#1
|
||||
|
||||
20v turbo motoren??
hallo mensen,
ik zat van de week is te denken over inbouwen van een 1.8 20v turbo in mijn golf 1. opzich moet dit goed te doen zijn ik wou dan de 150 pk versie doen, of ja als dat mooi uit komt de 180 of de 225pk versie. maar had zo mijn vragen over de betrouwbaarheid van de motoren in het algemeen. kan iemand mij hier wat meer overzeggen? zijn er slechte punten van zon motor of dingen die vaak stuk gaan enzo? eventueel nog iemand die een intressant bedrijf weet waar ik zulke motoren of een motor kan kopen met toebehoren? alvast bedankt Last edited by vwmk2driver : 04-01-2007 at 00:07. |
#2
|
||||
|
||||
ondertussen heb ik al wat contact gehad via pm, en theo kloosterman lijkt een goede uitkomst te zijn voor een 20v turbo motor...
nu eigenlijk nog wat ervaringen met de 20vt |
#3
|
||||
|
||||
je hebt er tegenwoordig ook komplete motorsteunen voor,dus dat scheelt!
Is dus wel een mooie optie...
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Die zijn niet zo goedkoop(eerder rete duur!) Als jij je 20v goed onderhoud en verzorgd dan moet zo'n motor heel lang zonder problemen meegaan. Als je hem gaat aanpassen gaat dat natuurlijk ten kosten van de betrouwbaarheid... maar ach je bent toch monteur? |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb ook niet gezegd dat ze goedkoop waren...ideaal voor mensen met twee linker handen,of die snel willen bouwen.
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#6
|
||||
|
||||
haha... de linker handen zal hopelijk toch wel goed zitten. was anders ook niet begonnen aan het restaureren van de golf.
ik wacht nog rustig af, ik vermoed dat er wel wat aanpassingen komen dan aan de motor dit zal dan idd tenkoste gaan van de betrouwbaarheid. maarja hoever kan je gaan enzo.... |
#7
|
||||
|
||||
ik heb geen problemen met de motor loopt als een zonnetje ik zou voor een 225 pk versie gaan
|
#8
|
||||
|
||||
je bedoeld voor de extra pk's? of zijn die ook wat sterker?
|
#9
|
||||
|
||||
de 150 en 180 pk hebben 8,5 bar compressie en de 225 pk versie 9 bar compressie en deze zijn dan makelijker op te voeren
|
#10
|
||||
|
||||
Ja, jij weet ook waar je het over hebt...
Was het maar zoals jij zei, dan reedt er niemand meer met een apx. Die compressie is juist hoger ipv lager. |
#11
|
||||
|
||||
wat zijn de verhoudingen dan ? zou ik wel eens willen weten.
zijn dan de verhoudingen van al die motoren 9,5 : 1 zo ja sorry dan zat ik er naast Last edited by Rallye20vtrs : 03-01-2007 at 20:38. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
150 t/m 180 pk motoren hebben een compressie verhouding van 9,5:1 tegenover 9,0:1 van de 225 pk motoren. |
#13
|
||||
|
||||
zo even wat contact gehad met theo kloosterman.
oog is tot nu toe gevallen op een 20v turbo. de 180 pk versie en dan met een 6 bak... hij bood me ook wat golf 5 fsi motoren aan welke dan op digifant moesten gaan draaien, maar toch staat de 20 vt me meer aan, al hoewel een fsi wat unieker is. maarjah over 4 jaar heeft ook iedereen de fsi's in de golfjes. dus zo uniek zal dat dan ook wel niet meer zijn. |
#14
|
||||
|
||||
???
Als je nu een W8 uit de passat erin lepelt is dat toch ook uniek en als iemand anders dat over 5 jaar ook doet is het ook niet meer uniek, dus das beetje raar wat je daar zegt..... Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, het is jouw auto
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#15
|
||||
|
||||
Een 20vt is beter qua performance. Omdat hij 4 kleppen meer heeft hebben ze een betere flow. Al denk ik wel dat als je eenmaal een ombouw met de fsi werkend krijgt je een verdomd lekker blok hebt.
|
#16
|
||||
|
||||
je kan toch gewoon motordraadboom en zekeringkast over bouwen van fsi
|
#17
|
||||
|
||||
Begreep dat dit best lastig is vanwege alle can bus rotzooi dat erin zit?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#18
|
||||
|
||||
fsi heeft idd can bus en daarom bijna niet mogelijk aan de praat te krijgen, of nou ja nie mogelijk alles is mogelijk maar het is zeg maar niet zo simpel als een normale draadboom.
en ja het is gaan borellen met een 20v turbo en om dan met je gedachte over te gaan op de 16v fsi, dat is dan alweer anders dan je even voor je haalt natuurlijk. maar wie weet, tijd is nog niet rijpgenoeg dat ik al een motor nodig heb dus kan nog rustig denken.. |
#19
|
||||
|
||||
en met 200 pk op de voorwielen vind ik het wel goed.
slippen zal die toch snel doen en ik wil mijn golfje ook nog heel houden, |
#20
|
|||
|
|||
Als ik nu de keuze zou hebben zou ik 100% zeker weten voor de 2.0 TFSI gaan!
Dan heb je met andere software gelijk 250pk en veel hoger en beter koppelverloop. |