#1
|
||||
|
||||
OBD en inlaatspruitstuk 2.9 VR6
Zou een van de dames en / of heren Corrado VR6 rijders me het verschil tussen OBD1 en 2 kunnen uitleggen?En dan het liefst in Barbapapa-taal.
Verder had ik graag geweten wat het verschil is tussen het ene en andere 2.9 VR6 spruitstuk. Er bestaat er eentje dat, gezien van voor de auto, aan de rechterbovenhoek een schuine kant heeft, die van de rechter zijkant naar het gasklephuis loopt. En de andere variant heeft een ronde hoek, waar een (olie)vuldop in past. Alle info is welkom, als het maar een beetje simpel wordt uitgelegd voor een leek op VR6 gebied. Thanks! EDIT: Op dit plaatje zie je het spruitstuk met de ronde hoek, en met de rode lijnen heb ik de vorm van het andere spruitstuk aangegeven. Is dit wat er met OBD 1 en 2 wordt bedoeld? En heeft dit nog invloed op het vermogen van de motor of de luchtstroom in het spruitstuk? De onderkant is voor zover ik weet namelijk gelijk...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by breadfan83 : 13-12-2006 at 23:17. |
#2
|
||||
|
||||
Volgens mij verschil in spruitstuk is T4 en gewone auto's, omdat de motor daar dieper ligt, anders kom je niet bij de olievuldop...
Weet t niet zeker, MIVW schrijft dit in een ander topic: Quote:
dus hier hoor die van jou op de foto op.. Dus of t spruitstuk anders is geen id.. Klepel en klok verhaal..
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
Last edited by Berserker : 13-12-2006 at 23:33. |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb er even een plaatje bij gezet om het wat duidelijker te maken.
Wat heeft de T4 ermee te maken?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
Wat moet je over OBD (ook wel EOBD / EOBD I / EOBD II) weten?
Last edited by RubenD : 18-12-2006 at 22:00. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Zo veel als mogelijk. Kennishoer... Vooral het verschil tussen OBD 1 en 2, wat het inlaatspruitstuk betreft dan vooral. En het verschil tussen de twee inlaatspruitstukken zoals ik ze in de beginpost beschreven heb.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb er wel pratica over gehad, beetje uitlezen enzo. Met zo'n peperduur uitleesapparaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/OBD Hiet staat nog wel wat mooi's: http://www.zawm.be/auto-diagnostic/...tspraktijk.html Dit dekt de lading wel lijkt me: http://www.amt.nl/web/show/id=59427/EOBD.html |
#7
|
||||
|
||||
Dat van dat diagnostisch systeem was me al duidelijk, maar het is me nog niet echt duidelijk wat het verschil tussen OBD1 en 2 uitmaakt voor het inlaatspruitstuk, als dit al zo is.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#8
|
||||
|
||||
Dat zal heeft met de leeftijd van het blok te maken. Mogelijk meer sensoren bij de EOBD II versie. Verder niks lijkt me zo. Emissie eisen dan weer wel maar dat is ook leeftijd.
|
#9
|
||||
|
||||
Weet wel dat de 2.8 en de 2.9 andere inlaatspruitstukken hebben die van elkaar verschillen en zoals ik kan zien is dat het verschil jij hebt daar geloof ik een 2.9 inlaatspruitstuk op de foto.
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Die rode lijn op de foto is zoals een 2.9 spruitstuk van een Corrado op het Corrado-forum er uit ziet. Die met die ronde vorm, voor de oliedop, is ook van een 2.9 maar schijnt buiten die hoek nog ergens iets van verschil te hebben. Waar is die met de ronde vorm dan op geleverd, als die met de schuine hoek van een C afkomt? Wat de 2.8 en 2.9 aangaat heb je gelijk. Daar zit inderdaad verschil tussen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
||||
|
||||
Ok, er is weer wat meer duidelijk:
Er zit dus voornamelijk verschil in de onderkant. De linker is die met de schuine hoek, en de rechter die met de ronde hoek. Hoe groter de inlaatruimte, hoe groter het vermogen, naam ik aan. Nu moet ik alleen nog weten op welke auto's de linker, en op welke de rechter is gemonteerd...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#12
|
|||
|
|||
de e zit op een 2,9 en de N op een 2,8
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe zeker ben je je daarvan?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#14
|
||||
|
||||
Dat zei ik dus ook want dat bedoelde ik.
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#15
|
||||
|
||||
Zeker teveel op Amerikaanse sites/forums bezig geweest.........
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
heel zeker heb beide gehad vandaar |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Daar is het inderdaad wel voor.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |