|
||||
|
||||
weber op mk1? (en nieuw hier)
ik ben zoals me naam al zegt bas en vrij nieuw in de vw scene en heb een paar vraagjes
ik ben vanaf morgen eigennaar van een mk1 uit 1983 een 1.5lx volgens de verkoper zit er nu een 1.5 sprinter in (zegt mij niks jullie mischien meer) wat houd dat sprinter in? er zit een auto choke op en die werkt niet,aangezien ik er een weber of iets in die geest op wil zetten is mijn vraag wat moet er allemaal veranderd worden of kan ik hem er gewoon opzetten? en wat zijn de verschillen tussen solex carbarateurs en een weber alvast bedankt allemaal |
|
||||
|
||||
hallo ten eerste welkom hier op volksforum
als je meer info wil over uitvoeringen van alle generaties golfjes dan moet je eens op www.doppelwobber.de kijken, staan ze volgens mij (bijna) allemaal op. verder, wat wil je bereiken met een weber carb ipv je standaard carb, want als je verder niks veranderd qua tuning haal je er meestal niet zoveel extra's uit behalve een hoger verbruik edit: zie net dat de sprinter er niet bij staat maar volgens mij is het een speciale wat sportiever aangeklede variant, maar er is vast iemand die je er het fijne van kan vertellen
|
||||
|
||||
komen niet alleen webers op...
ander uitlaat systeem etc alleen wil gewoon wat meer info over de webers. ben er achter gekomen dat het een 1.6 is die er in ligt |
|
||||
|
||||
met alleen 40dcoe carbs en een uitlaat systeem bereik je niet zo veel ,misschien 20 pk,thats it .zou als de dcoe carbs gebruikt teven s je kop aanpakken en een goede nokker plaatsen
|
||||
|
||||
hoeft ook niet zo veel pk dr bij te hebben maar in ieder geval dat ie net wat vlotter is
|