![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
V10 tdi is common rail..net als de 6 cilinder tdi`s..enigste pompverstuivers waren de 4 cilinder tdi`s van vw. ow..en hij bedoelde helemaal niet dat het over de v10 motoren ging van vw..maar om een testmotor van peugeot welke nu nog een 1 cilinder is en wanneer deze in v10 vorm zou zijn, een vermogen van 980 pk zal hebben... Last edited by Pedaalemmer : 30-06-2006 at 21:09. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Compleet nieuw ? Denk het dus even niet ![]() In Parijs-Dakar rijden ze ook met diesels en volgens mij waren dat 5 cilinders... correct me if i'm wrong. De basis van de R10 TDI motor is de TDI uit Dakar alleen zijn er wat aanpassingen gedaan en zijn het er 2 aan elkaar met wat radicale aanpassingen aan bak en vermogen. De know how en ervaring was dus al een tijdje in huis. Verder is VW één van de pioniers met dieselmotor in personenwagens.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
Ahum..kuch |
|
||||
|
||||
![]() je weet wat ik bedoel maar ding is echt niet compleet niet, de techniek is al een tijdje in huis alleen ze hebben er wat meer rendement uit gehaald onder het motto van... we kijken hoe ver we kennen gaan en kijken hoe lang zoiets onder maximale belasting heel blijft.