|
||||
|
||||
Ik ga dit topic ook zeker volgen! (en goed bestuderen...) Hier kan ik veel nuttige info uithalen voor m'n eigen panel. Zeer veel respect trouwens hoe je alles aanpakt, ik hoop dat het mij ook zo gaat lukken. Vooral het vervaardigen van de stukken plaatwerk ga ik mij ook eens in verdiepen.
|
||||
|
||||
de laatste 2 avonden weer wat verdergelast (fotos volgen)
nu ben ik ook wat aan het rondkijken op het net waar er resto's of How to's stonden van zo'n daktransplantatie (roof clipping). Op The Samba had ik al een voorbeeldje gevonden van iemand die dit gedaan had, maar mss zijn er nog manieren/tips. Kheb wel al wat ideetjes van hoe ik het kan aanpakken, maar meerdere ideeën zijn altijd welkom! Als alles wat meezit kan ik er mss binnen een dikke maand aan beginnen! |
|
||||
|
||||
geen examens koerspiloot?
|
|
||||
|
||||
Quote:
ge valt in herhaling é maat ge hebt et paar dagen geleden al es gevraagd Ik moet mij wa kunnen afreageren tijdens de examens ... en dan ga ik naar de bus wa werken (iederen avond eigenlijk ) |
|
||||
|
||||
het dak wordt wss 15januari verscheept vanuit de USA... Dus met wat geluk heb ik begin volgende maand een dak boven mijn bus
De zijflanken heb ik ook deze week besteld bij Autocraft! Normaal gezien zijn die 28januari in mijn bezit De rechterdogleg komt volgende week ook toe in duitsland, zodus is die binne dikke 2 weken hier ook! Na de examens zal ik dus direct kunnen beginnen met meten en passen C-stijlke is ook bijna gemaakt, hier en daar ng wa meten, maar kmoet daarvoor eerst de zijschermen op hun plaats houden... Beide wielkassen zijn ondertussen ook opgelast zodus kunnen de doglegs ook es schoon gepast worden Vanaf dat ik dak/zijpanelen heb, volgen hier zeker weer updates en ga ik weer aan de slag Chassis is ondertussen ook volledig opgelast, laadvloer kan dus in feite ingelast worden (maar ng ff wachten op de zijschermen daarvoor!) see ya |
|
||||
|
||||
Quote:
Je hoeft niet stil te zitten
|
||||
|
||||
http://keversite.nl/prikbord/adv.php?id=8137
staat nog een dak op keversite te koop. dus als je niet kan wachten... of is dat dak van jou?
|
||||
|
||||
Quote:
het dakje uit amerika heb ik reeds betaald! Dat dakje van op keversite ken ik heb al wat betere fotos gezien, en die stelden mij diep teleur aangeziet er wat geprutst (slechte lassen/ lapjes over elkaar) is aan de goten en dergelijke...Dan mocht ik voor 3/4de nieuwe goten inlassen wat met het amerikaanse dak het geval niet is toch bedankt voor het aanbod |
|
||||
|
||||
ok, graag gedaan...
hoop voor je dat het een goede koop is. zal wel leuk zijn als hij een beetje strak is...
|
||||
|
||||
ng wa pics van de laatste werken (achterste crossmember moet er wel ng ingelast zijn hier)
wielkas is hier ook volledig opgelast, afwerking van de B-stijl is voor later Dogleg is echt zalig qua pasvorm!!! Vloer lijnt goed uit met wielkas en dogleg. |
|
||||
|
||||
Is de basis van je bus nu zo goed of heb jij er al zoveel werk aan gehad
|
||||
|
||||
Quote:
er is wel nogal wat werk in gekropen hoor, een veel slechtere basis dan mijn bus heb ik ng nie zoveel gezien eigenlijk, of tzal al een hele vroege bus moeten zijn vrees ik.... Ik heb maandje nodig gehad om dit chassis op te lassen zoals het hier staat (het gedeelte onder de laadvloer hé) Outtriggers, kriksteunen, binnendorpels, crossmembers en chauffage steunbalken zijn allemaal vernieuwd... Dit was wel nogal een saai werkje,want veel zie je er niet van Vloerke ligt erop, en t'is precies of ik weer ng niets gedaan heb vanaf nu komt het leuke gedeelte aan de beurt (dak ,zijflanken en vloer) |
|
||||
|
||||
Idd, al bij al heb je bijna alles vernieuw of bewerkt!
|
|||
|
|||
De Matthi is goe bezig !
|
|
||||
|
||||
Quote:
jep, nu is't daarvoor het moment hé... De vloer is ng niet ingelast, dus liever nu alles vernieuwen dan dat ik dit binne paar jaar moet doen. Ik wil geen spijt hebben van het werk achteraf Bedankt voor de comments Khou jullie hier wel op de hoogte (tligt nu wel weekje stil door examens ...) daarna komt er weer lading plaatwerk ² |
|
||||
|
||||
Deze middag heb ik es het plaatwerk gepast , en het is echt ongelooflijk qua pasvorm!!!
Ik denk da ik weet waar ik de volgende keer weer mijn plaatwerk ga halen Nu nog 2 nieuwe achtrhoekskes, neus, raamrandjes, dak en ng wa prullekes En we zijn compleet 8) |
|
||||
|
||||
Ziet er idd erg netjes uit!
Is wel zwaar relax als het gelijk goed past, scheelt een hoop kloten.
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, scheelt idd heel veel als het plaatwerk super goed past! Ik heb mij dan ook overal goed geinformeerd vooraleer ik deze zijflanken kocht... Nu ben ik ook weer wat meer op mijn gemak, aangezien de zijflanken mooi aansluiten met de binnenstijlkes,binnendorpel en laaddeuren! Zo'n body off resto houdt toch wat risico's in vind ik, en zeker als je nog geen ervaring hebt met carrosseriewerken of T1resto's. Nu kan ik beginnen met het maken van de Cstijl en de Bstijl(bestuurderskant), daarna nog de verstevigingslatjes tussen de binnenstijlen maken, alles nog es goed passen , en de zijflanken kunnen dan gestempeld worden Het volgende stukje plaatwerk dat op de bestellijst staat , zijn 2 volledig nieuwe achterhoeken. |
|
||||
|
||||
Deze middag nog wa verder gedaan met het paswerk. De linker dogleg nog es gepast terwijl de zijflanken erin geklemd waren, en deze past ook perfect! Echt knap plaatwerk, is een plezier om zo te werken Dan ook ng ff grote kuis gedaan in de garage om morgen weer verder te gaan met de laswerken
Last edited by koerspiloot : 29-01-2007 at 18:31. |
|
||||
|
||||
deze ochtend weer wa verder gedaan... Vandaag waren de laaddeuren aan de beurt. Aangezien ik wa miserie gehad heb met die plaatjes die in de stijlen zaten, om de scharnieren van de laaddeuren op te schroeven, heb ik deze plaatjes allemaal opnieuw mogen maken. Stukske metaal, wa in vorm slijpn en 2 gaten met schroefdraad tappen.
en weer op zijn plaats lassen Daarna ff de laaddeuren vastgevezen en deze proberen te sluiten en kijken of deze mooi uitlijnden... Was natuurlijk ng niet direct het geval omdat de C-stijl ng nie 100% just staat(welke ik beetje bij beetje probeer te positioneren met wa houtblokken en stokken) De linker laaddeur zit nu perfect op zijn plaats, maar de rechter is ng nie 100%... Deze is morgen aan de beurt |