#301
|
||||
|
||||
Quote:
Niet iedereen klungelt met afbijt. Heb je die link van die Thaise bus niet gezien? Volgens mij ook een gevalletje afbijt
__________________
www.dub05.com |
#302
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien moet je eens solliciteren bij MIVW |
#303
|
||||
|
||||
de schermen
Ik heb eerst de rand gerepareerd, om een sterk geheel te houden. Daarna heb ik het slechtste stuk er maar vlug uitgeslepen, en gelijk maar een nieuw stuk geknipt. Ook aan dit scherm zijn de reparaties zichtbaar. Het onderstuk is langer gemaakt om de kokerbalk netjes door te kunnen laten lopen. Ook zijn de embleem gaatjes dichtgelast. en zoals je kunt zien bestond dit scherm al uit 2 delen Last edited by ruud's fridolin : 25-02-2007 at 22:40. |
#304
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wil die bus weleens zien na 10 jaar,en ik zeg niet dat het geklungel is,het is alleen zo zonde van je tijd en geld. Het werkt ook veel lekerder als het allemaal gestraald is. Iedereen moet het lekker op zijn eigen manier doen ,we zijn hier om elkaar te helpen,en niet dingen te verplichten. |
#305
|
||||
|
||||
Quote:
de lak word electrisch geladen statisch gemaakt zeg maar.. + of - dat weet ik zo niet, plaatdeel tegenovergestelde en dan trekt t mekaar aan.. gebeurt toch altijd bij een spuiterij? of ben ik nou gek.. is inderdaad nog wel wat werk aan het schermpje, maar gelukkig heb je die bus niet gekocht in de veronderstelling snel klaar te zijn ...
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#306
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is toch alleen bij het poedercoaten ? Dan zetten ze stroom op het te spuiten onderdeel zodat alle poeder aangetrokken wordt en alles onder de poeder zit zeg maar. Dan gaat het daarna een oven in die tot 200 graden celcius wordt verwarm zodat de poeder vloeibaar word en netjes in elk hoekje vloeit en alles mooi strak onder de lak zit. zo is het mij verteld teminste. |
#307
|
|||
|
|||
Quote:
OFFTOPIC: is het niet nog mooier om het plaatwerk chemisch te laten ontlakken/ontroesten ipv stralen? Met stralen kom je ook niet in alle naden...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#308
|
||||
|
||||
Als je de auto Chemisch laat ontlakken wordt deze onder gedompeld in een zuur bad,dit zuur loopt ook alle holle ruimtes in waar ook primer zit die vanaf de fabriek is aangebracht eveneens dmv onderdompelen,je moet de auto dan helemaal vol spuiten met tectyl .
Ik ben bang dat als je dat niet goed doet ,je hele auto wegrot door condens in de holle ruimtes,en Chemisch ontlakken haalt geloof ik geen roest weg. Er is geloof ik al een topic hierover geweest. Je kan hem ook laten Mediablasten,dit soort van stralen tast niet het metaal aan maar straalt alleen de lak eraf zonder dat er warmte ontstaat,is super maar je roest is dan nog niet weg. Dit gaat dmv kleine kunstof deeltjes te gebruiken als straalgrit. Of Sodablasten ,dat is water met soda dat onder hoge druk wordt gespoten tegen het oppervlak,tast het metaal niet aan maar er zit nog steeds roest. |
#309
|
||||
|
||||
Dubweiser,
Je haald volgens mij anodiseren en poedercoaten door elkaar...
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#310
|
||||
|
||||
En ik ben nog steeds bezig met mijn schermen
Deze rand was niet meer te redden. Dit is ook een mooi stuk om te maken En zover zijn we nu |
#311
|
||||
|
||||
ziet er weer keurig uit.. btw. staat nog een fridolin voorbumper op keversite te koop..
|
#312
|
||||
|
||||
poeh gaat helemaal goedkomen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#313
|
||||
|
||||
wow...
wat een werk! maar ik weet niet wat er voor jou met dat scherm gebeurd is!! lijkt wel of ze met een tank over het scherm zijn gereden, en dan weer rustig opkloppen!
__________________
www.weedeaters.nl |
#314
|
||||
|
||||
Quote:
Een kleine opmerking, dit is niet een zuur maar een loog bad. Ik heb dit wel eens gedaan met een frame van een motorfiets. en je moet het idd goed laten uitlekken. Bedrijven die met antieke houten meubels werken hebben soms wel van deze baden staan! |
#315
|
||||
|
||||
Poehee, dat is nog een uitdaging dat scherm Veel succes Ruud!
__________________
Quote:
|
#316
|
|||
|
|||
prachitg om te lezen veel sucses ......word nu wel een nieuwschierig naar het einde
|
#317
|
||||
|
||||
Vandaag ben ik met de NOS motor klep begonnen.
Alleen wat vliegroest, van het staan. Maar na het glasparellen was het wel iets meer. Dus heb ik het maar uit elkaar gehaald, om het goed te kunnen repareren. Het is wel heel dun plaatwerk |
#318
|
||||
|
||||
Ik blijf me elke keer weer verbazen over deze resto, alles, maar dan ook alles wordt helemaal goed aangepakt
|
#319
|
||||
|
||||
@ Ruud, is zo'n klep niet hetzelfde als van een spijl?? lijkt er anders wel veel op,die kan je nog wel netjes vinden als het echt een slecht klepje is.
|
#320
|
||||
|
||||
Dat klopt, het is een gewone achterklep van een t1
Wat is slecht. Er zaten wat gaatjes in en in de felsrand waren er al een paar stukken weg ge glaspareld. Ik was begonnen met deze al dicht te lassen, maar vond er steeds meer. Het klepje was NOS maar zo zie je dat de jaren wel mee tellen. Nu word het eerst gereparerd dan gestraalt en gespoten. Daarna zet ik de buitenrand met naden kit weer in elkaar, zodat het zeker goed is. Het puntlassen word voor mij gedaan Zoals ik het gevonden heb: |