Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-12-2006, 00:01
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default Mk 1 1.8 8v gti blok

Hoe herken ik een mk 1 1.8 8 v gti blok?
Is dat een zogenaamd DX blok?
Ik wil niet een kat in de zak kopen.
En ik wil alles over die motoren leren.
Waar kan ik wat meer info bemachtigen over die motor?
Het kan aan mij liggen maar op google en dit forum kan ik niet veel info vinden!

Alvast bedankt,

Vincent.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-12-2006, 09:58
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Staat ingeslagen achter de ontsteking[DX golf1]en [EV golf2]die zijn na OMBOUW het zelfde
Een 1800 is ook het verschil te zien[van de 1600] aan de bovenste radiateur aansluiting die zit tussen de 3e en 4e cilinder
Reply With Quote
  #3  
Old 27-12-2006, 16:43
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Het motornummer is om precies te zijn ingeslagen in het cilinderblok, net onder de aansluiting met de cilinderkop ter hoogte van de stroomverdeler. En idd. bij een 1800 zit de bovenste radiateur aansluiting zoals al gezegd tussen de 3e en 4e cilinder, bij een 1600 met 110PK (EG motor) tussen de 1e en 2e cilinder.

Nog wat meer info over de DX: http://www.golf1-ig.de/golf/facts/e.../details/dx.php
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #4  
Old 27-12-2006, 17:33
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Staat ingeslagen achter de ontsteking[DX golf1]en [EV golf2]die zijn na OMBOUW het zelfde
Een 1800 is ook het verschil te zien[van de 1600] aan de bovenste radiateur aansluiting die zit tussen de 3e en 4e cilinder


Wat moet je veranderen om van een EV en DX te maken?
Kat. verwijderen?
Reply With Quote
  #5  
Old 27-12-2006, 17:59
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by PluRRie
Wat moet je veranderen om van een EV een DX te maken?
Kat. verwijderen?


Ook al wil je zogenaamd een DX maken. Een EV zal het altijd blijven.


Vergelijk ze maar eens op www.doppelwobber.de

Ze lijken hetzelfde maar kijk maar eens goed.

Last edited by Domi : 27-12-2006 at 18:03.
Reply With Quote
  #6  
Old 27-12-2006, 20:19
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by PluRRie
Wat moet je veranderen om van een EV en DX te maken?
Kat. verwijderen?

Het inlaatspruitstuk overzetten
EV is een blok van de golf2 daar zit de inlaat aan de andere kant,dus die moet je veranderen
En je moet een passende kabelboom hebben
Een EV die is katloos,de RD die heb een kat.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-12-2006, 20:21
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
EV is een blok van de golf2 daar zit de inlaat aan de andere kant,dus die moet je veranderen


DX is ook in de Golf 2 geleverd
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #8  
Old 27-12-2006, 20:29
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
DX is ook in de Golf 2 geleverd


In de aller allereerste modellen.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #9  
Old 13-01-2007, 15:48
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default

Wil toch nog wat weten.
- Past het DX inlaat spuitstuk zo op de EV?
- Passen de motorsteunen van de DX op de EV?
- Aparte kabelboom maken? Het is toch ook K-jetronic?
Reply With Quote
  #10  
Old 13-01-2007, 16:36
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

kun je, als bijvoorbeeld het blok in de soep loopt, alleen het blok met kop verwisselen met EV, en alle verdere delen zoals dynamo inlaat injectie en dergelijke laten zitten??
Reply With Quote
  #11  
Old 14-01-2007, 00:49
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by PluRRie
Wil toch nog wat weten.
- Past het DX inlaat spuitstuk zo op de EV?
- Passen de motorsteunen van de DX op de EV?
- Aparte kabelboom maken? Het is toch ook K-jetronic?


DX inlaat spruitstuk past zo op een EV, zelfs het inlaatspruitstuk van de aloude 1600 110PK EG past zo op een EV...

Motorsteunen van de DX passen zeer zeker op een EV, het zijn in principe toch dezelfde blokken(EA827)!

Aparte kabelboom weet ik niet, maar het is idd. ook K-jetronic.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #12  
Old 14-01-2007, 15:00
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default

Dus ik kan hem na het omzetten van het inlaat spruitstuk hem net zo makkelijk inbouwen als een DX?
Reply With Quote
  #13  
Old 14-01-2007, 20:58
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by PluRRie
Dus ik kan hem na het omzetten van het inlaat spruitstuk hem net zo makkelijk inbouwen als een DX?


Ja, dat kan.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #14  
Old 14-01-2007, 21:05
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

De draad voor de watertemp.zender is bij een DX langer als bij een EG
en er zit een zoemer op voor de oliedruk
Alles van de EG/DX/EV past op elkaar alleen even erg in bepaalde stekkers houden[ontsteking]
Reply With Quote
  #15  
Old 14-01-2007, 21:06
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by PluRRie
Dus ik kan hem na het omzetten van het inlaat spruitstuk hem net zo makkelijk inbouwen als een DX?

Even de motorsteunen overzetten en dan kan het er zo in
Reply With Quote
  #16  
Old 14-01-2007, 21:33
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Heeft een EV geen stoerental stabilisator en luchtmassa meter? DX nl niet.
Reply With Quote
  #17  
Old 14-01-2007, 22:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Heeft een EV geen stoerental stabilisator en luchtmassa meter? DX nl niet.

Toerentalstabilisator zit op de ontsteking en kan bij beide 1.5/1.6/1.8
De DX en EV hebben een luchthoeveelheidsmeter [spinnekop]
Reply With Quote
  #18  
Old 15-01-2007, 16:34
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
De DX en EV hebben een luchthoeveelheidsmeter [spinnekop]


EG ook :-)
Reply With Quote
  #19  
Old 16-01-2007, 19:55
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

En een GX en eenKR en PL ook
Reply With Quote
  #20  
Old 17-01-2007, 12:19
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

een hoop offtopic.
Maar geen geen antwoord op de vraag waar ik lectuur e.d kan krijgen over dit blok.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum