![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Golf 2 GTI 8V 82 KW uit 1985 Motercode EV
Kilometerstand is inmiddels voorbij de 280.000 km Hij trekt nog steeds super en rijd ook harstikke goed. Wat ik wil? Het blok tip top in orde. Hij zweet onderaan het blok beetje olie en de kleppen hoor je tikken als ie stationair loopt (niet erg maar je hoort het wel) Ik wil weten in watvoor staat het blokje is en dat wil ik eerlijk weten. Wie kan mij helpen? Wie kan er een diagnose stellen en zeggen wat er vervangen moet worden en hoeveel het me gaat kosten? Dit wil ik weten omdat het geld wat ik daarvoor heb anders in styling onderdelen ga steken. Voor mij is het blok het belangrijkste en ik wil ook dat hier niks aan mankeert. revisie heb ik vaak overna gedacht maar ze adviseren meestal. Zolang het loopt loopt het Oftewel pas als het kapot is dan pas reviseren. En daarbij revisie is duur en ik wil dat niet doen als het onnodig is. Wie heeft voor mij een goed advies? Of nog een goed blok met weinig kilometers en dezelfde specificaties voorme die ik erin kan hangen zodra deze het begeeft (niet dat mijn blokje het nu aan het begeven is maar je weet maar nooit) |
#2
|
||||
|
||||
![]() revisie is duur, maar dan ben je wel in 1 keer klaar. Als je er een ander blok inhangt, is het ook weer de vraag wat de staat ervan is...
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Gebruikt dat blok olie??
Zweten kan geen kwaad, dat doen ze bijna allemaal..... Verder geen vreemde geluiden behalve dat tikken??...... Gewoon doorrijden 280000 km is op zich beste te doen, als je dan toch wil gaan reviseren is het vervangen van de kop eigenlijk het enige wat noodzakelijk is, de rest van het blok kan veel langer mee |
#4
|
||||
|
||||
![]() Eventueel lagerschalen. maar dat is goed zelf te doen..
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Ja zoiets bedoel ik.
Ik vul een dopje olie per maand bij geloof ik. niet extreem veel. Maar hiij verbruikt het wel. Ik heb het iedee dat de zuigerveren versleten zijn. |
#6
|
||||
|
||||
![]() De staat van het blok aan de buitenkant beoordelen is bijna onmogelijk. Je kunt er een keer naar luisteren en dan kun je op basis daarvan een uitspraak doen maar ook daarvan laat de betrouwbaarheid te wensen over
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Een dopje olie per maand, dat is verwaarloosbaar. Je zuigerveren zijn dan niet versleten, maar wil je dat zeker weten dan brengt een simpele compressie meting uitsluitsel...
Olie verbruik komt vaker door versleten afdichtingen rond de klepstelen, maar dat is snel simpel te verhelpen. Een gereviseerde kop heeft vaak nieuwe kleppen, nieuwe afdichtingem om de klepstelen en nieuwe hydraulische stoters... Zo een kop is al te kop vanaf pakweg 400 euro... Maar je kan natuurlijk ook gaan rondsnuffelen voor een compleet gereviseerd blok...kaal waarbij je dus een aantal zaken moet overbouwen.. Er zijn zat bedrijven die dat soort zaken leveren, voor prijzen die reuze meevallen |
#8
|
||||
|
||||
![]() Stijn heeft nog een gereviseerde 16V kop te koop, als je daar een 16v blok bij koopt, heb je voor weinig geld een practisch nieuwe motor met meer vermogen..
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Een gereviseerd blok lijkt me wel wat.
ombouwen tot 16V vind ik geen optie want dan kan ik beter een 16kleppertje kopen. (toch) scheelt heel wat werk (bedrading). Ik wil gewoon dat mijn 8kleppertje top is. Als iemand nog een gereviseerd blok heeft of weet waar ik het vandaan zou kunnen halen dan ben ik zeer geintresseerd. En misschien een prijs indicatie. |
#10
|
||||
|
||||
![]() laat ff je compressie meten, weet je gelijk hoe het blok er voor staat
|
#11
|
||||
|
||||
![]() idd ff compressie laten meten en dan wordt je al veel wijzerl.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor jullie reacties. Ik ga dinsdag naar SB-Carstyling en hij doet dan even het spul doormeten.
ik laat de uitkomst nog wel horen ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() we hebben gekeken naar het blokje...enne
ze hebben gezegd dat het blokje goed loopt allen dat de zuigerveren versleten zijn als je bij de oliedop op het kleppendeksel eraf haalt dan komt er een partij lucht omhoog. dus zolang het loopt loopt het. we kunnen hem reviseren maar is het waarschijnlijk niet waard. Ik ben dus nu opzoek naar een GTi blok liefst motercode EV gewoon dus hetzelfde wat ik nu heb. tja iemand? heb er geen haast mee maar misschien voor iets wat ik in de zomer kan doen ![]() blok loopt nog steeds als een tierelier maar ja. Klepstotters moeten ook vervangen worden maar of dat dat het waard is. |
#14
|
||||
|
||||
![]() ja okee, maar als je een andere koopt, is het ook maar afwachten wat het is....ik zou voor revisie gaan, is het meteen goed.....
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
EEN kabelboomplje vervangen (stekkers lostrekken en andere weer vastzetten) en je 8V is een 16V hoor. Stelt niks voor.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#16
|
||||
|
||||
![]() aha...dus dat is wel te doen.
euhm....maare krijg ik dan geen gezeik met de verzekering of de apk? |
#17
|
||||
|
||||
![]() heb ongeveer dezelfde 'problemen'
PF blok met +280.000 km, versleten klepsteelrubbers en klepstoters, en compressie verlies op de 4e cilinder. ben net ergens gaan horen achter revisie en voor 2300 euro zou ik een volledig nieuw blok terug krijgen... voor een EV zal hier niet veel verschil op zitten denk ik |
#18
|
||||
|
||||
![]() dan kan ik net zo goed voor 2000 euro een 1.8 turbo blok uit een audi tt erin hange
![]() ik bedoel dan heb ik een veel nieuwer blok...2300 euro is mij teveel. daar heb ik een golf 16v voor met weinig kilometers of een 8v. en dan weet ik zeker dat ik weer een paar jaar vooruit kan. bij komt er denk gewoon een ander blok in...anders wel een ander golfje. Want revisie vind ik te duur. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Waar baseren ze op dat de zuigerveren versleten zijn?? Is er compressie gemeten?? Zo ja wat was de uitslag van die meting?? Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat het *echt* versleten of dat het nog binnen de toleranties valt..
Ik zou zelf proberen om met spul wat verkrijgbaar is in de handel kijken of wellicht de veren los te krijgen zijn want soms zitten ze vast en lijkt het of er slijtage is.... Ach en blazen uit de carterdop?? Mwah, dat doet mijn blok ook en toch valt de compressie op alle cylinders nog prachtig binnen de specificaties van VW ;-))) |
#20
|
||||
|
||||
![]() flinke dot olie uit de uitlaat, krachtige luchtstraal uit klependeksel.
is voor mij genoeg. heb nu een kr blokje op het oog dus toch misschien een 16V |