. Gebruik je trouwens lasbare primer? |
#37
|
||||
|
||||
Quote:
Schroevendraaier iets aangeslepen maar ook weer niet te veel, en het krulde er gewoon vanaf zoals je hieronder kunt zien. De schroevendraaier moet ook weer niet te scherp zijn want als je dan doorschiet krul je het metaal op. Al het laswerk laat ik door de spuiter verrichten. Dus daar kom ik nog op terug zodra de auto er weer is. Naar verwachting wordt hij komend weekend opgehaald. Ik weet eigenlijk niet 1,2,3 of de primer lasbaar is, maar we hebben een stuk tot waar het laswerk moet worden verricht niet in de zinkspray en primer gezet. Dat doen we wel zodra de auto van de spuiter terug is. |
#38
|
||||
|
||||
je kan toch geen kleur spuiten over dei 1K motip primer?
verder ziet het er een erg strakke basis uit! Bijna geen roest |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
Dat schepte onze verbazing ook al!! Gelukkig verkeerd hij nog in zo'n goede staat. Jammer van die paar kleine puntjes, maar dat is nog wel te overzien. |
#40
|
||||
|
||||
Dat is wel een zeldzaam goede Golf 1 zeg, wat een vondst!
__________________
Quote:
|