![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() heyhey mensen
ben nieuw hier op het forum en vroeg me af hoe het zat met het ombouwen van een golf 3 naar een g60 motor ik ben automonteur dus kwa materiaal en kennis ligt het niet echt aan ik vraag me alleen af welke assen wisselbak (motorsteunen) of een aparte type g-60motor enzo voor nodig zijn. via het zoekknopje kan ik niet echt iets erover vinden welke onderdelen ervoor gebruikt worden kwa remmen heb ik ze al geupgrade met gt schijfremmen achter en geventi perfo voorschijven en blokjes en dat werkt best wel goed abs systeem van een gt komt er in de toekomst ook op maar ik wil graag verder gewoon me 4 gaats velgen houden. als iemand nog verder zinvolle info heeft hoor ik het graag alvast vriendelijk bedankt |
#2
|
|||
|
|||
![]() Een sloop g60 kopen en dan alles ombouwen. Vw is net Lego. Past allemaal op elkaar.
![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#3
|
||||
|
||||
![]() Gelukkig is dat hier in Nederland toegestaan, jongere type auto met een oudere type motor (in het geval van b.v. zoals hier een Golf 3 met G60 motor dus), in Duitsland mag het (officieel) niet.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#4
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 08-11-2006 at 20:33. |
#5
|
|||
|
|||
![]() haha dus wisselbak assen en al passen gewoon al in een golf 3 maar zker alleen nog de motorsteunen iets aanpassen ofniet?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De motorsteunen aanpassen??? Van nu nog 1.8 motorcode "adz" naar een 1.8 G60.....
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Je kunt gewoon dezelfde motorsteunen gebruiken van de g60 motor en bak. Je zult alleen de stangenschakeling om moeten bouwen naar kabelschakeling.
Heb je geen motorcode ABS trouwens?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#8
|
|||
|
|||
![]() volgens de dealer enzo niet gewoon adz is dat zo raar dan?? want die van me ouders is ook gewoon adz
|
#9
|
|||
|
|||
![]() en voor die kabels moet ik dan gewoon de pook met de resterende spullen overbouwen ofniet lijkt me wel het makkelijkste
|
#10
|
|||
|
|||
![]() kan ik trouwens gewoon de remmen van de gt behouden of moet ik die van een g60 overzetten en is dat eigenlijk makkelijk overbouwen g60 remmen? dan gaat dat bij me ouders er ook onder want de orginele remmen werken niet echt super greetz tim
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, adz kan best mogelijk zijn: http://www.doppelwobber.de/
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Mijn vento was ooit adz en is al een poosje G60...
Quote:
Aandrijfassen van een G60 zijn te kort om te gebruiken. Je gewone ADZ assen gebruiken lijkt me nie echt super... Van een VR6 kun je misschien wa gebruiken, daar weer je koppen van ADZ opzetten zodat alles in de nafen past? Ik heb de ombouw gedaan naar 5x100 van een VR6. Motorsteunen verhaal klopt niet helemaal, maar als je de steunen van de g60 hebt en die van je ADZ dan kom je er wel uit. wijst zichzelf...En dan later steunen die sterker ijn gebruiken. Je weet dan al welke er passen en daar dan van een zware uitvoering de steunen bijzoeken en monteren... Anders leven e niet lang ![]() Verder moet je inderdaad de stangen ombouwen naar kabel geschakeld... De koppeling van G60 is hydraulisch, kun je ook gaan ombouwen omdat ADZ met kabel werkt. complete brandstof systeem moet aangepast... brandstof pomp, leidingen... Dan weet ik niet waar je de intercooler gaat laten? ik heb een G60 uit een golf 2 gebruikt en de grote intercooler geplaatst. Is mooier dan een corrado ombouw met zon mini intercooler. Kabelboom kan je aan gaan passen, ik besteed het uit kabel gedeelte uit aan Ron21 Dit na al vele uurtjes ploeteren met die draadjes... Moet natuurlijk allemaal wel goed werken. Heb ooit een ombouw gezien waarvan bijv de helft van de controle lampjes in de cockpit het niet deden...Is ook weer geen porum owja das waar ook, weet niet of het bij jouw g60 ook zo is, maar aansturing kilometer teller van G60 ging origineel via een kabel ipv een stekker... Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn denk ik, maar je komt er vast wel uit ![]() in ieder geval succes, blijf leuk zon Geblazen motor... Misschien ook iets om rekening mee te houden, bij een net aangeschaft G60 blok is het meestal verstandig om meteen de G-lader ook te laten reviceren... Tenzij je het te kopen blok goed kent.... ow en als he lastig leest, kan dat kloppen me toetsenbord is nie zo best meer... ![]()
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look, 07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-) Last edited by ventastic : 12-11-2006 at 23:31. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is het oude type 1800. ADZ zit in de nieuwere modellen.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#14
|
|||
|
|||
![]() kijk das info waar ik een hoop mee opschiet en dat moet ook wel goed komen denk ik
ga eerst even kloten met de aandrijfassen of die koppen erop passen en dan de schema's vergelijken van de g60 tegenover het dash van me huidige golf even kijken welke meters ik er nog bij moet hebben en de kabel dan maar opsturen om van mechanisch naar electro om te laten bouwen of zou die meter van de huidige bak ook in de g60 passen weer iets om uit te zoeken. mja gaat goed komen greetz tim |
#15
|
|||
|
|||
![]() ps ventastic
wat heb jij gebruikt om de koppelings pedaal om te bouwen?? gewoon het pedaal van een golf 2 g60 om anders? greetz tim |
#16
|
||||
|
||||
![]() als je zoekt op mijn gebruikersnaam dan staat er in mijn topic vento info over de ombouw....Ook over he ombouwen van hydraulisch naar behoud eigen kabel koppeling
kabel opsturen van mechanisch naar electro is ver gezocht denk ik.... Ik zocht ook steeds te ver heheheh. In ieder geval ik heb het snelheidspulse ding op de bak van 1tje van DigiFiz gebruikt. Misschien passen er meerdere versies op maar daar kan ik verder geen info over gegeven omdat ik dat niet geprobeerd heb ;-) [edit]VolkswagenRacing heeft volgens mij de onderdeelnummers nog voor de koppeling ombouw....ook ff de search toepassen op zijn gebruikers naam ![]()
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look, 07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-) |
#17
|
|||
|
|||
![]() ik heb waarschijnlijk al een donor auto gevonden
een corrado zelfde remmen en steunen en al als een type 2 golf even op vagcat gecheckt scheeld een hoop aangezien er meer corrado's te krijgen zijn dan golfjes in g60 kmstand is niet super belangrijk aangezien de motor toch eerst even uit elkaar gaat om de lagers te vervangen en inspectie maja alleen rest mij nu nog de vraag of de kabelboom misschien anders is dan die van een golf maja effe koekeloeren |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
baksteun van passat (niet meer verkrijgbaar bij de dealer, ik heb een zelfgemaakte voor je liggen), bediening van een T4 en zelfstellende kabel ook van passat of golf 2 met 1300 blok, mist je ABS wilt houden.....dan vervalt dit alles. Ik heb het ook zo gedaan. Van schakelstangen naar schakelkabels is ook zo gepiept. gewoon de schakeltunnel verwisselen, ik heb nu VR6 bediening onder mijn golf 2. Ideaal! Succes. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
maar dat klopt toch ook niet helemaal, is t niet zo dat de corrado g60 tot en met 1991 is gemaakt en daarna de corrado vr6 kwam i.p.v. de g60? niet dat t enigzins iets met dit topic te maken heeft maar ik dacht ik zeg t ff ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ventje bij de dealer waar wij contact mee hebben zei van wel mja beetje bakken en braden kan natuurlijk ook komt me diploma metaalbewerker ook nog eens van pas ik wist dat de vr6 kabels ook paste dus komt goed mja komt goed |