Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-11-2006, 18:21
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default Tank reinigen. (golf1)

Vandaag was het na 1.5 jaar sturen helaas raak. Ik kom stil te staan .
De benzinemeter stond al halverwege het rooie. Maar ik dacht dat ik het wel zou redden. Toen het rooie gebied bijna was afgelopen de auto op een parkeerplaats
langs de a28 gezet (ja die beruchte ja) en maar 3 liter benzine in de tank gegooid (altijd bij me). Na weer 1 a 2 km gereden te hebben begon de auto te stotteren en te stoten. Auto op de vluchtstrook gezet en na even gedacht te hebben, het benzinefilter losgehaald en flink hard in de leiding (richting tank) geblazen. Nu kon ik weer een flink eind doorrijden. Bijna bij huis begon het weer en weer de leiding doorgeblazen.

De conclusie had ik zelf al wel getrokken. Vieze tank. Mijn vraag is nu: hoe kan ik deze het beste schoonmaken en moet de tank er daarvoor onderweg? Deze heb ik dus wel weer helemaal volgegooid.En zit er een
benzinefilter in de tank?

Tevens schommelt de motortemp nogal. Als ik normaal rij dan staat de meter keurig in het midden of er net onder. Maar stationair schiet ie aardig vlot omhoog. De fan slaat wel aan maar erg laat. Zelf heb ik al wel de achterruitverwarmingschakelaar aangesloten op de fan zodat ik deze zelf aan en uit kan zetten. Vloeistof is op peil en waterpomp is net nieuw.

Last edited by MrMiljon : 16-11-2006 at 18:27.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-11-2006, 18:26
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Reply With Quote
  #3  
Old 16-11-2006, 19:29
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

brandstoffilter (onder de kap) ook maar even vervangen
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #4  
Old 16-11-2006, 19:31
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Je bedoelt gewoon dat filtertje dat tussen de slang zit? En dat filter in de pomp zelf kan ik gewoon schoonmaken dacht ik
Reply With Quote
  #5  
Old 16-11-2006, 21:05
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by MrMiljon
Je bedoelt gewoon dat filtertje dat tussen de slang zit? En dat filter in de pomp zelf kan ik gewoon schoonmaken dacht ik

Filter zit toch voor de pomp?
Kan er ook geen vuil in de pomp komen.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-11-2006, 21:25
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Daar heb je gelijk in. Maar dat filter zal er wel met een bepaalde gedachte zitten.
Dus eventueel ook vuil opvangen.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-11-2006, 21:44
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Je kan de pomp zo uitelkaar schroeven met 1 boutje boven op de aanzuigleiding
Reply With Quote
  #8  
Old 17-11-2006, 20:17
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Het is misschien niet de beste oplossing maar kan ik ook gewoon een tijdje doorrijden met een vieze tank. De auto staat nu weer een flinke dag stil dus zal alle drap wel bezonken zijn. Een tijdje terug heb ik hetzelfde ook gehad alleen dan minder. Een paar keer flink gas geven en het was weg. Ik begrijp dat het misschien niet erg handig is maar ik zie er een beetje tegenop om de tank eronder weg te halen. Volle tank legen, achteras los, handremkabel gebeuren los, remmen weer ontluchten enz. enz. En dit allemaal op de oprit in de buitenlucht met dit weer
Reply With Quote
  #9  
Old 17-11-2006, 22:24
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default

Meestal is de stalen vulhals van af de tankdop tot de tank verrot, waardoor roest schilfers in de tank komen die er voor zorgen dat het iedere keer verstopt raakt .
Dit is een veel voorkomende kwaal.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-11-2006, 23:16
Goldfinger's Avatar
Goldfinger Goldfinger is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 195
Default

ik heb het zelfde gehad met mijn vrouw haar jetta 1,
vulhals verrot en de tank vol troep,heb toen de auto aan een kant opgekrikt (linkerkant) zodat het benzine en troep een beetje naar een kant heen liep in de tank, toen de achterbank eruit gehaald het zwarte dekseltje eraf de drijver eruit tank leeg gehaald en met een pompje op de boormachine en het rommel eruit gezogen
__________________
golf 1 '75 (1100)
golf 1 '76 (1100)
golf 1 '78 (1600)
golf 1 '83 (1800 gti)
golf 1 '83 (1100)
Reply With Quote
  #11  
Old 18-11-2006, 00:58
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

is waarschijnlijk zoals veerzes zegt, dus check even de vulhals en je kunt natuurlijk altijd de achterbank even loshalen, daaronder kun je de vlotter weghalen (vrij simpel) en dan kun je ook in de tank mss even doorblazen met compressor?

Beste is wel tank eronder uit kun je hem goed schoonmaken.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-11-2006, 16:23
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Oke vandaag even met de tank aan het klooien geweest maar heb hem er maar niet onderweg gehaald. Gekozen voor een andere "oplossing" misschien een beetje een beun oplossing maargoed. Allereerst heb ik de bank eruitgehaald om bij de tankmeter gekomen. Deze eruitgehaald de benzine leiding met perslucht doorgeblazen, dus die van filter naar de tank en van de meter de tank in. De benzine die eruit kwam bevatte nog wel wat vuil. Aan het metalen pijpje die de tank ingaat waardoor de benzine aangezogen word zat ook nog een rubberen slangetje van ongeveer 5 cm. Deze heb ik verder omhoog geschoven zodat er nog 3 overbleef. Hierdoor steekt de aanzuigbuis 2cm minder ver de tank in. Ik hoop dat de benzine nu hoog genoeg word aangezogen zonder het vuil wat onderin ligt mee te zuigen. Het is een quick fix maar zo kan ik in iedergeval weer even doorrijden.

Als de tank een beetje leger is zal ik de betere methodes toepassen.
Reply With Quote
  #13  
Old 18-11-2006, 19:20
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

Ieps...

Had ook vuil in mijn nafttank zitten. Heb ervoor gekozen om die binnen te doen bij garagist, die de tank ervan onder gehaald heeft, laten reinigen en testen (114€), en tank is heel zuiver nu.
Voor dat geld doe je het zelf niet (ale ik toch ni)

Greets
Reply With Quote
  #14  
Old 18-11-2006, 21:05
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Dat zijn nog geen gekke bedragen maar ik weet niet hoe de uurlonen in een garage daar zijn?. In Nederland ligt dat toch al gauw op een E of 45
Reply With Quote
  #15  
Old 18-11-2006, 23:21
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

in nederland ben je zekers wel meer kwijt!
Benzine aftappen, tank eronder vandaan halen, schoonmaken, terugplaatsen, remmen ontluchten enz. Als ze twee uurtjes rekenen mag je denk ik je handjes dicht knijpen.
Reply With Quote
  #16  
Old 19-11-2006, 14:03
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by g-men
in nederland ben je zekers wel meer kwijt!
Benzine aftappen, tank eronder vandaan halen, schoonmaken, terugplaatsen, remmen ontluchten enz. Als ze twee uurtjes rekenen mag je denk ik je handjes dicht knijpen.

Als er geen bouten afbreken[achterasbevesteging of ontluchtingsnippels of iets anders]
Reply With Quote
  #17  
Old 21-11-2006, 19:13
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Ik heb het toendertijd anders opgelost. Een benzinefiltertje aan een kant open gezaagd en die onderaan de aanzuiglang in de tank gehangen. Nooit meer problemen gehad.

Eventueel kun je het filtertje af en toe vervangen.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #18  
Old 21-11-2006, 19:20
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ik heb het toendertijd anders opgelost. Een benzinefiltertje aan een kant open gezaagd en die onderaan de aanzuiglang in de tank gehangen. Nooit meer problemen gehad.

Eventueel kun je het filtertje af en toe vervangen.



He das best wel een top idee. Bedankt, dit ga ik zeker proberen!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum