![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mischien een hele stomme vraag maar ik als waterhoofd heb het idee dat het rot lopen van mijn kever aan de benzine ligt,ik heb de ontsteking afgesteld en hij loopt als een trein ,alleen tikt hij als een malle (pingelen????)
Moet ik er Octaan bij gooien of wat?????? HELP!!! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld?Het kan ook zijn dat als je zonder loodvervanger gereden hebt dat je schade aan je kleppen(verbrand,ingelopen)hebt.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() gewoon pleuro 95 met loodvervanger (mocht je geen loodvrije koppen hebben)
in ieder geval niet mee verder rijden, eerst klepspeling controleren (0.15mm)
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#4
|
||||
|
||||
![]() I agree!!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() vorige week zijn de kleppen gesteld ,hij tikt alleen als je door trekt in de versnellingen en als je heuvel op gaat,nu is hij afgekoeld en nu is het weg en als hij heet is is het weer terug.
Als de kleppen verbrand zijn dan tikt hij toch altijd??? De motor wordt ook loei heet en rookt als hij geparkeerd staat en hij verbruikt geen olie. Ik heb vandaag alleen een nieuwe uitlaat gemonteerd maar dat heet worden was daarvoor ook al. |
#6
|
||||
|
||||
![]() ik gok op verbrande uitlaatkleppen....
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#7
|
||||
|
||||
![]() oftewel, bij belasting of warm worden gaat ie tikken....
Dan liggen meestal je drijfstanglagers er uit ![]() Ik zou het blokkie uit elkaar trekken, misschien is tie nog te redden !
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#8
|
||||
|
||||
![]() Dat lijkt mij ook ja,t is iig niet verstandig om ermee te blijven rijden!
|
#9
|
||||
|
||||
![]() of dan maar iets sneller dan gepland, een mooie type 4 of zo erin...
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() minimaal 87 octaan, loodvervanger voor een luchtgekoelde VW niet nodig..
dusseh.. nog eens checken, misschien heb je iets fout gedaan? Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik had de ontsteking afgesteld en ik ben nu bang dat het iets te scherp is afgesteld,ik heb geen lamp gebruikt ,gewoon op gevoel.
De motor werdt ook loei heet dus ik denk dat het daardoor gekomen is,een te goede verbranding met verkeerde benzine. Ik heb vandaag nog effe gereden en nu was alles weer weg,ik heb er wel loodvervanger bij gedaan en toen hij goed warm was was er geen getik meer,ik heb de ontsteking ook een tikje terug gezet. Als de drijfstanglagers eruit lagen dan had hij ook moeten tikken als hij koud was en in elk toerental. De kleppen zijn het ook niet want hij loopt voorbeeldig netjes stationair,het lijkt wel een Harley maar dan met 4 cilinders ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lucky guy,blij dat het opgelost is,lagers zouden altijd geluid maken als daar het probleem zou zitten.Duss cruisen met die bak
![]() |