Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-05-2006, 10:01
Brammutjuh's Avatar
Brammutjuh Brammutjuh is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 72
Default 1.6 betrouwbaar tot welke km-stand?

Hey daar!

Ik wil naast m'n 59er Kever een VW Golf gaan kopen als dagelijkse auto. Op luchtgekoelde VW's heb ik inmiddels wel wat kijk, maar een waterkoeler heb ik nog nooit gekocht
Gezien het budget (<1000 euro) zal het een Golf II worden. Ik zie ze op internet staan met diverse kilometerstanden. Gezien het vermogen wil ik minimaal een 1.6 liter. Wat is jullie ervaring, kan die makkelijk 200.000km of 300.000km aan? Wat zijn de zwakke plekken van die modellen (bouwjaren '89-'91)?

Bedankt voor de info alvast!

Grtz,
Bram.
__________________
VW 1/11 De Luxe Faltdach, 1959
BG-50-73
Reply With Quote
  #2  
Old 05-05-2006, 10:08
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Km stand zeg niet zo heel veel.... belangrijker is de historie en het onderhoud...

200.000 km met goed onderhoud is zeker wel haalbaar, meer ook nog wel...
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #3  
Old 05-05-2006, 10:19
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

navragen of ze ooit problemen met de carburateur hebben gehad...als die erop zit. ik heb het namelijk niet zo op die pierburg carburateurs.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #4  
Old 05-05-2006, 10:22
Brammutjuh's Avatar
Brammutjuh Brammutjuh is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 72
Default

Zijn dat geen injectieblokken? Ik heb er eentje uit 1991 op het oog (een Moda), die heeft op de RDW-site de toevoeging U9. Ik dacht altijd dat dat voor katalystator stond (en dus injectie )
Deze heeft overigens al 238000km gelopen... Ga vanmiddag eens kijken hoe hij er in het echt bij staat...

Grtz,
Bram.
__________________
VW 1/11 De Luxe Faltdach, 1959
BG-50-73
Reply With Quote
  #5  
Old 05-05-2006, 11:14
black_gti black_gti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 48
Default

tis niet echt de km.stand die het hem doet, op wat olie verbruiken gebeurt er niet zo denderend veel met de blokken.
enkel de pierburg carbs zijn naar mijn mening en ervaring of goed en gaan als de brandweer of slecht en hele dage ellende.
beter zoek je een 1.6 injectie, golfjes voor onder de 1000 zijn er genoeg ook een nette en leuke moet zeker te vinden zijn.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-05-2006, 12:11
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Wee3t niet of Bugs (Daniel) van VW speed hier rond loopt maar die heeft een 85er mk2 1,6l (75pk motorcode EZ)met ruim 470.000 op de klok en die is nog motorisch origineel.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #7  
Old 05-05-2006, 12:29
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

zoals je al bij reply´s van anderen hier ziet, zijn die blokken idd, mits ze goed onderhoud krijgen (en ook voorheen hebben gekregen) niet kapot te krijgen. 1600 is mooi, maar een 1800 met 90PK is toch iets interessanter, ik zou die iig ook als optie nemen als ik jou was.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-05-2006, 13:48
Brammutjuh's Avatar
Brammutjuh Brammutjuh is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 72
Default

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste berichtjes niet meer gelezen had voor ik vanochtend bij deze witte Golf 1.6 Pasadena ging kijken. Hoop dat de carburateur die op dit model idd nog zit wel goed is
Deze Golf heeft iig slechts 140.000km op de teller (grotendeels aantoonbaar met boekjes en tot 107.000km onderhouden bij de VW dealer) en van binnen en buiten netjes bijgehouden. Natuurlijk na 14 jaar zo een paar lakbeschadigingen met een heel klein beetje roest, maar echt een verademing hoe goed hij er uit zag Zeker voor de 1000 euro die hij gekost heeft.

Hier op de foto met z'n oude broertje:








Denk wel dat hij binnenkort een beetje onderhoud nodig heeft, want het stationair toerental schommelt licht (900-950 toeren) en de remmen pakken wat laat aan. Maar dat komt goed. Eerst de komende weken eens kijken of er nog wat dingetjes te voorschijn komen

Het blokje was op deze plek trouwens wat vochtig, kan dat kwaad?




Verder nog wat foto's van het interieur:












Er nog bij gekregen, een volwaardig reservewiel en de originele achterlichten:



Thanx iig voor de reacties!!

Grtz,
Bram.
__________________
VW 1/11 De Luxe Faltdach, 1959
BG-50-73
Reply With Quote
  #9  
Old 06-05-2006, 13:52
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

leuk golfje, en wel die donkere achterlichten erin laten he, zag in de kofferbak wat anders liggen wat voor motor licht erin?
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #10  
Old 06-05-2006, 15:02
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Leuk bakkie, "schud" eens een beetje met de carb als je het blok hebt lopen. Kijken of tie dan gaat schommelen. Dat namelijk het grootste probleem van deze blokken, dat die pakking gaar is...

Zijn al veel leden die er problemen mee hebben (gehad).
Reply With Quote
  #11  
Old 06-05-2006, 15:22
Brammutjuh's Avatar
Brammutjuh Brammutjuh is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 72
Default

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
leuk golfje, en wel die donkere achterlichten erin laten he, zag in de kofferbak wat anders liggen wat voor motor licht erin?

Ja hoor, die laat ik er op zitten, vind het er ook beter uit zien Er zit een 1.6 met 51kw in. Pittig genoeg voor normaal dagelijks gebruik.

Quote:
Originally Posted by RubenD
Leuk bakkie, "schud" eens een beetje met de carb als je het blok hebt lopen. Kijken of tie dan gaat schommelen. Dat namelijk het grootste probleem van deze blokken, dat die pakking gaar is...

Zijn al veel leden die er problemen mee hebben (gehad).

Ik ben technisch echt een leek, vooral wat betreft watergekoelde motoren.... Neem aan dat je met schommelen het toerental bedoelt?

Grtz,
Bram.
__________________
VW 1/11 De Luxe Faltdach, 1959
BG-50-73
Reply With Quote
  #12  
Old 06-05-2006, 16:22
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Helemaal goed! Maar mocht je er problemen mee krijgen, er zijn hier dus genoeg ervaringsdeskundigen op het forum!
Reply With Quote
  #13  
Old 06-05-2006, 16:54
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

gaaf ding! veel plezier er mee gewenst!

en zoals gilex al meldde: de mijne zit al aan de 473.000 dus je kunt als je hem netjes behandeld nog heeeel veel kilometers er mee maken!
Reply With Quote
  #14  
Old 06-05-2006, 18:25
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

nette auto
heb er ook een[auto van de vrouw] net iets meer als 300000 op de klok
wat die olie sporen betreft een andere pakking ertussen
is een kurke pakking en die wordt hard kleppen stellen is overbodig dus pakking wordt nooit vervangen
moet je een rubbere pakking nemen isiets duurder maar nooit meer lek
slecht remmen ,,remvloeistof vervangen en doorspoelen
Reply With Quote
  #15  
Old 06-05-2006, 18:31
kenny87's Avatar
kenny87 kenny87 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 82
Default

ff over de pierburg carb: hier gaan vaak de pulldown doos en de wasthermostaat van stuk waardoor die als ie koud is lekker staat te verzuipen en dus afslaat. zolang die twee onderdelen en de afstelling goed zijn heb je er een superauto aan! heb zelf ook een 1.6 (ben bezig met gti blok) en vind het heerlijk rijden.

nette auto trouwens!!
Reply With Quote
  #16  
Old 08-05-2006, 19:30
Brammutjuh's Avatar
Brammutjuh Brammutjuh is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 72
Default

Bedankt voor de reacties!

Koud loopt hij iig goed en hij trekt verder prima, dus die carburateur lijkt dan nog wel in orde.
Zal hem binnenkort eens naar m'n garage brengen. Hoop dat die geen verassingen gaat vinden

Grtz,
Bram.
__________________
VW 1/11 De Luxe Faltdach, 1959
BG-50-73
Reply With Quote
  #17  
Old 08-05-2006, 21:13
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

Net karretje, ziet er goed uit! Veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken, want ze rijden best lekker met die 1.6-jes
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum