#1
|
||||
|
||||
verlaging 60/40 voor polo 1991
Hoi,
Mijn vrouw heeft een polo uit 91 en ze heeft daarvoor veren besteld 60/40. Ik weet dat het een klusje is om ze eronder te krijgen, maar loop ik verder nergens tegen aan, mbt stuurstang of zo???? Ik hoop dat het gaat want de veren liggen al klaar...... mvg Nico |
#2
|
||||
|
||||
zoek functie ?
maar 60 veren zonder rebound dempers is een nogo
__________________
kopbewerking ,pm |
#3
|
||||
|
||||
serge bedankt voor andwoord.
Maar met zoekfunctie alleen kunnen vinden dat iedereen 40/40 verlaagd, maar wat zijn de problemen met 60mm voor, de schokbrekers te lang of problemen met je stuurstang?? |
#4
|
|||
|
|||
ik heb 80/80 onder m'n polo zitten zowel de polo 1,2 en de polo 3 de polo2 zelfs met originele schokbrekers,en gaat goed het enige nadeel met het verlagen van die polo's zijn altijd die verrekte stuurkogels die aan de schokbrekers zitten,...los willen ze nog wel,soms ook niet,maar vastzetten dat is vaak wel een veel voorkomend iets,want dan draait het zooitje mee,ik zet dan de auto op de krik,dan een balkje rechtonder de stuurkogel zetten,en dan de krik laten zakken en de stuurkogel op het balkje laten rusten,meestal krijg je hem dan wel vast omdat hey conisch loopt en vast gaat zitten,zoniet dan nog een extra griptang erop...tis veel martelen maar het lukt je vast en zeker van 1976 tot een 94er polo lukt het mij nog steeds hahaha :-)
mvg ferdi |
#5
|
||||
|
||||
Hallo Ferdi
Bedankt voor je geruststellende reactie, ik hoef de stuurkogel niet om te draaien of iets dergelijks? Ik heb een brug tot mijn beschikking dus het vastdraaien zal "hoop ik"wel lukken |
#6
|
||||
|
||||
je veren komen los te liggen bij originel schokdempers ,tevens klopt de demper karrakter niet met veer karrakter ,wat polo g60 heeft is pruts werk en goedkoop .
heb niks tegen goed koop en prutswerk ,maar het moet wel goed zijn
__________________
kopbewerking ,pm |
#7
|
||||
|
||||
dat het demper karakter niet meer klopt dat is zeker waar,
maar dat is al bij elke verlaging, dan kun je niet een 40/40 verlagen... Quote:
Dat de veer los in de schotel komt te liggen is ten eerste kwalijk en ten tweede ook nog APK afkeur (niet voor niets) Maar E800 voor een schroefset tov de aankoop van de auto vind ik ook te gek Dus als het enigsins zo te maken cq. aanpassen is wil ik het zeker proberen.... @poloG60, is het bij jou APK afkeur???? |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Er zit nog een hele wereld tussen alleen veren en schroefset, een setje rebound dempers en veren 60-40 of 80-80 vind je al voor een appel en een ei...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 11:01. |
#10
|
||||
|
||||
Heeft iemand ook een goeie tip voor een polo als de achterste dempers niet los willen onderop ? Bij een Golf1 kun je er wel lekker bij met de flex, maar bij die polo`s zit er nog een stuk metaal onder (wat dus eigenlijk niet kapot moet). Bout zal wel vastgerot zijn in het buisje waardoor het rubber gaat draaien. Zal wel vaker voorgekomen zijn bij andere mensen
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Vlak langs de demper, aan beide zijden de bout doorzagen. Dan flikkert de demper er zo tussenuit. Dit zal hoogstwaarschijnlijk de enige manier zijn. Succes verzekerd
__________________
Workless people make me.... |
#12
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 11:01. |
#13
|
||||
|
||||
nu wil ik proberen niet al te dom over te komen
maar wat zijn rebound dempers, zijn dit gewone verkorte schokbrekers???? en waar kan ik deze krijgen dan |
#14
|
|||
|
|||
Schokdempers met rebound (in de volksmond: "korte schokdempers") zijn intern voorzien van een uitschuifbegrenzing.
Dit om, bij verlaging van meer dan ongeveer 50mm, de veer onder spanning te houden wanneer deze helemaal uitgeveerd is. De zuigerstang is dus niet ingekort. Schokdempers met rebound zijn o.a. bij Koni te krijgen, maar zitten in elke complete verlagingsset met verlaging van meer dan ongeveer 50mm. Voor meer info zie ook: Polo2.de: Fahrwerk
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#15
|
|||
|
|||
bij men eerste polo ooit, had ik ook verlaagd alleen veren 60/40, dit heeft 2 maanden geduurd en toen had ik allebei men voorste schokbrekers compleet lek.. En als je dan na gaat dat ik maar 8000 km per jaar rij is dat dus vrij snel...
Ik heb toen een v-maxx setje gekocht 60/40 + dempers voor 300,- Het is ook niet geweldig maar altijd beter dan alleen veren... Waar ik me het meest aan stoorde was het aankomen van de schokbrekers je rijdt door een kuil en je hoort gewoon ijzer op ijzer stoten, dat doet gewoon pijn in je hart als auto liefhebber... :P |
#16
|
|||
|
|||
verlagen
Maar E800 voor een schroefset tov de aankoop van de auto vind ik ook te gek
Dus als het enigsins zo te maken cq. aanpassen is wil ik het zeker proberen.... @poloG60, is het bij jou APK afkeur???? Dat het goedkoop is dat is een ding wat zeker is....dat de veren los zitten heb ik geen last van anders was die laatst zeker afgekeurd,en ik heb al veel dingen geprobeerd bij verschillende polo's van mij maar ik heb bij deze polo echt nergens last van,als het echt zo gevaarlijk zou zijn dat de veren naast de schotel zouden belanden zag je mij niet 1000km in de week maken met die polo hoor...maar goed ieder zijn eigen keuze...ik had de polo voor heel weinig gekocht en in de garage had ik nog genoeg keuze dus d8 ik voor de goedkope oplossing wat bij mij perfect werkt... mvg ferdi |
#17
|
||||
|
||||
dan heb je ook geen 60 verlaging ,bij 40 is de grens al tussen los liggen of op de schotels rusten
__________________
kopbewerking ,pm |
#18
|
||||
|
||||
onmogelijk idd, om met 80mm verlaging en originele schokkers geen losrakende veren te hebben. Bij het kleinste hobbeltje/drempeltje gaat het dan al mis.
Ik zou wachten op een leuk setje (misschien 2dehands) met 60/60 verlaging dmv veren en schokbrekers. Geen gezeik meer en soms voor minder dan 150 euro te koop.. Ik rij nu al 1,5 jaar met een koni set rond (60/60), dit kostte mij best wat geld, maar rijdt oo zoo lekker... |
#19
|
|||
|
|||
ik heb toevallig afgelopen weekend een setje gekocht 80/60 als het goed is, maar dan MET schokbrekers voor 75 eurie !
mijn eerste verlaagde polo was alleen met veren verlaagd en zoals mark2fpolo al zegt het rijd KUT iedere kuil is BONK ijzer op ijzer ! nu ga ik mijn polo zelf laten zakken maar dit werkt anders dan een golf/jetta mk1 kan iemand kort uileggen hoe de voorschokbrekers vast zitten ? liefste met foto's !? gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#20
|
||||
|
||||
verlagern
Quote:
Hmzz, Die zitten in het fusee element (zijn geen losse poten dus). Daarbij moet de gehele ophanging los. Schokbreker zit vast (via toplager) , zie moer onder de kap. De voorpoot (incl schokbreker) zit vast aan de stabi + draagarm + spoorstang. Ook zit hier de aandrijfas nog doorheen, met de centrale asmoer vast aan de fusee. Dit moet allemaal los!! Opzicht geen probleem, maar vooral de stuurkogels zitten wel eens vast in de voorpoten. Een centrale asmoer wil ook wel eens moeilijk doen, maar met een beetje geduld krijg je het wel los. Achterkant: stuk makkelijker, binnenin zit de schokker vast in de carrosserie aan de achteras , vast met bout door de veerpoot. Deze bout zit vaak erg vast, door bouten die vastrotten in de rubbers (stalen bus in rubber rot aan bout vast) krijg je deze echt niet los, dan moet je deze doorzagen. Duurt wederom ff, maar dan heb je ook wat.. |