#1
|
||||
|
||||
Tikkende kleppen?
Vriend van me heeft een golf 3 Tdi uit eind 96 90 pk standaard en heeft volgens mij last van tikkende kleppen. Ene keer hoor je ze wel tikken en de andere keer hoor je er helemaal niks van. Is dit een kwestie van afstellen? of moet heel het spul vervangen worden?
alvast bedankt! |
#2
|
|||
|
|||
als de motor gestard wordt is dit een paar tellen normaal als de motor warm is en al even loopt moet dit niet kunnen afstellen niet mogelijk hydro klepstoters let we als je een stoter vervangt niet direct starten min een halfuurtje wachten [golfII GTI]
|
#3
|
||||
|
||||
Dan zijn de Hydro stoters lek.
Je kan nog ff proberen met een busje Wynns Hydraulic Valve Lifter Concentrate (veranderd de olie iets). Is het proberen waard. En anders nieuwe stoters erin??!! Succes!! Edit: Last edited by Moroder : 06-01-2006 at 22:02. |
#4
|
||||
|
||||
Datbwordt gewoon vervangen als ik dat zo lees. thanx voor de tips!!!
|
#5
|
||||
|
||||
of de stoters ff een nachtje in diesel leggen ,daarna weer monteren .
diesels hebben een hoog vervuilend gehalte in de olie (roet)welke de stotoers eerder vervuild .kan ook te maken hebben door hokie pokie olie welke uit de schappen komt van de supermarkt
__________________
kopbewerking ,pm |
#6
|
||||
|
||||
0,2 l atf olie bijvullen!!
|
#7
|
||||
|
||||
Nou die knuppel heeft er niks aan gedaan en heeft een afspraak bij de garage zelfs afgezegd...en nu stond ie met stukken langs de weg richting schijndel...de lul.
nu zit ie dus te kijken met een rete mooi golfje met een inelkaar getyft blok.. Zou het onderblok onbeschadigd zijn? |
#8
|
||||
|
||||
Om geen nieuw topic te hoeven openen schop ik deze maar even omhoog.
Mijn 93'er 1.6 abu heeft ook last van tikkende kleppen, echter alleen wanneer het blok koud is, wanneer hij goed op temperatuur is verdwijnt het voor een heel groot deel. Ik heb al eens gehoord dat deze blokken daar enigzins om bekend staan moet ik de stoters nu toch vervangen? en zo ja, heb ik speciaal vw gereedschap nodig? Het blok heeft +/- 205000 km gedraaid en loopt verder prima, bedankt alvast. Last edited by vwmenneke : 23-03-2006 at 00:53. |
#9
|
||||
|
||||
Vervangen: Als je een beetje handig bent, en standaard gereedschap hebt, is t prima zelf te doen:
Stoters liggen 'los' opgesloten onder de nokkenas; nokkenas eruit (distributie ff lossen, ontsteking er even af), en klaar is klara. Klinkt dat als te moeilijk? Laat t dan doen
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#10
|
|||
|
|||
of het trucje toepassen om de distributie op nokkenas te laten zitten, en erna alles weer terug te bouwen op zelfde manier?
|
#11
|
|||
|
|||
VW hydrostoter-koppen staan naar mijn weten niet bekend om tikkende klepstoters.
Belangrijk is om de juiste olie-specificatie te gebruiken, en regelmatig verversen. Reed tot 210.000km met 15W40, geen tikken bij koude start ongeacht temperatuur. Nu sinds een 3000km 10W40. Als het rond het vriespunt is 's morgens, dan tikken de stoters af en toe een paar seconden na de koude start.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
wel een momentsleutel nodig om de lagerkappen aan te draaien ander komt het niet goed |
#13
|
||||
|
||||
Behalve de soort olie heb je ook nog kans op verstoppingen in het olie circuit waardoor bij stationair toerental de oliedruk niet hoog genoeg is. Je kan de stoters schoonmaken en het er op gokken. Maar ik zou persoonlijk als de kop er dan toch af gaat gelijk anderen erin zetten...
|
#14
|
||||
|
||||
de kop hoeft er toch niet af om de stoters te vervangen...........
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#15
|
||||
|
||||
Nee das waar, sorry. Bij mijn 16V wel de luchtinlaat en alles. Kortom wel veel pakkingen... Dat bedoelde ik eigenlijk.
|
#16
|
||||
|
||||
Ik heb het topic al eens omhoog gekickt maar nu ga ik toch echt tijd maken om het klusje te doen.
Alleen nog een vraag, moet ik de auto het eerste half uur na het monteren niet starten? De stoters zouden zich vol met olie moeten zuigen las ik in andere topics. Ik begreep trouwens dat het 1.6 abu blok niet in de soep loopt als de distributie niet op tijd staat klopt dit? niet dat ik zo twijfel maar toch.. |
#17
|
||||
|
||||
Even een oud topic omhoog halen.
Ik ga binnenkort de klepstoters van mijn Golf 3 1.6 ABU motor vervangen. Moet ik nog speciaal ergens op letten? Of speciaal gereedschap nodig? In de vraagbaak stond namelijk iets over iets met 6 bar erin te persen?????? Alvast bedankt. |
#18
|
||||
|
||||
Druk je er zo in,alleen de schalen op momemt vast zetten.
Dan even starten zonder bobinekabel erop zodat ze zich vullen met olie. |
#19
|
||||
|
||||
Vervang ook direkt de nokkenaskeering als je toch bezig bent.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#20
|
||||
|
||||
Ik doe zowiezo meteen ook de hele distributie met riem, waterpomp en keerringen en de multiriem en spanrol vervangen, aangezien we toch alles os hebben dan.
Maar moet ik de keerring aan de ontstekingszijde ook vervangen of alleen die aan de distributiezijde? Bij het distributiesetje dat ik besteld heb za namelijk alleen een voor de distributiezijde. En verder is het dus alles uit elkaar en andersom weer in elkaar? |