#1
|
|||
|
|||
help onderste bout schokbreker achter
Bij de apk is m'n 1500 Golf 1 uit 1983 afgekeurd op een gebroken hoofdveer.
Geen punt, schokbreker eraf........................ Onderste bout zit vastgerot in de schokbreker Rammen helpt niet. Boutkop eraf geslepen met het idee de moer vast te draaien en zo als nog de rest erdoor te trekken............nee dus, als een huis zo vast. Wat nu?????? Heet stoken? Fikt het ruber dan niet weg?????? HELP |
#2
|
||||
|
||||
Boutkop er afgeslepen? Kun je er dan niet met een doorslag bij misschien?
Warmstoken is altijd een optie, maar dat had je beter eerst kunnen proberen...
__________________
Golf GTS '83 SOLD |
#3
|
|||
|
|||
afslijpen tussen achteras en demper, langs de beide zeiden...
eens de demper er vanonder is, dan proberen de bout die er nog in zit uit te boren (als je de demper opnieuw gebruikt tenminste...) Groetjes en veel succes! |
#4
|
|||
|
|||
Ik heb inderdaad de boutkop eraf geslepen, en met een doorslag geprobeerd hem eruit te rammen, lukt niet, blijft veren in de bus die in het rubber van de demper zit.
Als ik de demper losslijp AD, dan is de demper toch al zo beschadigd dat hergebruik niet mogelijk is? Of heeft iemand nog dempers en een set standaard veren liggen voor een leuke prijs? Dan slijp ik hem er gewoon uit! |
#5
|
|||
|
|||
Inderdaad afslijpen beide zijkanten, en dan een beitel tussen poot en lipjes op de as slaan, zo creeer je ruimte, dan laat je de poot naar onderen zakken, slijpt de bout nu helemaal glad, en nu kan ie er naar boven uit, de lipjes aan de achteras kun je later zo weer terug buigen..... snap iet nog
Last edited by gti-g60 girl : 08-02-2006 at 09:10. |
#6
|
|||
|
|||
Gaan we doen!!!!!!!!!
Handschoenen aan, bril op, slijper en beitel bij de hand, en gggggaaaaaaaaaaaaaannnnnn! Zei hij moedig........laat vanavond wel ff weten of het gelukt is |
#7
|
||||
|
||||
tip koop een 1mm doorslijpschijf bij de ijzerwaren handel tussen de achterpoot en brug doorslijpen nieuwe bout ertussen zetten en klaaar
__________________
Like @ G-60 ! |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
idd, zo bedoel ik het ook met een heel dun slijpschijfje lukt het echt wel zonder de demper te beschadigen... |
#9
|
||||
|
||||
Mocht je nog dempers en veren zoeken.. ik heb nog wel een set gele koni's in hardheid instelbaar.. als je interesse heb pb maar ff..
|
#10
|
|||
|
|||
Kop had ik al afgeslepen, ook andre kant moer erafgeslepen, beitel ertussen, wat geram en eruit wastie!
Ondertussen andere veerpoten erin gezet, klaar!!!!!!!!! Bedankt voor alle tips |
#11
|
||||
|
||||
Voor iedereen die dit in de toekomst ook mee mag maken; als je de veerpoot aan de bovenzijde uit de carrosserie schuift en de bovenste veerschotel verwijderd kan je de zuigerstang van de demper naar beneden duwen en de veer zo vervangen zonder dat je de vastzittende schokdemper moet uitbouwen.
|
#12
|
|||
|
|||
We wisten dat te laat..............
Is inderdaad de enige goed methode Al doende leert men..... |