Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 05-04-2004, 13:28
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by der_polofahrer
1.3GT met diesel 5-bak, bewerkte cilinderkop, supersprint collector en middenpot, 2 dubbele 36er Webers, ook diesel aandrijfassen, motor is helemaal gereviseerd ook, alles nieuw ...


enne hoeveel paardjes kan zo`n 1.3tje er nog uitpersen?
Reply With Quote
  #22  
Old 05-04-2004, 14:04
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

gvd tom nu zennek nog meer verliefd op uwen bak; superlatieven ontbreken, gewoonweg AF

misschien nog 1 klein dingetje (ik moet toch iets hebben om over te zeiken); enkele wisser misschien? ;-)
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #23  
Old 05-04-2004, 15:44
TomKraft's Avatar
TomKraft TomKraft is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 705
Send a message via MSN to TomKraft
Default

Quote:
Originally Posted by polopower
val-stroom carbs op een derby? is daar plaats voor? Inlaatspruitstuk heb je zelf in elkaar gebakken neem ik aan? Netjes, btw wanneer krijg ga je de fuchsen er onder gooien?





past er in hoor, komt zelfs nog een bakje op de carbu's, ... inlaatspruitstuk ook zo gekocht, was passende set voor polo motor, alles komt origineel van bij VGS, set is wel 20 jaar oud maar doet perfect zijn werk ...

fuchsen moeten binnen de maand erop liggen

Last edited by der_polofahrer : 05-04-2004 at 15:49.
Reply With Quote
  #24  
Old 05-04-2004, 15:46
TomKraft's Avatar
TomKraft TomKraft is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 705
Send a message via MSN to TomKraft
Default

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
enne hoeveel paardjes kan zo`n 1.3tje er nog uitpersen?


achter de paardjes is 't nog gokken nu, ik schat tussen de 90 en de 100, eens de motor goed is ingereden komt er nog een scherpere nokker in met verstelbaar nokkenastandwiel, ik hoop dan op een 100-110 pk ... Kan natuurlijk nog veel meer uitgehaald worden, maar 't moet nog fijn rijden natuurlijk, en het verbruik valt nu nog erg goed mee...

greetz
Reply With Quote
  #25  
Old 05-04-2004, 15:47
TomKraft's Avatar
TomKraft TomKraft is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 705
Send a message via MSN to TomKraft
Default

Quote:
Originally Posted by FMA
gvd tom nu zennek nog meer verliefd op uwen bak; superlatieven ontbreken, gewoonweg AF

misschien nog 1 klein dingetje (ik moet toch iets hebben om over te zeiken); enkele wisser misschien? ;-)


carrosserie zal toch standaard blijven hoor, dus enkele wisser zal er niet inzitten, ik ben een standaard freak wisserarmen en ruitenwissers worden wel nog verchroomd ...

greetz
Reply With Quote
  #26  
Old 12-04-2004, 20:02
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 643
Default

Waanzinnig petje af hoor....
Het is dat we niet meer in de jaren 80 meer leven, want anders had ik gezegd dat je hem zo bij de dealer vandaan hebt gehaald
Reply With Quote
  #27  
Old 12-04-2004, 20:04
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 643
Default

Quote:
Originally Posted by RedJet
Gebruik dit:


voordat je begint.

..Beschermt ook tegen andere vloeistoffen




GADVERREDAMME!!
Reply With Quote
  #28  
Old 12-04-2004, 23:18
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

vette bak, die is echt af ja
nog ff over dat verbruik, wat is meevallen? (zomaar ff voor de statistieken.)
Reply With Quote
  #29  
Old 12-04-2004, 23:53
TomKraft's Avatar
TomKraft TomKraft is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 705
Send a message via MSN to TomKraft
Default

nog een paar betere foto's vd motorruimte, met dank aan Markopolo !







en mijn nieuwe achterlichtjes




en over 't verbruik, eerste benzinebak (heel rustig gereden) aan 7.2 liter, 2e een 8.5 liter, nu bezig aan derde

greetz
Reply With Quote
  #30  
Old 05-05-2004, 19:23
Volkswagenaar's Avatar
Volkswagenaar Volkswagenaar is offline
VW Guru
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 770
Thumbs up

Quote:
Originally Posted by der_polofahrer
nog een paar betere foto's vd motorruimte, met dank aan Markopolo !


en mijn nieuwe achterlichtjes


en over 't verbruik, eerste benzinebak (heel rustig gereden) aan 7.2 liter, 2e een 8.5 liter, nu bezig aan derde

greetz



Mooi ding!
Reply With Quote
  #31  
Old 05-05-2004, 19:59
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Ziet er supernetjes en erg gaaf uit!!

ff een vraag(en ):

Ik heb nu 4 CBR carb's op mijn 1300 (bewerkte HH kop op GF onderblok) en zit met de ontsteking.... de ori GF ontsteking liep niet goed door zonder vacuum... logisch ook.. dus 1050 GL ontsteking erop.. met betere vervroeging... bij 5500 toeren sloeg ie vast in de begrenzer.. niet echt gewenst met zown toerenblokkie.. ghehe Heb nu met een andere vacuumslang van de rembekrachtiger de vacuum van de vervroeger van mijn GF ontsteking aangesloten... loopt al behoorlijk beter, maar volgens mij moet het nog veel beter kunnen...

Welke ontsteking gebruik jij, tis min of meer eenzelfde opzet als ik ook heb namelijk...?

Ben ook benieuwd welke versnellingsbak jij er precies op hebt.. en waarom die bak? (verhoudingen ofzo?) heb nu zelf de ori 4-bak nog.. en de ori aandrijfasjes.... dus ben wel benieuwd... Wil uiteindelijk ook wel naar 5-bak... en wil ook aandrijfassen hebben die meer aankunnen!

Misschien nog een 1600 onderblok trouwens(type wat wel past op 1100/1300 steunen), en ook spaghetti staat nog op de lijst.... (misschien eens een gewaagde poging doen zelf wat te fixen... )
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #32  
Old 05-05-2004, 20:07
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Hallo Tommy..

Haal je verdeler kap eraf
Verwijder rotor. (groot rond achtige versie)
Plaats 'standaard' rotor
en weg is je toerenbegrenzer.
De 1.0 GL motor heeft een begrenzer die er bij ongeveer 6300 in zou moeten komen,.
met een standaard rotor ligt de begrenzing rond het toerental waarbij de kleppen gaan zweven (VER boven de 9000 dus)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #33  
Old 05-05-2004, 20:27
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

hmmz... de vervroeger werkt volgens mij met het gewichtje in de rotort...? toch? of is dat nu juist de begrenzer?
iig.... stomme is, hij liep er voor geen meter op.. hoe dan ook. met de vacuum nu aangesloten loopt ie al stukken beter... jengel hem zo naar de 6000 toeren.... en veel verder ga ik eigenlijk ook niet, maar volgens mij moet ie net ff beter willen lopen... want onderin gaat ie nu iets minder... en als ik nu weer ga draaien dat ie daar beter loopt, loopt ie bovin weer niet lekker... Maar ebn erg tevreden over hoe ie nu loopt.. maar zou misschien ngo wel beter kunnen... datzo

Ben wel ff benieuwd welke ontsteking der polofahrer habt... kan ik dat altijd nog eens proberen...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #34  
Old 27-05-2004, 13:23
TomKraft's Avatar
TomKraft TomKraft is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 705
Send a message via MSN to TomKraft
Default

goh probere te antwoorden

heb ontsteking genomen van mijn originele 1100cc motor (motorcode kom ik niet zo direct op), met contactpuntjes dus, loopt super !!


een nog een kleine update, liggen nu ander velgjes onder de derby, leuk of niet?




greetz
Reply With Quote
  #35  
Old 27-05-2004, 13:35
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Leuk!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #36  
Old 27-05-2004, 13:39
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

staat goed...!

reden dat men blok niet goed liep is niet (niet alleen) de ontsteking...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #37  
Old 27-05-2004, 13:48
MaceNL's Avatar
MaceNL MaceNL is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,506
Default

Mooi ding, respect !!!
Reply With Quote
  #38  
Old 27-05-2004, 13:56
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Quote:
Originally Posted by der_polofahrer
goh probere te antwoorden

heb ontsteking genomen van mijn originele 1100cc motor (motorcode kom ik niet zo direct op), met contactpuntjes dus, loopt super !!


een nog een kleine update, liggen nu ander velgjes onder de derby, leuk of niet?




greetz



Hmmm. Beetje wennen denk ik maar volgens mij vond ik de vorige beter staan. Maar gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak :biggrin:
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #39  
Old 27-05-2004, 15:36
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

1.1 is met 50 pk de hb motor
1.1 met 60 pk is hc motor
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #40  
Old 27-05-2004, 17:59
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Waar heb je je carterontluchtingsslang gelaten trouwens? Op de foto van het blok in aanbouw zie ik hem nog hangen maar bij de foto's van het blok gereed ben ik hem kwijt...
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum