![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() nu heb ik echter alleen 1 dingetje met de auto, hij start moeilijk als de motor
warm is geweest, dan moet je beetje gas geven om de auto aan het lopen te krijgen wie weet wat dit kan zijn tis een golf 3, 1.6 motorcode ABU
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#2
|
||||
|
||||
![]() iemand?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#3
|
||||
|
||||
![]() niemand een idee?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#4
|
||||
|
||||
![]() nu hebben er al een aantal mensen naar dit topic gekeken, maar nog niemand weet een antwoordt????
ik wil gewoon dat me auto normaal start, dus wie weet er een oplossing, of kan een paar dingen noemen, waar ik naar kan gaan kijken
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#5
|
||||
|
||||
![]() De vraagbaak zegt o.a;
Warme motor slaat af bij stationair draaien: De chokeklep blijft hangen of de motor krijgt teveel benzine. Deze leken mij het meest logisch |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dank u, staat er toevallig ook geen vraagbaak online ergens?? kijk t ff na iemand nog meer opties
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Een 1.6 ABU is een monopoint injectie. Geen choke-klep aanwezig dus.
Klinkt mij als een lekkende verstuiver... Hoe start je precies? Bij een injectiemodel is het van belang dat je het gaspedaal NIET beroerd tijdens het starten.. Zet m eens warm weg, en kijk eens in het luchtfilterhuis: ligt er benzine op de gasklep (zichtbaar na verwijderen van deksel als ik t goed heb). Als de injector na-drupt, dan lijkt t alsof je m 'verzopen' wegzet. Met een paar keer doorstarten, met het pedaal op volgas krijgt ie dan snel voldoende lucht om op adem te komen, maar dat is niet de oplossing. Hoe is je start ritueel uberhaupt? Als je m op contact zet: hoor je dan de benzinepomp even draaien, waarna het stil wordt? beste niet direct doordraaien, maar even wachten met starten, totdat de benzinepomp stil is (brandstofsysteem op druk).
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() op mijn display waar normaal de kilomterstand staat, staat bij het op contact zetten een vreemde code?
kan ik deze ergens achterhalen, of is uitlezen een optie? starten doe ik altijd pas als ik de brandstofpomp niet meer hoor hoe verhelp ik een lekkende verstuiver?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Die code staat er volgens mij altijd.
De gaskleppotentiometer is wel een zwak punt van deze auto's. Mischien even laten uitlezen bij de dealer?
__________________
WWW.MIVW.NL |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
waar zit de gaskleppotentiometer? en ben er misschien ook achter waarom hij slecht start, als ik contact slot draai half draai met starten, start ie niet, als ik m helemaal ronddraai dan wel wat kan dit zijn contactslot gaar? of kan ik met een beetje contactspray wat verhelpen?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Misschien het witte blokje achterop je contactslot defect.
Ik heb ook een 1.6 abu en bij mij startte die de ene keer gewoon en de andere keer moet ik wel 10 x starten. Witte blokje vervangen en starten lopen.
__________________
Beter 10 vw's op de weg , dan 1 op de sloop |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb ik me toch even vergist. Het was de gaskleplichter die het probleem veroorzaakte. Zit op het gasklephuis en heeft een 4- of 6-polige stekker.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#13
|
||||
|
||||
![]() Kan het zijn dat de gaskleplichter ook wat te maken heeft met het feit dat mijn 1.6 (ook abu) juist stationair waardeloos loopt (schommelen tussen 500 en 900 toeren) en juist bij belasting wel goed draait? Het lijkt wel of hij op 2 a 3 cylinders loopt.
Ik wil niet je thread om zeep helpen maar aangezien het ook een abu met een probleem is.. ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Kan het inderdaad mee te maken hebben menneke. Klinkt erg als een kapotte gaskleplichter.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#15
|
||||
|
||||
![]() Het is inderdaad de gaskleplichter, in ieder geval een zwart kastje met 6 polige stekker bij de inlaat
![]() We hebben de stekker eraf gehaald en schoon gemaakt en voila, hij loopt weer prima, uitstel van executie waarschijnlijk dus binnenkort maar een nieuwe plaatsen, zal wel weer flink wat kosten ![]() S'avonds een huisarts langs laten komen kan niet, maar als je auto niet loopt komt er wel een discovery met ambulance je oppikken, roy bedankt! ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
maakt niet uit t toeval wil dat ik sinds t weekend ook last heb van schommelende toeren bij stationair
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#17
|
||||
|
||||
![]() Dat zal dan ook wel de gaskleplichter zijn.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#18
|
||||
|
||||
![]() Hoe is het te checken of de gaskleplifter defect is?
__________________
Beter 10 vw's op de weg , dan 1 op de sloop |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
+2, En speelt de lambda er ook een rol in? of is het gewoon de co waarde meten en als dat goed is moet het wel aan de gaskleplichter liggen? Auto liep vandaag prima, viel me wel op dat als ik bv 60 in z'n 3 reed en dan de koppeling intrapte hij eerst terugviel naar +/- 1100 toeren en zich daarna (1 a 2 seconden) bijstelde naar 900rpm Enne.. eventuele prijs? ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() nu start de auto alleen nog maar moelijk als ik m smorgens koud start, heb een aantal dingen schoongemaakt, wat kan ik nog meer doen
en bij mij schiet de ruiterwisser aan depassagierskant er elke keer af, hoort er een clipje ofzo op het asje te zitten waardoor het armpje er niet af kan schieten
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |