|
|||
|
|||
jetta spuiten !?
hey hallo,
ff een graagje : ik ga binnen kort de jetta een ander kleurtje geven ! nu is de keuze gevallen op MAT donker groen en kan ik via een kennis voor niks spuitbussen regelen !! het is een kwalitatief goeie verf dus geen goedkope troep !! naar nu is de vraag hoeveel spuitbussen bussen zal ik nodig hebben voor de hele auto ? ik wil alles spuiten behalve de motor ruimte (wil tzt een andere motor) en de kofferbak (deze word toch afgetimmerd ivm audio inbouw) ! dus hoop dat iemand mijn een indicatie kan geven hoeveel spuitbussen ik er voor nodig heb ? b.v.d. !! Gr. Martijn |
|
||||
|
||||
Dat hangt dus zwaar van de spuitbussen af. Je zou eigenlijk eerst iets moeten spuiten voodat je het weet. Soms heb je zes bussen nodig en van een andere soort wel 12. Ik heb een type3 variant met 6 spuitbussen gedaan en een santana met 10 bussen motip.
|
|
||||
|
||||
als je hem met spuitbussen gaat spuiten heb ik wel een tip voor je waardoor je aanzienlijk minder lak nodig hebt.
je moet kijken dat je goede spuitkopjes op de bussen hebt. deze krijg je bij bedrijven waar ze lak zelf in bussen mengen. deze kopje nevelen de lak in een lijn uit net als bij een spuitpistool. een gewone spuitbus spuit eigenlijk een rondje. het mooie van die kopjes is ook nog dat je de spuitrichting aan kan passen, want die kopjes zijn verstelbaar (te vergelijken met een plantenspuit). echt doen! dan dekt de lak veel en veel sneller, en je spuit veel egaler (en minder snel lopers). |
|
||||
|
||||
ik heb trouwens van de zomer een oude ford sierra station matzwart gespoten. hier gingen ongeveer 10 grote motip bussen op.
|
|
||||
|
||||
Dat maakt bij MAT groen toch niet uit.
Dat is toch verf van de Koningin ? Die heeft nog zat spuitbussen staan |
|
|||
|
|||
het aantal bussen is idd geen probleem !!
maar weet nog niet wat voor bussen het zijn en dat van de spuitdopjes is idd een goed idee !! maar met 12 bussen moet het wel goed komen ?? gr. Martijn |
|
||||
|
||||
Precies wat reaper zegt, je moet zo'n ander spuitdoppie hebben. Makkelijk te herkennen, aan het normale rode/witte dopje zit nog een soort van T, die moet je hebben. Spuiten echt veel beter. Tip, schuur je auto wel ff op, dat scheelt naar verloop van tijd. Komt je lak er niet zo snel afzetten.
Kan zonder, maar beter ff schuren
|
|||
|
|||
ga zoiezo schuren en goed ontvetten wil er wel ff plezier van hebben !!
|
|
|||
|
|||
bedankt voor alle reacties !!
schuren ga ik zoiezo doen en daarna goed ontvetten !! maar waar haal ik die spuitmondjes ?? gr. Martijn |
|
||||
|
||||
die spuitkopjes krijg je gewoon bij elke zaak waar ze spuitbussen vullen (dus ergens waar je autolak kunt bestellen en meteen in een bus kunt laten doen).
weet je niet ene bij je in de buurt? moet je maar ff zoeken via gouden gids ofzo. ik weet wel iemand die ze verkoopt, maar ik denk niet dat je voor die kopjes naar z-limburg wilt rijden, of wel? |
|
||||
|
||||
Quote:
wel eens van TPG gehoord?
|
|||
|
|||
ik weet wel zo'n winkel bij mij in de buurt dus dat zit wel goed !!
bedankt !! gr. Martijn |
|
||||
|
||||
post wel ff foto's van het eindresultaat, wij liepen een beetje met hetzelfde idee voor een jetta 1
|
|
||||
|
||||
Jeps hiero ook het id om hem legergroen te maken. Heb zelfs de motorcomponenten al in RAL 6014..... en in 6034.
Maar ja originaliteit gaat bij mij voor dus dan maar weer een ander kleurtje bedenken....
|
||||
|
||||
de bouw van de g60 ging toch niet meer doo..omdat je het nog steeds zo in je signature hebt staanr?
|
|
||||
|
||||
Is toch ook geen G60 op de foto Moet mijn project topic nog updaten.
|
||||
|
||||
Quote:
nee dat zie ik..maar doelde toch duidelijk op je signature |
|
||||
|
||||
Staat toch ook dat ik nog moet updaten....
|
||||
|
||||
Ik zou de auto rollen ipv spuiten. Krijg je ook prima resultaat mee...
|