Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #381  
Old 04-03-2007, 13:51
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ik neem aan dat je daarbij ook rekening hebt gehouden met het rolcenter?


We hebben daar nog geen berekening op losgelaten maar,
Aangezien de auto redelijk hoog is en de motor redelijk laag licht, en dus ook tussen de assen het zwaartepunt heeft,
zou het helemaal goed moeten komen.
En met betrekking op de draagarmen, deze worden speciaal voor mijn auto gemaakt en mijn wielophanging en schokbreker techneut weet er zeker genoeg van
Het enige wat ik nog uit moet zoeken is of ik uniballs mag gebruiken voor de zwielophanging als ik er stofkappen op zet.

gr ruud
Reply With Quote
  #382  
Old 04-03-2007, 15:31
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
Het enige wat ik nog uit moet zoeken is of ik uniballs mag gebruiken voor de zwielophanging als ik er stofkappen op zet.

gr ruud


ik weet bijna zeker dat dat mag, polo rijders die hun polo omgebouwd hebben naar triangel systeem met open unibal gewrichten kwamen niet door de keuring, maar na het voorzien van stofkappen dus wel weer....
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #383  
Old 04-03-2007, 15:32
jppiggen's Avatar
jppiggen jppiggen is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 89
Default

hoi ruud

allemaal machtig mooi natuurlijk zulke modificaties
wellicht lijkt t wat zeurderig maar eh, hoe zit t met t kenteken en typegoedkeuring? Of ga je straks naar de rdw en lat je de auto daar helemaal keuren met alle tests?

ik gok trouwens op een audi V6 biturbo motor? rs4 blok ofzo

zou je niet ook een paar steigerbegrenzers erop maken of wordt t dan te fanta?

groeten en succes met t laswerk

j-p
Reply With Quote
  #384  
Old 04-03-2007, 16:06
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
Het enige wat ik nog uit moet zoeken is of ik uniballs mag gebruiken voor de zwielophanging als ik er stofkappen op zet.

gr ruud


Mits met stofkappen is dit geen probleem.
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #385  
Old 04-03-2007, 17:08
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
ik weet bijna zeker dat dat mag, polo rijders die hun polo omgebouwd hebben naar triangel systeem met open unibal gewrichten kwamen niet door de keuring, maar na het voorzien van stofkappen dus wel weer....


En vragen ze hier toevallig ook krachtberekeningen van,
want ik neem aan dat ze het anders ook niet goedkeuren.

Auto word hier bij de rdw gekeurt of in engeland, maar dat komt nog wel.
voorlopig eerst maar alles verder ontwikkelen en afbouwen.
Ik ben ook al bezig voor Chroommolybdeen buis om een kooi te kunnen maken.
Bij dit materiaal kun je een certivicaat kopen

Last edited by ruud's fridolin : 04-03-2007 at 17:15.
Reply With Quote
  #386  
Old 04-03-2007, 17:35
Bonito Driver's Avatar
Bonito Driver Bonito Driver is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 114
Default

Hey ruud!! geweldig mooi project dit!! ik heb je ook al weer even een 5 sterren rating gegeven Chroommolybdeen is idd erg goed spul! het gehele buizenframe van mijn pa zijn heli is er ook van gemaakt. wordt overigens volop in de vliegtuig industie gebruikt. maar tis verschrikkelijk duur volgens mij....

Greetzz Wilmer
Reply With Quote
  #387  
Old 04-03-2007, 17:54
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Quote:
Originally Posted by Bonito Driver
Hey ruud!! geweldig mooi project dit!! ik heb je ook al weer even een 5 sterren rating gegeven Chroommolybdeen is idd erg goed spul! het gehele buizenframe van mijn pa zijn heli is er ook van gemaakt. wordt overigens volop in de vliegtuig industie gebruikt. maar tis verschrikkelijk duur volgens mij....

Greetzz Wilmer


Bedankt voor de stemming.

PS.
Gooi anders eens wat foto's in de galery van de heli.
altijd intresant wat voor technieken er gebruikt zijn.

Ik heb al eens bij een metaal groothandel gewerkt en kreeg laatst 75% korting, dus dan komt het wel goed met de prijs.

Ook op marktplaats staan uniballs en chroommolybdeem te koop,
en geven ze een certivicaat af.
Maar daar vragen ze nog al wat voor die buis.
Reply With Quote
  #388  
Old 04-03-2007, 18:07
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
En vragen ze hier toevallig ook krachtberekeningen van,
want ik neem aan dat ze het anders ook niet goedkeuren.


Dit ging vooral om de apk, en daar is de regel: geen open gewrichten, de rest van de triangel kijken ze dan niet naar lijkt me...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #389  
Old 04-03-2007, 18:33
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
300+... pk's
en de bak is natuurlijk een 6 bak

geen diesel, en
geen porsche motor.

Het word in ieder geval een middenmotor wat je aan de bak al kon zien.

gr ruud


De versnellingsbak is wel van een diesel Audi A4...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #390  
Old 04-03-2007, 19:18
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
De versnellingsbak is wel van een diesel Audi A4...


Als het goed is van een a4 of a6 tdi 130 pk.
Zoals ze me verteld hebben
Helaas klopt het bouten patroon niet met de motor.
Zover ik nu weet passen alleen de 2 bovenste bouten.
Dus of er moet een pasplaat tussen
of we zagen de bevestegings flens van de bak en lassen er een andere aan.
Een pasplaat is het probleem niet, maar bij het vliegwiel moet ook een 2 cm dikke ring gelegt worden om het op de goede plaats te krijgen.
En dit kan wel eens onbelans geven in de motor
En die kan al niet veel hebben op zijn zwakste punt.

Met 300+ pk's en een hoog koppel moest ik een lange bak hebben
om niet te vlug achter elkaar te hoeven schakellen.
Reply With Quote
  #391  
Old 08-03-2007, 19:30
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Omdat ik een beetje vastloop met de motor die ik zou kopen.













Ik ben op zoek naar een W12 6.0 complete motor.
Met rekening en herkomstbewijs.

Wie o wie, weet een aderes in duitsland of nederland.

gr ruud

Last edited by ruud's fridolin : 08-03-2007 at 20:24.
Reply With Quote
  #392  
Old 08-03-2007, 20:03
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Patser! Ik zou bijna denken dat dit een geintje is, maar als ik kijk welke proporties dit project al tot dusver heeft aangenomen is dit niet meer dan dé logische volgende stap.

Ik neem alvast mijn spreekwoordelijke petje voor je af.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #393  
Old 08-03-2007, 20:13
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

Holy!

als dat er in gaat...



Reply With Quote
  #394  
Old 08-03-2007, 20:17
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Misschien wat overdreven, maar wel appart.
En dat is de bedoeling.
En niet eens veel duurder dan een nette fsi turbo of 20v turbo.

Maar zolang ik hem nog niet heb.
Reply With Quote
  #395  
Old 08-03-2007, 20:28
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

sow...


sow...


sow...

heb ff geen woorden...
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #396  
Old 08-03-2007, 21:37
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

300+ pk's

309 kw 420 pk
Reply With Quote
  #397  
Old 08-03-2007, 21:53
Franklin's Avatar
Franklin Franklin is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 670
Default

HOLY ENGINE!!!

ik stel voor om alle volksforum mensen aan het zoeken te zetten.
Reply With Quote
  #398  
Old 08-03-2007, 21:57
Lennart Lennart is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,661
Default

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
Ik ben op zoek naar een W12 6.0 complete motor.
Met rekening en herkomstbewijs.

Wie o wie, weet een aderes in duitsland of nederland.

gr ruud


Kan Theo Kloosterman niks voor je betekenen?
__________________
Flickr
Reply With Quote
  #399  
Old 08-03-2007, 22:03
karretje's Avatar
karretje karretje is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 613
Default

Gewoon doen,is toch super dik..

Wat houd je tegen,is straks een super mooie kar van de buitenkant die je nooit ziet...en dan...draai je de sleutel om en hoor je dat supergeluid ongeloofelijk!!!

Dat is gewoon het mooiste!
__________________
Murdock...I love when a plan comes together
Reply With Quote
  #400  
Old 08-03-2007, 22:13
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Daar heb ik mee gebeld.
En hij wist er wel 1 te liggen.
Alleen niemand wil er een rekening bij geven, en kan de herkomst aantonen.
De prijs was wel zeer goed.

Maar de papieren zijn zo belangrijk, wegens het invoeren en op kenteken zetten van de auto.

ook een complete bedrading is belangrijk en toebehoren.
want voor zo'n motor heb je anders 2 progameerbare injecties nodig.
en dat teld ook flink door.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum