#41
|
||||
|
||||
Een T2a heeft die bevestigingsbalk nog niet.. goed gezien!
Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#42
|
|||
|
|||
vw t2b
tof schiet ik natuurlijk niets mee op. Ik heb een t2b doka 2liter. rijdt ook best goed, maar is wat dorstig. Maar zolang het blokje in orde is nog geen reden tot vervanging. Maar toch alvast onderdelen aan het verzamelen voor ombouw naar waterkoeling. misschien moet ik maar een pasplaat maken aan de bouten van de versnellingsbak en dan naar het chassis.
Toch bedankt voor de reactie. Even afwachten wat de waterkoeling doet bij 30graden? Jeroen |
#43
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit Fahrvergnugen!! hoe zit het met het geluidsniveau in de cabine? De kachel kan je die ook nog regelen binnen of is het nu standaard warm? Had een kennis van mij namelijk met zijn Subaru motor in zijn kever.
__________________
T2A uitgelopen winterproject en 64'er cabrio herbouw in de wachtstand.. 68er Ponton erbij in de verzameling http://www.vwwestland.nl |
#44
|
||||
|
||||
Quote:
Hey Jeroen, mijn bus is een T2a en deze heeft de steun op de bak niet, de bak +motor hangen in het rubber aan de bakneus en aan de motorsteunen (meer niet). het vliegwiel dat ik heb gebruikt is van een G60 motor (omdat ik dit had liggen, en het bleek te passen) de T3 startmotor past zonder problemen op mijn G60 starterkrans. de bak is een (als ik me niet vergis) CP, ik heb me laten vertellen dat dit een 2Ltr. is. 4.000 omw/min is +/- 120 km/h. Groeten. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#45
|
||||
|
||||
Quote:
Het geluid is goed te doen, is natuurlijk sterk afhankelijk van je uitlaatsysteem. de kachel is volledig te regelen, heeft een 3 standen ventilator en gewoon een kachelkraan. (komt volgens mij ook uit een T3 diesel?) Groeten.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#46
|
||||
|
||||
Na een antal weken niets te hebben gedaan had ik vanmiddag eindelijk weer een paar uurtjes tijd om te knutselen.
Om plaats te maken voor (2 kleine) radiateurs en een intercooler moest de tank worden verplaatst. hier zat de vulopening. hier zit de vulopening nu. zo ziet de nieuwe plaats er van binnen uit. Ook de vloer moet eruit voor de koeling (was toch rot) Niet alleen de vloer was rot (plaatje over plaatje gepopt ) nog lang niet klaar, maar het begin is gemaakt.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 11-02-2006 at 21:03. |
#47
|
||||
|
||||
Waar komen de radiateurs dan?
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#48
|
||||
|
||||
Quote:
de planning is op de plaats waar origineel de tank zit. (de vloer gaat er compleet t/m de motor uit) Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#49
|
||||
|
||||
super projectje om te zien!
|
#50
|
||||
|
||||
sedeju dik project!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#51
|
||||
|
||||
zo, eindelijk weer eens wat gedaan.
het idee om een G60 motor in te bouwen kwam nadat de inbouw van een Audi 80 motor zonder al te veel problemen was verlopen, en de G60 motor had ik toch nog liggen. hier de motor die op korte termijn mijn T2a gaat aandrijven. eerst maar even de G-lader gecontroleerd. nadat de G-lader was schoongemaakt bleek dat er weinig aan mankeerde , dus deze met nieuwe keeringen en dichtlijsten weer dichtgemonteerd. ook het laswerk (waar ooit de vloer zat) is voor 99% afgerond. (fotos hiervan volgen) Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 29-05-2006 at 20:21. |
#52
|
||||
|
||||
Zo dat is wel een mooie ombouw zeg! Ben benieuwd hoe het er daarbinnen straks uitziet. Ga je die kleppen nog aanpassen zodat ze niet meer omhoog schanieren maar aan de achterkant schanieren? Zodat ze rijlucht vangen (zoals je bij de Lamborghini Diablo hebt) of word dat te gek? Of hoe los je dat op? Alles van onderaf?
|
#53
|
||||
|
||||
Quote:
de onderkant van de bus is helemaal open en tussen en naast de chassis balken komen nog luchtklepbladen (een soort luxaflex).
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#54
|
||||
|
||||
Wordt een serieus brommertje!!!
Ik hoop dat alles werkt, ben benieuwd om hem rijdend te zien/horen
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#55
|
||||
|
||||
Wrede bus ouwe!!!Dikke sh*t man, helemaal mijn stijl die bus van jou!!!
|
#56
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#57
|
||||
|
||||
Quote:
so am i
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#58
|
||||
|
||||
Haha dat 'ouwe' moet je maar effe niet te persoonlijk opvatten hoor!!!Da's meer in de zin van algemene aanspreekvorm...
|
#59
|
||||
|
||||
goed bezig
ik heb zekers geen moeite met dit projectje maar een tandje lager zou ik niet doen maar das my opinion |
#60
|
||||
|
||||
dat je de vloer er uit haalt ok, maar ik neem aan dat je de dwarsbalken weer aan de binnendorpels vast gaat zetten? want ik denk dat ze hem anders bij de apk toch echt gaan afkeuren
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |