![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik wil de versnellingsbakolie van mijn 83'er golfje 1.5 met 5 versnellingsbak verversen. Ik krijg wel de aftapplug los, maar met geen mogelijkheid de vulplug.
Ik heb begrepen dat vullen ook via de opening van de kilometertellerkabel kan. wie weet hoeveel olie ik er dan in moet gieten? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Een 5bak gaat 2liter in.
En inderdaat via de kmteller kabelgat. Die wil nog wel eens vast zitten moet je hem even met WD40 inspuiten |
#3
|
|||
|
|||
![]() Bedankt! Ik ga t proberen.
Hij kan niet vaster zitten dan de vulplug ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat miss.niet maar als je te hard aan de kabel trekt dan wordt de buitenkabel langer dan goed voor em is ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() je kan het ook via je uiterruit rijschakellaar doen.
Kijk even op www.kroon-oil.com/ |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
1,9 liter ![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ik heb zaterdag de versnellingsbakolie ververst via de opening van de km-tellerkabel.
Wist niet wat er in de bak zat en hij heeft toch bijna 2 ton gedraaid. Staat van de oude olie viel me mee, ook de hoeveelheid was goed.....maar wat een lucht! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Moet je nagaan als je een bak uitelkaar haald[2tshirt's na 3 wasbeurten nog stinken naar de olie ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Sorry hoor maar dit kan echt niet ! Kan gvd wel bijna l*l zeggen !!!!!!!!! 1,9 liter max !!!!!!!!!!!!! Je vulgat zit aan de bestuurderszijde van de versnellings bak, als bij het vullen daar de olie eruit komt... even laten zakken en de wielen draaien en dan nog eens bijvullen.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
L*L ![]() En in mijn vraagbaak en andere boeken geven 2liter aan maar dat is miss na revissie en niet na het verversen[blijft altijd wel iets achter] |
#11
|
||||
|
||||
![]() Volgens ETKA 1,9 liter. Heb toevallig zelf van de week mijn bakolie gevuld na revisie en daar ging net geen 1,9 liter in dus bij verversen zou ik er niet eens 2L ingooien want dan zit er veel te veel in
![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#12
|
|||
|
|||
![]() Even een vraag:kan het dan veel kwaad als ik er 2L in heb zitten,weet dat het met motorolie en een katalisator motor niet goed gaat.Komt het teveel aan bakolie dan niet bij de ontluchting er uit??
Heb het bij die van mij ook door het gat van de tellerkabel gedaan [is/was het gemakelijkst] Heb even in ETOS gekeken en daar staat ook 1.9liter Last edited by golf mkII 16v : 23-10-2006 at 20:17. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ontluchting ? Die zit er niet op. Het is nu heel simpel, die imbus eruit draaien en dan weer terug erin stoppen als het er niet meer uit stroomt.
Die vulplug is zo los, koop de juiste imbus die op een ratel kan doen van een GOED merk en geen pisbakkenstaal van de Gamma of Weikar.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#14
|
|||
|
|||
![]() 014 301 485 is een kap voor de versnellingsbak ontluchting??
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Er zit toch wel een ontluchting op hoor ,en daar kun je hem door bijvullen!
Maar zoals vwleusden al zei ,wel even controleren dmv de vulplug eruit te draaien ,en daarmee het peil te controleren ! ![]() Als er namelijk te veel olie in zit ,zal de olie, door het draaien van de tandwielen ,gaan schuimen ,en dat zal de smeerwerking zeker niet ten goede komen!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Even het verhaal van Cees lezen[die krijgt de vulplug NIET LOS]
HEB DIT MET KNIPPEN EN PLAKKEN GEDAAN ![]() ![]() Er zit toch wel een ontluchting op hoor ,en daar kun je hem door bijvullen! Maar zoals vwleusden al zei ,wel even controleren dmv de vulplug eruit te draaien ,en daarmee het peil te controleren ! Als er namelijk te veel olie in zit ,zal de olie, door het draaien van de tandwielen ,gaan schuimen ,en dat zal de smeerwerking zeker niet ten goede komen! |
#17
|
||||
|
||||
![]() Kan niet bestaat niet, ALLES kan los als je maar GOED gereedschap gebruikt en geen pisbakkenstaal met een pasvorm van jan L. en ook dit heb ik al vermeld. Heb je de imbusbout al gemold, hamertje met een beitel of oude schroevendraaier en rondtikken.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#18
|
|||
|
|||
![]() Natuurlijk...uiteindelijk kan alles los. Ben wel van verschillende kanten gewaarschuwd niet te gewelddadig te werk te gaan. Ik zou niet de eerste zijn waarbij het aluminium huis afbreekt. De dop zit namelijk in een kwetsbare hoek. Dus neem geen risico en vul dan bij via de telleropening. Gaat prima.
Kijk ook hoeveel olie er uit komt. Bij mij was dat ca 1 3/4 liter. 1,9 bijvullen lijkt mij dus wel correct. Het verversen heeft mij niet zoveel effect gehad. WEL het vervangen van de kunststof lagerbusjes en de twee stangetjes met de kogelkoppelingen (gewoon bij de dealer voor een paar tientjes). Met nog een beetje afstellen had ik ineens weer mn 5e versnelling terug en hij flikkert niet meer uit zn achteruit. Nog wel een beetje stroef in zn 2. Ga er binnenkort eens een tubetje xado in leeg knijpen. |
#19
|
|||
|
|||
![]() ook het stuk van de pook gedaan?
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Normaal probleem van VW. Het kraken bij het overschakelen naar de 2 |