Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 23-04-2006, 20:47
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Dit gaat heel snel de goede kant op! Way to go Ron!
Reply With Quote
  #22  
Old 23-04-2006, 21:10
RonPolo RonPolo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 258
Default

Quote:
Originally Posted by LuNaTiK
Dit gaat heel snel de goede kant op! Way to go Ron!


Thanks , dat is ook wel de bedoeling dat het de goede kant op gaat ja.

Of het snel gaat weet ik allemaal nog niet.
Maar zo goed en snel als mogelijk is .

Reply With Quote
  #23  
Old 24-04-2006, 12:23
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,483
Default

dat kan lager hahaha word een top bak!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #24  
Old 24-04-2006, 19:18
RonPolo RonPolo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 258
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
dat kan lager hahaha word een top bak!



Voor daily drive word dat niks Ermed, mijn spatlappen voor lopen nu al over de grond af en toe.

Ze beginnen al helemaal te slijten aan de onderkant.

Schuin over de drempels bij mij in de straat elke dag is ook niet alles.
Nu gaat het NET zeg maar.
Heel af en toe pakt de onderlip de grond nog, maar daar valt mee te leven.

Ik moet over minimaal 5 drempels elke morgen om bij mijn werk te komen, en het zijn niet van die kleintjes ook zeg maar....
Reply With Quote
  #25  
Old 27-04-2006, 22:21
RonPolo RonPolo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 258
Default

Zo weer even een "Kleine" update van mijn kant.

De plannen waren eerst om een standaard 16v in de sletta te gaan hangen met het originele injectie systeem erop.

De plannen zijn dus iets gewijzigd en meteen ook in werking gesteld.

Vandaag heb ik een 16v kr blok gekocht.
Geheel kompleet nog zonder versn. bak.

Daarbij heb ik een setje 45 webers gekocht geheel kompleet.

Waaronder:

Originele gaskabel bediening ( meestal niet meer aanwezig bij aangeboden setjes)


Inlaat spruitstuk

pakkingen

webers

kelken

filters

Brandstofpomp voor de webers

box om de carterdamp in op te vangen


En last but not least , een spaghetti 4-2-1 gekocht voor aan de motor.

Dit alles moet voor een leuk resultaat gaan zorgen.
Nu moet ik alleen voor het mooie nog even nieuwe luchtfilters hebben.
Weet iemand waar ik die kan krijgen en wat die kosten?

Verder twijfel ik nog een beetje welke bak ik eraan ga hangen.

De standaard bak van mijn 1.6 pacific is eventueel een optie.
Die is lekker kort van zichzelf al, of zijn er nog meer Goede bakken voor erachter?

Foto`s volgen nog van dit alles, zal morgen worden.

Reply With Quote
  #26  
Old 28-04-2006, 22:01
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

webers!
Dat gaat zeer zeker goed komen !!!!
Ik kan bijna niet wachten op de foto's!
Reply With Quote
  #27  
Old 28-04-2006, 22:21
RonPolo RonPolo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 258
Default

Zal morgen even wat foto`s schieten van de webers.

Motor ligt op mijn werk , dus die volgen nog.
Reply With Quote
  #28  
Old 29-04-2006, 20:04
RonPolo RonPolo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 258
Default

Zoals beloofd hier wat foto`s van de webers.

Vandaag de webers even schoongemaakt en de inlaat gespoten.

Kleppendeksel met carter-ontluchtingsnippel ( voor de catch tank) glans zwart gespoten.

De usa kontje gemonteerd , wat trouwens niet zo even p&P is zoals de verkoper zei.
Achterklepslot moet je flink aanpassen om de plaat passend te krijgen.
En dan zit je nog met de bevestiging van de plaat.

Maar goed, heb hem grotendeels kunnen vast schroeven, alleen de zijkanten heb ik moeten kitten .

Achterlichten paste er zo in.

Let niet op de kwaliteit van de foto`s want ik heb echt altijd ruzie met dat ding.



EDIT: ok , foto`s uploaden lukt dus niet nu. Image shack pakt ze niet.
Zal het later op de avond nog eens proberen

Reply With Quote
  #29  
Old 29-04-2006, 20:11
RonPolo RonPolo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 258
Default













Ze doen het weer....

Reply With Quote
  #30  
Old 29-04-2006, 20:14
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

nice, very nice
Reply With Quote
  #31  
Old 29-04-2006, 20:24
RonPolo RonPolo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 258
Default

Quote:
Originally Posted by ArjenE
nice, very nice


Thanks

Wil de motor toch zo snel mogelijk erin hebben nu.

Schrok me alleen een hoedje toen ik hoorde wat die spruitstuk pakkingen kosten voor de kr.

14,50 per stuk ( 4 nodig) + een beetje btw.

Het zal wel nodig zijn hoor, maar ik bestel toch zovaak nieuwe pakkingen en deze prijzen heb ik nog nooit betaald bij de leverancier.

Meteen ook de spruitstuk moertjes ( koperen) mee laten komen.

De planning is om morgen de benzine pomp voor de webers uit elkaar te halen en te reinigen.
Dit is een originele pomp voor de webers dus die hou ik ook het liefst.

Heeft alleen een tijdje droog gelegen, dus even uit elkaar halen en schoonmaken.

Dan maar even een tijdje in de schuur benzine laten pompen van cola fles naar cola fles. Om te kijken of hij nog betrouwbaar is.

Eventueel heb ik nog 2 nieuwe benzinepompen liggen voor een carb. motor. ( elecktr.) Maar gebruik toch liever deze , blijft het allemaal mooi origineel.

Kan niet wachten tot dat hij rijd, dan maar meteen een afspraak maken voor het afstellen van de motor.

Ik kan kiezen tussen 2 bedrijven , hurricane racing en Van Gaal tunning.

Zijn er mensen met ervaring bij 1 van deze bedrijven wat betreft het afstellen van de webers???
Reply With Quote
  #32  
Old 29-04-2006, 20:33
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Zooo goed bezig maat!

Ik ben benieuwd hoe dat zaakje straks gaat klinken al met al!!
Reply With Quote
  #33  
Old 29-04-2006, 22:04
RonPolo RonPolo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 258
Default

Quote:
Originally Posted by LuNaTiK
Zooo goed bezig maat!

Ik ben benieuwd hoe dat zaakje straks gaat klinken al met al!!


Volgens mij gaat dat klinken als 4 reuzen die snakken naar benzine.

Reply With Quote
  #34  
Old 30-04-2006, 00:17
Volkswagenaar's Avatar
Volkswagenaar Volkswagenaar is offline
VW Guru
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 770
Default

zo, deze gaat ook de goede kant op.
weer één om te volgen
Reply With Quote
  #35  
Old 30-04-2006, 20:00
RonPolo RonPolo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 258
Default

Vandaag weer even een middagje wezen knutsellen.

De brandstof pomp even uit elkaar gehaald en schoongemaakt.

Deze heeft namelijk een tijdje "droog" gelegen.
FF een check up gedaan en daarna even laten pompen een uurtje.
Kan het natuurlijk niet hebben als de motor straks erin zit , dat de pomp gaat weigeren.




Ook even de inlaat van de motor gehaalt , en meteen even een foto gemaakt van het blok . ( met oude kleppendeksel nog) .




Foto van het spruitstuk, die ik wil voorzien van een laag hitte gestendige verf ( zwart) en daarna het eerste deel in wikkellen met van die uitlaat tape voor de warmte onder de motorkap.




Dan hier nog een foto van de gasklep bediening, enkelt vraag ik me nog steeds af hoe ik deze het beste kan monteren.
Want echt wijs word ik daar niet van.
Iemand een idee???




verder verbaasde ik me nog over de brandstof retour.
Ik kan hem namelijk nergens vinden.
Weet iemand hoe dat zit bij webers?

Het liefst met een foto erbij , en als het kan ook van de gasklepbediening.


Last edited by RonPolo : 30-04-2006 at 20:03.
Reply With Quote
  #36  
Old 30-04-2006, 21:39
JettaGTI-16v JettaGTI-16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 46
Send a message via MSN to JettaGTI-16v
Default

Het ziet er allemaal heel mooi uit die USA kenteken platen en die bak in kleur SUPER

En cker met die webers erop.
Ik krijg nu al weer de kriebels om aan mijn Jetta te sleutelen. Maar dat gaat niet lang meer duren.

grz. Dennis
__________________
VW Caddy 2.0 SDI
VW GOLF 1 1983
Reply With Quote
  #37  
Old 30-04-2006, 21:59
RonPolo RonPolo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 258
Default

Quote:
Originally Posted by JettaGTI-16v
Het ziet er allemaal heel mooi uit die USA kenteken platen en die bak in kleur SUPER

En cker met die webers erop.
Ik krijg nu al weer de kriebels om aan mijn Jetta te sleutelen. Maar dat gaat niet lang meer duren.

grz. Dennis


heheh, die bak in kleur moet toch echt opnieuw gedaanw orden door de spuiter hoor.

Kleur komt niet overeen nu het eenmaal op de auto zit. Maar dit is toch maar even voor tijdelijk .

Als de spuiter weer tijd heeft gaat hij naar binnen , ik hoop dat het deze zomer nog gaat worden. Hij is druk aan het verhuizen naar een nieuw pand.
Reply With Quote
  #38  
Old 05-05-2006, 06:28
RonPolo RonPolo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 258
Default

Even een klein , grote update...

Vanavond ga ik beginnen met de inbouw van de motor.

Heb sinds gisteren zo goed als alles bij elkaar kunnen vinden.

- Uitlaat origineel 16v tot de einddemper

- einddemper supersprint ovaal

- ontsteking seat ibiza system porsche met vacuum vervroeger

- handchoke bediening origineel golf 2 ( geen lelijk gat in het dashboard)

- stuurhuis voor stuurbekrachtiging ( rest had ik al)


Vanaf morgen zal ik proberen hier foto`s van de werkzaam heden te plaatsen.

De bedoeling was om hem in een later stadium in te gaan bouwen , maar kan de verleiding gewoon niet weerstaan.

De inbouw zelf zal niet zo spannend wezen , enkelt de afwerking van kleine dingen en het afstellen van de motor ( hurricane racing) zal even wat tijd in beslag nemen.

Vanaf vanavond of morgen ochtend een update met foto`s dus.

Reply With Quote
  #39  
Old 05-05-2006, 08:09
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

hurricane racing zou ik ook voor gekozen hebben, de eigenaar heeft zeer veel verstand van (onder andere) de afstelling van webers..
Reply With Quote
  #40  
Old 05-05-2006, 09:49
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Ik heb nog wel een setje witte knipperlichten voor je, kan der zelf nix meer mee omdat ik dunne bumperts heb...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum