#1
|
|||
|
|||
topsnelheid na modificatie??
wat is jullie top met de 16 kleppert???
miin gti heeft: snelle nokkenassen, opgeboorde in/uitlaat poorten dikke inlaatbuizen spagettie spruitstuk afgedraaid vliegwiel high performance benzinepomp andere injectoren onderblok aangepast en uitgewogen. mijn top is momenteel 265 op de teller 246 echte km's bij 8450 rpm ben benieuwd hoe't bij jullie is? |
#2
|
||||
|
||||
Wat voor een bak heb je? Een 2Y of bijvoorbeeld een ACD bak?
|
#3
|
|||
|
|||
ik heb er een acd bak onder zitten, het enige nadeel was het aanpassen van het schakel mechanisme.
ik ben nu bezig om zelf een bak optebouwen, ik heb een oude 2y bak op de kop getikt en nu is het w8en op de reeds bestelde onderdelen(tandwielen,priseas, synchromesh,lagers) ik ben er tevens achter gekomen dat je een bak kunt opbouwen met het smc systeem van bmw(zit oa op de m3 en m5 m6) ene roger steele in mairyland usa doet dit. ben op het moment driftig aan het mailen met m want ik ben zeer benieuwd hoe hij dat doet. je hebt nl een veel langere bak nodig(omdat de tandwielen achter elkaar liggen) of 2 priseassen. |
#4
|
|||
|
|||
hoe haal je dat toerental???
bij die van mij slaat bij+-7000rpm de toerenbegrenzer er op? |
#5
|
||||
|
||||
16v PL, spaghetti, verder standaard
mijn top is exact 200 en hij gaat er niet overheen.. kan iemand mij uitleggen waarom een kr soms wel 210 215 gaat en een PL niet?
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#6
|
||||
|
||||
KR heb net ff meer pktjes he
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#7
|
|||
|
|||
dat toerental haal ik doordat i gechipt is(andere brandstof grafiek ivm benzine pomp)
en dan gaat meteen je begrenser er af. 2e vraag kr loopt harder doordat er minder weerstand in de uitlaat zit geen kat nl, en omdat daardoor de uilaatpoort in de kop iets groter is(1.2mm) dus ff crea met je vaders dremel, kop goed ik herhaal goed spoelen met dunne olie en gaan. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Wat voor injectoren misbruik je ? en wat voor benzinepomp is het dan? en met welke benzinedruk rijd je ? Ik krijg hopelijk over een maand de motor terug: - Volledig bewerkte cilinderkop - Uitlaatnokkenas als inlaat - 4-1 Spaghetti - 45mm throttle boddies - DTA - Injectoren nog onbekend - 2Y bak Voorzichtig geschat vermogen met deze setup is tegen de 200pk
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#9
|
|||
|
|||
nokkenassen van een KR verschillen ook met een PL
ontstekingscomputer [bijrijderskant?]heb de ontsteking ook geen vervroeging meer |
#10
|
|||
|
|||
ik gebruik borg-warner porsche 928 injectors van het type 380cc.
in england te bestellen ik meen dat ik er rond de 100 euro p/s voor betaald heb. mijn benzine druk is momenteel 8.7 bar, maar ik hoop binnenkort een bosch pomp te hebben met bijbehorende verstuivers die 18 bar levert. en vwleusden, als je je kop toch laat flowen, grotere kleppen is een must, en alles laten uitwegen door een goed bedrijf(gaal tuning) kost wel wat maar dan heb je ook wat. volgende stap is de nwe bak en een nw vliegwiel dat 800 gram weegt(ex koppeling) dan hoop ik de 10.000rpm te doorbreken en "hopelijk" een top te hebben van rond de 300 echte km's. dan ga k de buitenkant eens aanpakken want op t moment is t een wolf in schaapskleren |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Vind je het erg als ik dit niet geloof......want een dergelijke hoge top zou betekenen dat je pakweg 300+ pk's zou hebben....daarnaast zijn de modificaties die je beschrijft te weinig om een dergelijk hoog vermogen te verklaren... |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
De topsnelheid zou mij ook erg weinig kunnen boeien. Acceleratie is wat anders natuurlijk.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 30-03-2006 at 22:03. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
LOL, ik moet er wel vreselijk om lachen, ik zat net toevallig wat andere postings van hem te lezen |
#14
|
|||
|
|||
nou fred,
een acd bak(zeer lange 4,5 versn) en op de dyno 178k op de voorwielen, dat is zo'n 210 pk op de krukas dat in combinatie met een auto die na verwijderen van alles wat los en vast zat op de weegbrug 812 kilo woog........ tel het dan maar ff uit tuurlijk zo'n mooie bmw met ze 340 pk rijd zonder begrenser 260 echte km's, maar die weegt ook ff meer als 1600 kilo tevens zijn er in de jaren 80 tourwagenklasse races geweest in duitsland waar de top pk's vd gti 16v boven de 300 lag, t is alleen een kwestie van tijd, geld en knowhow. maar wij boeren lullen, met ons modaal inkomen kunnen volgens vw zelf zo'n 240 a 250 pk uit de motor halen. mijn hoge top haal ik alleen door een goeie bak en door de auto helemaal te strippen. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Maar misschien dat Jeff het verhaal wil ondersteunen met wat foto's van bijvoorbeeld de motor, wat mij betreft zou het allemaal waar kunnen zijn, iedereen verdient een eerlijke kans. Ik heb slechts een standaard 16v-tje, dus waar praat ik eigenlijk over en ik juich alle technische discussies op het forum toe.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 30-03-2006 at 22:27. |
#16
|
|||
|
|||
En voordat Jeff zich afvraagt hoe hij foto's plaatst:
foto's post je zo
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#17
|
|||
|
|||
Quote:
210 pk ....toemaar....en dat alleen door een bak?? Joh het is toch wat.. Je word steeds vermakelijker, zelfs een R32 met méér vermogen komt amper aan die snelheden.... Je moet je eigen aanmelden bij een Formule 1 team, want daar zitten ze te wachten op mensen als jij, dan halen ze met het vermogen en de gewichten die ze daar hebben zeker een top van 450 á 500.....met de juiste bak natuurlijk Dream on |
#18
|
||||
|
||||
dat wordt een foto van de kmteller op topsnelheid
|
#19
|
|||
|
|||
Misschien rijdt hij met 13" en platte banden?
Mijn 16v gti kr kwam niet verder dan 210km/u op de teller. Had een vermogen van 137.8 pk (krukas) bij een kilometerstand van 278d. zonder revisie.
__________________
Gr Arnold Golf 2 GTI 16v 1986 Golf 2 GTI 8V 1991 "Edition Blue" |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
En dan nog... M'n VR6'je haalt ook 255 op de teller, maar jij denkt toch ook niet dat dat de werkelijke snelheid is??
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |