Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-02-2007, 22:01
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic

Default verschillen GTI

Hallo,

Ik heb 2 GTI's uit 1982, ééntje uit maart 1982, een 1,6 dus (zwart) en een exemplaar uit oktober 1982(zilver), een 1,8 DX.
Ze hebben verschillende kleuren stoelbekleding. Ik vraag me af wat de verschillen tussen deze uitvoeringen zijn. De eerste heeft bv géén MFA maar wel meters in de console(oliedruk, volt). Bij de 2de schijnt dit een extra te zijn. De zwarte heeft bv rood/grijze bekleding en de zilveren grijs/zwart.
Zijn er nog meer verschillen?
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 22:06
supersprint's Avatar
supersprint supersprint is offline
VW Addict

Schakelaar voor Mistlamp kan ook wel eens ontbreken, windhaak onder motorkap hebben ook niet alle gti's, heb je bij de 1600 ook rode biesjes in t dash.
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 22:40
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by silbergti
Ik heb 2 GTI's uit 1982, ééntje uit maart 1982, een 1,6 dus (zwart) en een exemplaar uit oktober 1982(zilver), een 1,8 DX.
Ze hebben verschillende kleuren stoelbekleding. Ik vraag me af wat de verschillen tussen deze uitvoeringen zijn. De eerste heeft bv géén MFA maar wel meters in de console(oliedruk, volt). Bij de 2de schijnt dit een extra te zijn. De zwarte heeft bv rood/grijze bekleding en de zilveren grijs/zwart.
Zijn er nog meer verschillen?

Bij een 1600 zat er nooit een MFA, dat was pas met ingang vanaf de 1800cc motor. Wat betreft de bekleding, er waren toendertijd, begin jaren `80 verschillende kleurstellingen waaruit een koper kon kiezen, het was niet meer zo als bij de modellen tot en met modeljaar 1980, schotse ruitenmotief and that´s it.

Quote:
Originally Posted by supersprint
heb je bij de 1600 ook rode biesjes in t dash.

rode biesjes in het dash bij de GTI waren er alleen maar in het 1e modeljaar met het nieuwe dashboard + brede achterlichten, dat was dus het modeljaar 1981. (van augustus `80 tot juli `81)
that will be your pension ,or early retirement ...

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 22:47
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Meters in de middenconsole bij alle 2 toch optie
Bij de eerste met titenmeters wel een klok en olie temp.
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 22:54
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Meters in de middenconsole bij alle 2 toch optie

zou goed kunnen ja.
that will be your pension ,or early retirement ...

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 23:00
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Konden besteld worden uit een ass.paket van auto plus
net als een glazendak en velgen
Reply With Quote
Old 12-03-2008, 17:58
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Type 17
Bij een 1600 zat er nooit een MFA, dat was pas met ingang vanaf de 1800cc motor. Wat betreft de bekleding, er waren toendertijd, begin jaren `80 verschillende kleurstellingen waaruit een koper kon kiezen, het was niet meer zo als bij de modellen tot en met modeljaar 1980, schotse ruitenmotief and that´s it.

rode biesjes in het dash bij de GTI waren er alleen maar in het 1e modeljaar met het nieuwe dashboard + brede achterlichten, dat was dus het modeljaar 1981. (van augustus `80 tot juli `81)

Even weer een oud topic de lucht in blazen. Het gaat mij met name om het dashbord met rode bies. Heb zelf een 81'er gti uit april dus eerste modeljaar. Hier zou dus een dash met rode bies in horen? Deze heb ik alleen nog nooit gezien. Aangezien ik de auto origineel wil maken zou ik de boel graag correct hebben dus als iemand zo'n dash heeft..... En hoort dit dashbord dan hard of zacht te zijn? Verder vroeg ik mij nog af welke deurkaarten er precies in horen aangezien die van mij kapot zijn en ze lijken er niet in te horen (zwart/chroom bies/ en een soort vilt)
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 08:55
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru

hallo,

kijk eens achterin je kofferbak. Als het goed is zit daar een sticker met alle optie codes en bekledingcode enz. Daar kun je alles weg halen hoe de auto's de fabriek hebben verlaten

Grta Ronald
Reply With Quote
Reply

Posting Rules