|
||||
|
||||
koopt me pa altijd, kgeloof alleen in duitsland te verkrijgen, maar zal t wel inscannen alsk tijd heb....
|
||||
|
||||
Quote:
Die van motip is binnenkwaliteit en er mag geen blanke lak overheen, dan wordt het net soep..Staat er geloof ik ook op.. |
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, daarom heb je nieuwe setjes van Motip. Silverchrome. Met een zwarte onderlak en de silverchrome lak. Had me velgen van me scooter er mee gespoten, leek wel mooi |
|
||||
|
||||
ik heb weer een nieuwe vraag voor dit topic.
welke verschillende spuitpistolen krijg je om te spuiten? ik heb me laten vertellen dat je verschillende pistolen hebt voor grondlak en de ''gewone'' lak. dus pistolen die grover en fijner spuiten. kun je niet verschillende maten sproeiers in eenzelfde pistool zetten? of zijn er nog andere factoren die een rol spelen? alvast bedankt alweer... |
|
||||
|
||||
Zover ik weet zijn er geen echte verschillen tussen primer- en gewone spuiten. Alleen spuiters gebruiken meestal een goedkopere spuit om primer mee te spuiten (spuiten met deze spuit dus ook absoluut geen lak) en een duurdere spuit om lakken te spuiten. Daarnaast hebben sommige zelfs nog aparte spuiten voor de balnke lak.
Voor de doe-het-zelvers is 1 spuit met twee maten nozzles ook goed (zo doe ik het). Wiebrand
|
|||
|
|||
Quote:
welke maten nozzles adviseer je voor achtereenvolgens: - grondlak - de 'kleurlak' - blanke lak |
|
||||
|
||||
Ik gebruik 1.8 voor primer en 1.4 voor de lak (zowel 2k als blank).
|
||||
|
||||
next question:
iemand al eens blanke lak op mat zwarte lak gespoten? wat geeft dit voor resultaat? |
|
||||
|
||||
Quote:
nog geen tijd gehad? |
|
||||
|
||||
iemand ervaring met kleurschuren? dus de kleurlak opschuren voordat je blanke lak spuit?
wat is hier het nut van? |
|
||||
|
||||
jammer dat er geen reacties komen.
heb wel weer een nieuwe vraag. kun je glas goed spuiten? zo ja, hoe kun je dit het beste doen? |
|
|||
|
|||
Als je je auto gaat spuiten, en je spuit eerst kleur (watergedragen) hoef je niet te schuren, kan na uitdampen de blank er zo overheen.
Als er een 2k lak op zit zou ik het met P600 opschuren. Glas spuiten ?? kan je best doen, maar het gaat er niet uit zien denk ik. Nog ff over welke maten nozzle enz voor wat, ik gebruik 1.3 voor watergedragen, 1.4 voor blank en 2k, en een 1.8 voor filler/grondverf. Hiervoor gebruik ik aparte spuiten, je kan het ook met 1 spuit doen, maar het is niet aan te raden als je net grondverf heb gespoten , en met dezelfde spuit kleur/2k/blank gaat spuiten. Hiermee heb je alleen meer kans dat er rotzooi in je werk komt. Anders zou je eens moeten kijken of je ergens 2e hands spuit op de kop kunt tikken. Meest gebruikt is volgens mij een Devilbiss GTI spuit, en voor blank is een SATA wel aan te raden, deze heeft een lekkere brede straal. Groente Robert
|
||||
|
||||
thnx voor de goede info weer... maar waarom gaat gespoten glas er niet uitzien?
nee ik ga geen ramen van mijn auto spuiten, als je dat soms bedoelt; misschien een goed idee voor de grote beurt haha. of bedoel je dat het spuitwerk gaar uit gaat zien? moet je speciale grondlak gebruiken ofzo? heb je wat meer info? alvast bedankt. ik ga meteen een zo'n sata spuit zoeken, brede straal heb ik wel oor naar. lijkt me zeker handig met blank spuiten. |
|
|||
|
|||
Ik d8 dat je je ruiten ging spuiten, maar als je bv een bierglas wil spuiten ofzo, moet dat best wel lukken denk ik.
|
||||
|
||||
Er is zowiezo speciale glasprimer. Heb ze laatst nog van Upol zien staan.
Voor ramen; blanke lak met heel klein beetje kleur schijnt te werken (ik durf het niet te doen) Wiebrand
|
||||
|
||||
ja het zit zo: ik wil misschien mijn sunroofglas in de kleur van de auto spuiten. ik zat er eerst aan te denken om het in staal na te maken, maar het glas spuiten is een rappere oplossing.
en wat houdt die glasprimer in? kun je daarna met elke lak eroverheen? wat bedoel je met blanke lak met beetje kleur? ik weet wel dat er lakken zijn om je ramen te spuiten; das gekleurde blanke lak, waar je dus doorheen kunt blijven kijken... gewoon getint glas als resultaat dus. bedoelde je die soms? |
|
||||
|
||||
Quote:
Denk het wel, maar durf ik niet te zeggen. Had het alleen zien staan en heb er voor de rest niks over gevraagd. Quote:
Veel suc6 alvast
|
||||
|
||||
nou dat wordt dan maar proefspuiten op een oud opel-raam.
|
|
||||
|
||||
Ik heb weer een vraag voor in dit topic.
Welke schuurmachines kun je het beste gebruiken om de body te schuren? dus info zoals: elektrisch of op lucht? welke grofheid bij hoeveel toeren? welke schuur richting hanteer je? etc. ik schuur normaal alles met een blok met de hand, maar wil toch wel eens machinaal schuren uit gaan proberen. alvast bedankt. |
|
|||
|
|||
Ik zou een excentrisch roterende machine gebruiken, kan zowel electrisch als op perslucht, maakt niet echt uit.
Als je de body alleen op wil schuren zodat ie daarna meteen overspuitbaar is met waterlak schuren met P500/600. Wil je de body schuren, en dan in de primer zetten, dan kan je met P320 schuren, en de primer daarna met P500/600 Plamuur schuren : Aftoppen met P80, verloopschuren met P120, daarna verder met P220 en P320, en klaar voor primer. Nog meer vragen hoor ik het wel. Gr Robert