#1
|
||||
|
||||
automaat vraagje
hallo, een maat van mij heeft een Golfje 2 1600 automaat.
hij rijd echt helemaal geweldig, maar het enige nadeel is dat het een 3-traps automaat is, dus bij ongeveer 70/80km per uur schakelt hij voor het laatst. op de snelweg is dit wel te merken in het benzineverbruik en motorgeluid. nu vragen wij ons af: is de Golf 2 ook geleverd in 4traps automaat, of past de bak van een model dat wel in 4 traps automaat is geleverd? ik heb de zoekfunktie geprobeerd, maar die kan niks hierover vinden. ook wel belangrijk: is het allemaal redelijk makkelijk aan te passen? alvast bedankt voor de reacties |
#2
|
||||
|
||||
Volgens mij heeft zelfs de golf 3 nog geen 4 traps automaat...
Het zou wel zo kunnen zijn dat bijvoorbeeld een 1800 automaat andere overbrengingsverhoudingen heeft als de 1600 automaat. Maar let wel... ga je bijv de 1800 automaat in de 1600 hangen, kan t zomaar zijn dat ie niet meer vooruit te branden is, omdat de motor het vermogen daarvoor niet kan leveren. Ben bang dat je er genoegen mee zult moeten nemen...
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#3
|
|||
|
|||
golf2 1.6 en 1.8 zijn de bak verhoudingen gelijk alleen de eindoverbrenging is anders
een golf3 bak heeft er vier |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
past deze dan ook? |
#5
|
||||
|
||||
passen doet hij wel, maar hij wordt electronisch aangestuurd dacht ik, dus plug-en-play is het niet
|
#6
|
||||
|
||||
ik heb zelf een golf 16v automaat gehad en daar heb ik een automaat bak van een diesel op gezet en dat gaat perfect mischien past dat bij jou ook
|
#7
|
|||
|
|||
wat bedoelen jullie precies met 3traps en 4traps, wat is hier het verschil in?
ik heb een golf 2 1.8 automaat op het oog maar heb totaal geen ervaring met automaat rijden is dit wel leuk rijden? en versmijt de auto dan altijd op hetzelfde moment van versnelling? of hoe werkt dat juist? manueel: rustig rijden = lager in toeren schakelen pittiger rijgedrag = wat in toeren gaan voor je schakelt hoe kun je dit vergelijken met een automaat? mvg |