#1
|
||||
|
||||
Natte bougie
Mijn GTI heeft de laatste tijd om de anderhalve week/ twee weken 1 of 2 bougies zeiknat en loopt dan flink kl*te.
Waar ligt dit aan? CO is vorige week gecontroleerd en was goed. Motor word op het moment eigenlijk niet warmer dan 80gr. (Geen idee of het er mee te maken kan hebben maar ik deel het ff mee ) Zeg het eens! |
#2
|
|||
|
|||
verkeerde bougie's iets warmere nemen?
injector geeft te veel brandstof |
#3
|
||||
|
||||
Verkeerde bougies:
"Iets warmere" hoe kom ik er achter wat het goede type is? (Die er nu inzitten (BOSCH WR6D+) zijn overigens door de garage erin gezet, maar dat zegt ook nie alles) Injector: Hoe kom ik daar achter en wat doe ik eraan? Mijn pa kwam nog ff met een ideetje: Oude auto = "oude benzine" ?? Dus loodvervanger?? Last edited by Alex : 25-01-2006 at 18:04. |
#4
|
||||
|
||||
Oude stempel Pa?
Waterkokers lopen prima op loodvrij. Ligt een beetje aan de motor of het minimum Ron91, 95 of 98 moet zijn. Warmtegraad: Kijk eens in je instructieboekje, of vraag het den dealert, of nog beter: koop ze bij de dealer. Denk echter dat je het probleem niet bij je bougies moet zoeken, maar elders: Natte bougie = geen/slechte ontbranding van het mengsel -> ophoping van benzine, nat worden van bougie => helemaal niet meer ontbranden -> natte bougie. Hij verzuipt dus gewoon op 1 of meerdere cilinders. Kan van alles zijn. Geef eens wat meer info, en wij helpen u graag verder. (motorcode, recentelijk onderhoud, type/merk huidige bougies etc etc etc)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#5
|
||||
|
||||
Tis een GTI uit '80 (EG)
Afgelopen zomer grote beurt gehad. Sinds begin van de winter 2 a 3x gehad dat ie slecht ging lopen ( verzuipen) Naar de garage gebracht, eerste x stond de CO op iets van 10%. Eerste week van t jaar weer slecht lopen, op een middag ff snel weggebracht aangezien ik zelf ff geen tijd had. CO was goed, nieuwe bougies en klaar was ie.. Er zitten nu Bosch WR6D+ bougies in. |
#6
|
||||
|
||||
Zittingen en rubbers van de injectoren nog ok ? als deze uitgedroogd zijn vertonen ze kleine scheurtjes -> valse lucht -> slechte verbranding.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Rubbers zijn samen met de injectorhuizen vervangen afgelopen zomer. |
#8
|
|||
|
|||
bougie bosch EG motor is W5D of W 5 DC
injectors controleren door ze er uit te halen en in een maatbeker te houden verschil opbrengst stationair is 3 ML verschil opbrengst vollast is 8 ML regeldruk kan ook |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Kan niet! het druppelt er dan uit. je zal dan het gat van de injector dicht moeten houden, wat bijna niet te doen is. jij hebt die injector hulsen vervangen he. zijn die toevallig niet los getrild? ik heb een keer mn injector verstopt gehad en die bougie was ook nat. je moeten kijken welke cilinders niet goed of niet meedoen en dan dingen gaan omwisselen met andere cilinders. Dan kun je kijken wat er kapot is. m |
#10
|
|||
|
|||
Kans bestaat dat de warmdraairegelaar niet stopt met werken.
Kan ook dat je luchtdebietmeter hapert Kan ook dat je thermo-tijdschakelaar hapert, en dan blijft de koude startinjector inspuiten.. ... een gti heeft genoeg aan gewone 95 benzine, 98 heeft enkel nut bij hogere compressieverhoudingen. |
#11
|
||||
|
||||
Heb net bij de dealert in de buurt W5D bougies gehaald en het was plug en play, loopt weer zoals het hoort.
Vooral de middelste 2 waren erg zwart en nat. Injector(huizen) heb ik net ook controleerd, zitten goed vast. Ik hou het eerst maar ff op bougies, als het probleem toch terug kom, ga ik wisselen met dingen om te zien wat het nou is... Ik kan me herinneren dat toen ik de auto de vorige keer bij de garage ophaalde (voor hetzelfde euvel) dat die monteur zei dat ik em goed warm moet rijden, maar warm worden doet ie met dit weer dus niet, amper 80 gr. Dit kan er niet mee te maken hebben? (k vraag maar nadat ik verstand heb ) Bedankt voor zover! |
#12
|
||||
|
||||
80 graden is maar net aan. Kouder is echt niet goed. Contoleer je meter eens. Anders is je thermostaat defect. Een motor die niet goed warm wordt vervuilt ook. Hij blijft ook lang het mengsel verrijken omdat hij een lage themperatuur meet.
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik een groter stuk rij zit ie op 85-90 gr, dus netjes.. Maar mn werk is nou eenmaal niet verderweg... Stukje hardboard voor de radiateur knopen? Zoals vroeger bij de scooter |
#14
|
|||
|
|||
als de olie op temperatuur is even flink door stampen [wel even letten op controleposten]
|
#15
|
|||
|
|||
Welke temp heb je het over? Olie of water?
Stukkie karton voor de radiateur wil idd wel helpen (ook sneller op temperatuur)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Mmm, hij zou normaal toch sneller warm moeten worden? niet? Klink als een defecte thermostaat, heb ik bij mijn golfjes ook al voorgehad. |
#17
|
||||
|
||||
Uhh welke temp.?? Ging er min of meer van uit de "algemene temp." Heb geen idee wat de temp. van de olie is.
Thermostaat, stuurt die de koelven. aan? Die werkt wel gewoon. |
#18
|
||||
|
||||
Zou het bougie-probleem trouwens kunnen samenhangen met het feit dat als ik de auto wil starten (koude motor) ik met het gas moet "spelen" wil ie starten?
|
#19
|
||||
|
||||
volgens mij hoort dt niet bij een injectie motor idd. zou je toch eens naar het warmdraaigedeelte kijken of dat allemaal naar behoren werkt
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Nee deze stuurt niet de ventilator aan. Deze zit onderaan de waterpomp (slang naar onderkant van de radiator) Ik denk dat deze het water in de motorblok houd tot als deze +-90°C is. Zodat het water dus niet altijd door de radiator gaat en dus sneller warm wordt. |