#1
|
|||
|
|||
koppaking lek ?
ik heb een golf 2 1.3 en laatst zag ik aan linkerkant van koppaking vooraan dat er wat olie uitkwam ook heb ik problemen dat hij lang op drie poten draait als hij koud heeft en dat hij soms echt niet vooruit gaat als ik gaspedaal intrap en hevig schokken de eerste kilometers.ook heb ik dat de uitlaat enorm stinkt. Nu heb ik dernet nog gemerkt dat er witte mayo onder mijn olievuldop zit maar koelwater is zuiver nog. zou dit kunnen duiden op lekke koppaking? verdelerkap rotor bougies en bougiekabels zijn vervangen.
en als het koppaking is, is het dan maklijk zelf te doen? grtz dimi |
#2
|
||||
|
||||
Kijk eerder even naar de choke van je carburateur. Op 3 cilinders lopen en stinken duid eerder op een veel te rijk mengsel/ te weinig lucht. Witte mayo kan ook komen door het niet goed warm worden van de motor, het zou in principe weg moeten gaan na een lang stuk snelweg.
__________________
Corrado G60 1991 |
#3
|
||||
|
||||
Golf 1.3 is injectie toch? Dan durf ik zo niet te zeggen wat je problemen veroorzaakt. Ik heb het vaak gezien met carburateurs, van injectie zou ik het niet weten.
__________________
Corrado G60 1991 |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
is met carbu, ik zal anders ééns kijken voor filmpje te maken van het draaien als hij koud heeft maar koppaking is dus niet zeker? |
#5
|
||||
|
||||
"dikke mayo" duidt er volgens mij op dat er water/koelvloeistof in je blokje zit .
Oftewel er lekt koelvloeistof naar je blok in dus is je koppakking kapot . De koelvloeistof vervuilt hier idd niet door. Bij bijna iedere garage kunnen ze dat heel makkelijk meten door een co2 meting. En koppakking zelf doen; ja moet je vooral zelf doen... |
#6
|
|||
|
|||
volges wat ik al eb geleze is het makkelijk zelf te doen
volg zelf mechanica in skool en heb vroeger nog aan scooter ewerkt dus is wel haalbaar zeker? rechtover mij is garage en ken die garagehouder goed dus zal ik wel wat materiaal moge lenen . |
#7
|
||||
|
||||
volgens mij valt het wel mee, als je je auto maar ergens weg kunt zetten waar er geen vuiligheid in je blokje kan komen en kijk goed hoe alles zit. dan moet t wel lukken denk ik als je de tijd er maar voor neemt en zorgt dat je alle pakkingen en bouten bij de hand hebt, net als wat gereedschap
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#8
|
||||
|
||||
Als je hem gaat vervangen, laat dan wel je kop vlakken, anders kun je volgende maand opnieuw je koppakking vervangen. En dat is verkeerd bezuinigen.
Die witte smurie is vaak vocht in olie die er niet uit komt omdat je alleen maar kleine eindjes hebt gereden. Een aantal lange ritten maken en je zult zien dat de condens uit je olie dampt en via de ontluchting uit je blok is. Dit hoeft echt geen koelvloeistof te zijn. |
#9
|
||||
|
||||
Ja en gebruik nieuwe bouten want een kop zit vast met rekbouten
en draai ze aan met een momentsleutel etc etc |
#10
|
||||
|
||||
De witte smurrie is gewoon condens van de olie. Idd gaat dit weg bij lange stukken rijden, door korte stukjes alleen erger.
En je ziet er olie buitenuit komen?? Het komt niet toevallig van de kleppendeksel? Meestal willen VW motoren nog wel eens zweten, dus een beetje olie is niet erg. |
#11
|
||||
|
||||
waar lekt ie?
vooraan bij de motorsteun aan de kant van de distributie? hebben ze allemaal wel een beetje, niet echt lekken maar eerder zweten. je kan proberen door eens onderhoud te doen en dan een eind gaan rijden zodat alle condens zeker wegkan. controleer ook eens de carterontluchtingsslang of ie niet verstropt zit, als dit het geval is kunnen de gassen die opgebouwd worden in je carter niet meer ontsnappen richting carburator. je moet niet altijd meteen het ergste vrezen
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
nope komt niet van bovenaf maat is maar klein beetje aan hoek waar distributieriem zit ga morgen eens binnen gan in garage en laten kijken ernaar |
#13
|
||||
|
||||
dat hebben wel de meeste daar dat ze een beetje zweten, dus dat het daar was vettig is van de olie, het moet er natuurlijk niet uitstromen e
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#14
|
||||
|
||||
Ik ben nu ook bezig met een 1.3 MH ( carb ) van mijn vriendin.
Die liep ook op 3 poten en er zat witte smurrie aan de dop. Ook lekte die bij de koppakking op de hoek van de dynamo. Dat lekken op die hoek is een euvel van die motor. Pas op dat je dynamo niet kapot gaat daardoor !! Ik heb de compressie laten meten en dit bleek bij mij niet goed te zijn !! Ik zou dit ook ff laten doen ! Bij mij had die te weinig compressie omdat de kleppen niet goed afsloten. Ik deed water in de kanalen van de cilinderkop en het liep er via de kleppen gewoon uit ( ja nokkenas was ervan af , klepveren waren goed ) Een beun had wel de koppakking vervangen ( die was echt nieuw ) kwamen we achter, maar niet de kop gevlakt of de kleppen nagekeken ! Maak niet dezelfde fout ! Die smurrie onder de dop is gewoon vocht inderdaad. Trek je peilstok er anders eens uit en houdt er even een aansteker bij. Als het knetterd is het niet goed. Oja kijk ook ff je ontsteking na, of alle bougies vonken. Welke cilinder doet niet mee ? vonkt die wel. Spuit ff vochtverdrijver/wd40 in je verdelerkap endergelijke. Succes Last edited by saus : 17-01-2006 at 10:46. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
nu gaat hij perfect , gisteren naar garage geweest en bleek pompje aan de choke niet meer te werken hij had nog een occasie carbu liggen en daarvan heeft hij dan een werkend pompje ehaalt en gemonteerd op de mijne en rijd nu als nooit tevoren ! En van die olie die daar wat lekt, is da teken dat koppaking niet lang meer zal meegaan ? grtz dimi |
#16
|
||||
|
||||
als het daar enkel wat vettig is en er geen olie uitstroomt zou ik me niet te snel zorgen maken, de mijne heeft dat ook al een tijdje
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#17
|
||||
|
||||
Mooi dat hij/zij weer lekker rijdt
Die olie maakt inderdaad niet zoveel uit, zorg alleen dat het je dynamo niet te veel vervuild. Maak het anders schoon op die hoek en kijk hoe snel het weer vettig wordt. |