#1
|
||||
|
||||
kraken en knarsen, bij bochten naar links
sinds vandaag kraakt en knarst mijn golf bij bochten naar links (vooral rotondes en lange draaien linksaf)
wat kan dit zijn???? ik denk zelf aan de vering / schokdemper.....wie weet hier mij meer over te vertellen grtz Tijs |
#2
|
|||
|
|||
Kan meer zijn
Kan ook een kapotte homokineet zijn in één van de aandrijfassen....of een remblok wat te veel speling heeft gekregen, en dat tegen de slijtrand van je schijven aanloopt.........
|
#3
|
||||
|
||||
nee het komt echt van rechtsachter, is duidelijk hoorbaar.
achter zitten trommels btw |
#4
|
|||
|
|||
Wow..
Als het van achter komt......denk dan aan lagers....vieze remtrommels, dat kan ook aardig kraken, zeker omdat de trommels altijd wel iets beweging hebben, opgehoopte troep kan dan tussen de schoenen en trommel komen
|
#5
|
||||
|
||||
er komt in ieder geval over 2 weken een schroefset onder, als het dan niet over is, dan ga ik me trommel maarus uit elkaar halen.
|
#6
|
|||
|
|||
achterveer gebroken, dit gebeurt heel vaak met al die klote hobbels in NL.
Wat je dus nu hoort is de 2 delen van de veer die langs elkaar heen schuren en dus erger word in een bocht omdat ie dan inveerd. troep tuissen trommel en voering is niet mogelijk deze is namelijk redelijk gesloten en zal er niet zo snel groot vuil in komen. |
#7
|
||||
|
||||
Jup, waarschijnlijk afgebroken veer....
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Wat dacht je van slijtage stof?? Dat kan ook vrij veel zijn zeker als het niet regelmatig word weggehaald.....in combinatie met een beetje lekkage aan de remcylinder geeft dit een aardig taai goedje.... En zoals je zelf al zegt: het is vrij goed afgesloten ....dus wat er in zit kan ook niet weg ! Het zijn ook maar suggesties he die geopperd worden, want er kan zoveel aan de hand zijn, het blijft moeilijk inschatten zo via een forum.....het zou zelfs zomaar een lager kunnen bijv... Enne als er een veer gebroken is merkt je dat niet alleen bij het maken van een bocht....... |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
als dit idd een afgebroken veer is, kan ik hier dan wel gewoon 2 weken mee rijden, of is dit niet aan te raden (dan word alles vervangen) niet dat ik dalijk meer kapot rij |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Een gebroken achterveer is heel eenvoudig te controleren.........opkrikken, wiel er af en je kan de gehele veer bekijken......... |