#1
|
||||
|
||||
gat in motorblok???
Uhm, zoals sommige van jullie weten staat mn golf 1 al een tijdje stil, maar ik kwam tot de ontdekking dat er een gat zit in mn onderblok???
Ik neem aan dat dit niet hoort (dat er gewoon een kapje overheen moet) En zou dit het probleem kunnen veroorzaken dat hij er na 10 minuutjes mee kapt??? Hier 3 foto's van het blok + 1 met flits van het gat: Weet iemand wat hier hoort te zitten? en wat er zich precies achter het gat afspeelt??? zie op de laatste foto ook wat roest
__________________
Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
onder dat gat zit je vliegwiel... is niet het onderblok maar je v-bak
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#3
|
||||
|
||||
maar ik neem aan dat het afgedekt hoort te zitten?
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Ja, zit normaal een kunststof dopje op ofzo. Niet echt een spannend probleem zoals ik er nu tegenaan kijk
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#5
|
||||
|
||||
tegen het vuil maar idd niks spannends..
check eens of de voetpakking van de carb nog heel is.... (carb eraf, rubber eronder controleren.., zijn vaak gaar)
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#6
|
||||
|
||||
nee ok... het hoeft er ook niet altijd spannend uit te zien
maar het probleem is nu dat mn golf er na 10 minuutjes mee op houd, en ze komen er maar niet achter wat het is... dus dacht: misschien was dit het wel? kon het altijd proberen maar dan ga ik daar morgen wel ff een nieuw dopje voor halen...
__________________
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
voetpakking... zie vorige post
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
weet niet of ik dat wel kan heb het in ieder geval nog nooit eerder gedaan... weet niet eens hoe en wat ik er dan af moet halen
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
dat zijn toch die dikke rubbers met die lange pennen / bouten dr in he? dat heb ik idd ook al 'n keer of 3 gehad. er komen dan vooral lekken waar die pennen in de rubber zitten (dat was bij de MK2 iig 't geval. bij de jetta (ook weer 'n MK2) was de stationaire sproeier vervuild, waarschijnlijk doordat de tank ooit eens helemaal leeg gereden is of zo. miss dat dit bij je golf ook zo is. kan je miss eens proberen schoon te maken met n naaldje of wat benzine of 'n drukspuit. kan iig nooit kwaad, vraag me alleen niet hoe je die bij een MK1 d'r uit krijgt.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#10
|
||||
|
||||
o ja... en de kachel doet het ook niet (word niet warm)
is dan de thermostaat kapot? of de kachel? hij blaast wel lucht, maar alleen koude...
__________________
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
miss is d'r ergens wat verstopt... effe aan de leidingen voelen of ze allemaal koud blijven. als ze op sommige plaatsen wel warm zijn, en ergens anders niet weet je dat 't zaakje verstopt is.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#12
|
||||
|
||||
ik las in je andere topic ook iets over temperatuurlampjes....
en dan gaat een garage een bobine lopen vervangen??? heeft er dus al duidelijk geen reet mee te maken, controleer je termostaat eens (eruit halen en dan in een pannetje op het fornuis controleren). anders eens in je radiateur/overstroomtankje kijken of de waterpomp wel pompt controleer de slangen en de radiateur of ze warm worden.. is dat normaal, dan is het een elektrisch probleem maar anders is er een grote kans dat ie oververhit. oh en koop een vraagbaak/haynes manual....
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#13
|
|||
|
|||
Laatste foto is gewoon je vliegwiel met de complete koppeling erbij.
Door dat gat kun je zien of je blok op tijd staat dmv merktekens die dan ziet staan. |
#14
|
||||
|
||||
Waterpomp al gecontroleerd?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#15
|
|||
|
|||
of de kabel aan de kachelkraan [onder de bobine]
en je remvloeistof staat erg laag |
#16
|
||||
|
||||
ja ja, dat van de remvloeistof weet ik... kan ik toch gewoon met elk willekeurig merk bijvullen? is toch allemaal universeel???
maar ja, ik zal hem morgen naar een andere garage brengen (een waar ze de oude polo2 van mn zus ook altijd hebben gerepareerd) En dan laat ik hun dat allemaal wel nakijken... kheb zelf niet genoeg verstand van al deze dingen
__________________
Quote:
|
#17
|
|||
|
|||
als het niet je dagelijkse auto is gewoon zelf een beetje er aan rommelen anders leer je het nooit,kom je er niet uit dan kan je altijd nog naar de garage of hier opt forum om hulp vragen
en het is een leuk tijdverdrijf en de remvloeistof gelijk verversen die ziet er niet zo fris meer uit[moet eigenlijk om de 2jaar] |
#18
|
||||
|
||||
lezen en klooien leer je het meest van...
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#19
|
||||
|
||||
ja, maar dit is wel mn dagelijkse auto
ik leen nu al 4 weken de auto van mn zus, en die wil hem ook zo snel mogelijk weer terug. Dus ik heb het liefste dat hij deze week weer rijdt!
__________________
Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
Hey Arjen, ik zag je Golfje gisteren nog staan aan de Leeweg. Ik zag je zelf niet.
Ik weet eventueel nog wel een goede garage in Berkel, maar die is niet goedkoop. Ik stuur je wel een PB'tje.
__________________
The UnDutchaBles |