#1
|
||||
|
||||
Brandstofpomp aansluiten
Ik heb voor mijn dubbele carburateurs een electrisch pompje
En wou deze graag aansluiten op het zekeringen kastje van de golf 1. Voorkant: Achterkant: Verder wou ik het de pomp aansluiten via de bobine met een zekeringetje ertussen. Mijn concrete vraag nu: Hoe sluit ik de pomp aan op het zekeringenkastje? Met welk relais? Via welke stekker aan de achterkant? Als het goed is is het zekeringen kastje van de late 1100 's hetzelfde als de gti. Ik dacht dat relais nummer 17 voor de brandstofpomp was, maar weet het niet zeker. Vraagbaak staat helaas niks handig |
#2
|
|||
|
|||
Het pomprelais zit boven nr 17
De draad van een brandstofpomp van een GTI zit bij de kabelboom van achter Bij die van de achterlichten en de tankvlotter Dat is een rood/gele draad en een bruine voor masssa |
#3
|
||||
|
||||
Die rood/gele is een geschakelde massa. Oftewel, gewoon de huidige bedrading gebruiken
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Er ligt geen gti draadboom naar achteren, maar die van een 1100. dus die draadjes heb ik helaas niet Ik wou dus zelf een kabelboompje maken naar de zekeringenkast toe, maar ik heb geen idee waar ik die achter in 9de zekeringenkast) moet gaan steken. En welke relais (nummer) ik moet gebruiken. |
#5
|
|||
|
|||
Het relais nr is 321 906 059C
Dat moet je met een relais houder[nr 867 937 501]is van een diesel maar denk wel dat het past is 9 polig],boven op je zekering kast zetten En dan een eigen bedrading maken, met een zekering ertussen |
#6
|
||||
|
||||
Nog één keer, waarom gebruik je niet je huidige bedrading ?
Nu is ook alles al via relais geschakeld over massa. Motor uit = brandstofpomp uit, motor aan -> brandstofpomp aan. Het is zo simpel, dan ga je zelf toch niet liggen kutten of wel dan.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#7
|
||||
|
||||
Jaah ik weet het weer .
31 - Massa 31b - Bobine aansluiting 1 30 - Constant plus 15 - Contact plus 87 - Stuurdraad (+) brandstofpomp Ga nou niet zoals mij eerst een kabelboompje in elkaar knutselen, en dan pas meten of deze draden al daadwerkelijk aangesloten zijn in de zekeringkast (relaisplaats nmr 2) . Ga dus eerst even met je multimeter in het rond . Aansluiting 87 is zowieso niet aanwezig, dus die zou je kunnen inpluggen. |
#8
|
||||
|
||||
Dankuwel Jeroen en Jan
|
#9
|
||||
|
||||
ik heb ook een brandstofpomp onder mij auto gemaakt en aangesloten zoals het bij een orgineel kabelboom ook zit.
Ik heb alleen wel een motorkabelboom en zekeringskast van een mk2 16v erin Ik zal morgen kijken welke stekker en welke positie je moet hebben. Volgens mij is het een rooie stekker. |
#10
|
||||
|
||||
Nog gekeken beste fre ?
|
#11
|
||||
|
||||
Weten jullie toevallig of er in een 1.6 carb een pompje in de tank zit??
M.v.g Ingmar |
#12
|
||||
|
||||
owja heb nog iets voor je http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html
|