Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-10-2006, 15:42
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default waar op letten bij aankop rallye???

Wie van de rallye geleerden kan mij wat info geven van waar ik op moet letten bij de aankoop van een rallye???

En hoe ik die bepaalde punten dan kan controleren???


hoop dat jullie mij kunnen helpen aan wat info

groet Steefie
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL***
Reply With Quote
  #2  
Old 08-10-2006, 16:07
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

let op de staat van de lader. onderhouds historie.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #3  
Old 08-10-2006, 16:15
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

en ex schade ...maar dat geld voor alle golf 2 modelen
Reply With Quote
  #4  
Old 08-10-2006, 16:18
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default

de complete staat van de koets is het probleem niet zo...., maar ik ben idd niet zo thuis in de laders, en vraag me af hoe de aandrijflijn te controleren is.... en of daar zwakke punten in zitten
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL***
Reply With Quote
  #5  
Old 08-10-2006, 16:19
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

zou zeker letten op roest...met name de dorpels...Let ook op dat er een gelijmde voorruit in hoort..voor de rest opdezelfde dingen letten als bij andere auto's
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #6  
Old 08-10-2006, 19:18
VWRopie's Avatar
VWRopie VWRopie is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 472
Send a message via MSN to VWRopie
Default

Tja de lader, sommige zeggen dat je het kan horen, anderen kunnen het voelen door te rijden en anderen weer door te voelen aan de buis/slang waar de druk door komt... Ik zelf zeg altijd: Kopen en gelijk revisseren als je niet zeker bent van je zaak...
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI
Reply With Quote
  #7  
Old 08-10-2006, 19:24
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Stephane,

de sideskirts staan bekend om roestvorming bij de voorste aansluiting, daarnaast de standaard golf 2 plaatwerkproblemen bij de raamstijl, rond de kofferklep.

Syncro deel controleren door in het gras een beetje te spinnen, achterwielen moeten dan meedraaien. dan zit het wel goed met de visco.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-10-2006, 19:31
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

g lader moet je meten
ik meende dat een goeie lader met een orgineele poelie zo rond de 0,5 0,7 bar druk moets geven ...verbeter als het niet waar is aub
Reply With Quote
  #9  
Old 08-10-2006, 20:23
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

@volkswien, dat klopt. deze druk moet die leveren bij een originele set-up. maar alleen meten met een drukmeter wil niet alles zeggen. de mijne gaf nog 0.6 bar, alleen onder het reviceren kwamen we erachter dat de lagers echt zijn beste tijd hadden gehad. en die wil je niet plots kapot hebben. of de dichtlijsten die bijna op zijn en in de lader lopen te vreten.

open maken is de beste optie en de lader bekijken.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #10  
Old 10-10-2006, 15:51
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

naar het schijnt is de 4 x 4 setup ook aardig kostbaar dus op de brug ermee
Reply With Quote
  #11  
Old 10-10-2006, 18:32
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver

Syncro deel controleren door in het gras een beetje te spinnen, achterwielen moeten dan meedraaien. dan zit het wel goed met de visco.


Jups. Zo controleer je idd het syncro gedeelte. Gewoon de beste man even vragen of je zijn tuintje mag omploegen
Wil ie dat niet, dan gewoon even een blokje om en een veldje opzoeken.
Niet vergeten het gras uit de wielkasten te halen.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-10-2006, 19:11
Rallye20vtrs's Avatar
Rallye20vtrs Rallye20vtrs is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 235
Default

neem een magneetje mee in een doekje dan kun je op plekken die niet helemaal vertrouwd je mangeet plaatsen en blijft hij niet zitten dan weet je genoeg PLAMUUR ! (zelf ook zoiets gehad)
Reply With Quote
  #13  
Old 11-10-2006, 06:42
lwin's Avatar
lwin lwin is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 687
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Jups. Zo controleer je idd het syncro gedeelte. Gewoon de beste man even vragen of je zijn tuintje mag omploegen
Wil ie dat niet, dan gewoon even een blokje om en een veldje opzoeken.
Niet vergeten het gras uit de wielkasten te halen.



subtiel
Reply With Quote
  #14  
Old 12-10-2006, 15:33
Rallyefahrer Rallyefahrer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Jups. Zo controleer je idd het syncro gedeelte. Gewoon de beste man even vragen of je zijn tuintje mag omploegen
Wil ie dat niet, dan gewoon even een blokje om en een veldje opzoeken.
Niet vergeten het gras uit de wielkasten te halen.


leuk ja

ja ik denk dat vele dingen hierboven al gezegd zijn

en weet je echt niet waar te beginnen mss een kenner meenemen naar de wagen die je zou willen kopen...
Reply With Quote
  #15  
Old 20-10-2006, 16:05
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 345
Default

kostbaar is de 4x4 setup zeker ! 3500 euro voor alleen de visco koppeling en het diff achter let daar dus ook heel goed op !. En dan heb je nog een hele hoop andere dingen die ook syncro / rallye speciaal zijn, klein lulig iets bv ; het midden console brandstof tank enz enz enz, veel suc6 ermee in ieder geval
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum