#1
|
|||
|
|||
wheel hop!
Een vraag voor de techneuten onder ons. Met mijn 1303 heb ik bij snel wegtrekken last van wheel hop als de banden geen grip meer hebben. De wielen stuiteren als het ware, waardoor het net lijkt of je hele achterkant eraf valt .
Ik heb een 2,4 liter met motorsteun, urethane bakrubbers, een platensper, korte 1200 bak, stabilisator, schroefveren en 16 inch velgen met laagprofiel banden (2 bar druk). Hier zit het hem ergens in maar wie weet precies wat? Een baksteun die de ophanging achter en de vorken van de bak verbinden is misschien de oplosssing? Gr Dean |
#2
|
|||
|
|||
|
#3
|
||||
|
||||
Bij buggy's komt het in het zand ook vaak voor......
Heb wel eens gehoord dat het helpt om je koppelingskabel te verlengen Of het waar is????? (Is in elk geval makkelijk en goedkoop )
__________________
red alert; GET DOWN!!! |
#4
|
||||
|
||||
bandendruk iets verlagen.. 1.8 ofzo waardoor de banden meer contactoppevlak hebben en meer mee kunnen geven...
makkelijks en goedkoopst
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#5
|
||||
|
||||
of staat ie lang stil op 1 plek waardoor je banden 4 kant worden ?
|
#6
|
|||
|
|||
@ luke: das waar maar strepen trekken os toch leuk?
@ aartjan: ja die bedoel ik. maar waarom helpt het eigenlijk? blijft de bak dan beter recht staan en zit er minder beweging in de achterkant? @bugdaddy: denk niet dat dat de oplossing. zou wel goedkoop zijn ja... @ berendd: kan ja. ik had het ook niet toen in 17 inch velgen had. @ sixpack: hmmm ik rij niet veel dus dat kan. maar als je eenmaal een klein tijdje hebt gereden dan moeten de banden toch wel weer rond zijn? anders trilt het aardig tijdens het rijden en dat doet het niet |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
is denk ik wel de oplossing die ik ook voor ogen had als ik zo te tekst lees op de site. kost een paar centen maar dan heb je ook wat. thnx voor de info! |
#8
|
||||
|
||||
Een brace is de enige juiste methode. Ik heb in het begin dezelfde problemen gehad met de 2165cc turbo. Het probleem is dat de framevork teveel flext en gaat trillen (en dat is dan merkbaar door de wheel-hop).
Een brace is ook prima zelf te maken als je een beetje handig bent met metaal. Grt. Robin
__________________
The least likely, can be the most dangerous.... 2275cc type I turbo with DTA enginemanagement |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt. Ik ben alleen niet handig met metaal dus zal het wel moeten komen. Heb het al gezien bij Customspeedparts en Tafel tuning. Franky's heeft hem ook. Al dan niet met een verstevigde baksteun. |
#10
|
|||
|
|||
Zo eindelijk de brace gemonteerd na veel pas en meetwerk. Een paar foto's bijgevoegd. De bak met sper is ook weer nieuw aangezien deze veel olie lekte.
Zojuist een stukje gereden om te kijken of het strepen trekken nu wel zonder gehop gedaan kan worden en ook om te kijken of de sper nu goed werkt. Dat laatste doet het goed echter heb ik nog wel steeds (wel in duidelijk mindere mate) een wheelhop. Paar keer geprobeerd bij verschillende toerentallen maar het wordt er niet minder op. Je blijft het houden. Nu de vraag: heeft iemand nog een goed idee wat er nu nog meer moet gebeuren? Gr Dean |
#11
|
|||
|
|||
Coilovers ja. Ik heb de torsiestaven verwijderd en heb daarvoor originele (nieuwe) VW rubbers geplaatst. Denk je dat urethane rubbers beter werken dan? Ik heb ook nog een stabilisator geplaatst. Ik heb deze wel eens verwijderd om te kijken of dat hielp maar dat maakte niets uit.
Gr |
#12
|
|||
|
|||
Torsiestaven moest ik wel verwijderen ivm de coilovers. Ik weet dat je een mooie uniball verbinding kunt krijgen ipv de rubbers maar dat vond ik een beetje te duur. Denk je niet dat urethane rubbers zullen helpen?
|
#13
|
|||
|
|||
Misschien bij Remmele Motorsport? Bij Tafel kun je trouwens ook een goede oplossing krijgen. Kijk maar even op de site. Kan de foto daar niet knippen en hier plakken helaas.
|