#1
|
||||
|
||||
Turbo op K-Jetronic mogelijk?
Hey!
aangezien ik goedkoop een uitlaatspruitstuk met turbo kan krijgen, was ik wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden van een turbo op een K-Jetronic. Het lijkt mij niet dat je het originele luchtwegerhuis kan houden. Zoeken op internet leverde mij op dat het huis van een K-Jetronic tot 200 pk functioneel was, maar hoe ze daar zo bij komen . Mijn vraag is dus eigenlijk: wat heb je allemaal extra nodig? Kan je volstaan met een dubbele koppakking om de compressie te verlagen of moet je de zuigers ook veranderen? Andere injectoren? Volstaat een luchtwegerhuis van een porsche misschien wel, want deze zouden gelijk zijn aan elkaar (op de diameter na)? Alvast bedankt! |
#2
|
|||
|
|||
Zorg nou eerst maar dat de rest van je auto in orde is.......
|
#3
|
||||
|
||||
hahahhaa...fredje
rkr verdiep je maar eens in een volvo 240 turbo.... kleine tip
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
geen dank... je had ook ff kunnen zoeken in het turboforum een stukje lager
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#5
|
||||
|
||||
Op K-jetronic kan geen turbo... de luchtwger zou konstant tegen max aan gedrukt worden ipv opgetild worden door de flow
apart he dat een volvo 240 turbo een turbo met k jetronic heeft
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
||||
|
||||
die setup ken ik niet... Moet wel een extra zware luchtweger zijn om zoveel lucht te verwerken?
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#7
|
||||
|
||||
@ Richard & Morninglight : Thnx!
|
#8
|
|||
|
|||
hallo
|
#9
|
|||
|
|||
glader niet iets
|
#10
|
||||
|
||||
ja ook wel aan gedacht, maar dan zit je vrij vaak met reviseren en ik kan nu vrij goedkoop een uitlaatspruitstuk met turbo krijgen...dus zodoende !
|
#11
|
||||
|
||||
dan heb je 1% van wat je nodig hebt..
als je een compleet g60 blok koopt ben je goedkoper uit dan een goed gebouwde 16v turbo
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Nee hoor de massa van een luchtweger zelf is totaal ondergeschikt...hij meet FLOW....en dan maakt het niks uit welke druk die flow (hoeveelheid)..heeft, want op een gegeven moment word er een evenwicht gevonden... Een dm³ blijft een dm³ ongeacht de druk....alleen zit er bij de dm³ met hogere druk meer O² in de lucht, waardoor er meer peut verbrand kan worden...ergo meer vermogen En inderdaad heeft de Volvo 240T gewoon een *standaard* luchtweger...alleen groter uitgevoerd enz Last edited by Fred : 27-03-2006 at 15:07. |
#13
|
||||
|
||||
Topic misschien naar Turbo's, NOS e.d.? Verkeerd geplaatst...sorry!
|
#14
|
||||
|
||||
waarschijnlijke toekomst setup voor de jetta.. 16v turbo met oldskool 240 systeem
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#15
|
||||
|
||||
Netjes Suxes alvast!
Het K-Jetronic systeem van de Golf, moet die helemaal druk-vrij blijven, of kan hij wel een lichte druk aan? |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
En de Audi 200 (83-88), Audi 5000t, Saab 99, Saab 900, Porsche 924T enzovoort enzovoort. Lekker oldskool dus
__________________
|
#17
|
||||
|
||||
Maar er is dus niets te verzinnen om de originele luchtweger te houden (door de turbo aan te passen/andere turbo die een stuk minder druk levert ), zodat alles nog functioneel blijft. Misschien dan wel zorgen voor extra verrijking, maar dat de luchtweger het wel aan kan...
Last edited by RKR : 27-03-2006 at 23:00. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
De luchtweger ZOU het evt aankunnen, maar er komt meer bij kijken dan even een turbo er op schroeven, er zal ook MEER brandstof naar de cylinders toe moeten DUS zal er of een aangepaste spinnekop of een grotere spinnekop op moeten Kortom het is een project wat denk ik voor jou te hoog gegrepen is....mede gezien je naar mijn idee gebrekkige kennis aan autotechniek in het algemeen... Oftewel zoals ik al eerder zei, zorg eerst dat de rest van je auto in orde is alvorens je te wagen aan dergelijke zaken |
#19
|
||||
|
||||
Gewoon een spinnekop van een 240T scoren en de koudestartregelaar (is voor zien van extra aansluiting voor laaddruk) van een 200T of 5000T en je ben al een heel eind (qua brandstof)
__________________
|
#20
|
||||
|
||||
stttt.daan niet te veel verklappen.. idd. spruitstuk laten lassen.. injectoren scoren..
kleine turbo en intercoolertje en met rond de 190 pk..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |