|
||||
|
||||
aansluiten laadstroomverdeler in t2
Ik ben bezig een 2e accu in mijn bus te zetten. Er heeft er al een keer 1 ingezeten, voordat ik hem kocht, maar die is lange tijd losgekoppeld geweest en dus game over. Er was ook al een laadstroomverdeler en bedrading aanwezig. Hier heb ik niets van vervangen of weggehaald. Ik heb het volgende:
4 draden: 1: in verbinding met + van accu X1: niet duidelijk, vermoedelijk naar dynamo X2: niet duidelijk, vermoedelijk naar dynamo 2: in verbinding met + van 2e accu Verdeler met 4 aansluitingen: Contact 1 voor 1e accu Contact 2 voor 2e accu Contact A voor lader/dynamo Contact R voor compensatie Hoe ik het aantrof: Draad 1 en X1 op contact 1 van verdeler Draad X2 op R van verdeler Draad 2 op contact 2 van verdeler In deze situatie laadde de 1e accu en de 2e niet. Met de motor draaiend meet ik op contact 1 en R ongeveer 14V (?) M.b.v. een acculader heb ik bepaald wat de aansluitingen op de verdeler zijn. Waar ik niet achter kan komen is of ik deze draden kan gebruiken om het geheel werkend te krijgen. Site van de fabrikant http://www.elja.nl/diode_tech.htm ik heb de 702-4. Ik heb al meer gemeten, maar wil het even overzichtelijk proberen te houden, voor zover mogelijk.